Hoe is het nu met je mart ? Voel je je al beter ? FF geeft nu weer een lijn maar ik vertrouw het niet zo want dan was mn temp wel hoger geweest denk ik! Nog maar weer afwachten..
Ik zei net tegen mijn man dat ik beter had geslapen en me ook beter voel. Ook zei ik dat mijn temp weer was gedaald en waarschijnlijk ongi wordt. Hij baalde ook. En hij zei daarna: dan moeten we maar weer veel proberen
Ff heeft bij jou een kruis gezet. Qua temp vind ik hem niet overtuigend, maar denk door je vruchtbare slijm dat ie hem toch zet.
Fijn dat je je beter voelt! idd, blijven oefenen! het komt vanzelf een keer goed Nee ik vind het ook zeker niet overtuigend, heb er ook geen goed gevoel bij !
@ Mart: ben blij dat je je weer wat beter voelt meid, dan werkt je antibiotica toch maar mooi! Ahhw wel een lieve opmerking van je man. Inderdaad blijven proberen, dan komt het zeker goed! @ Love: inderdaad afwachten, het zegt nog niet veel he @ Zsa: jou temp nog steeds stabiel. Hoop dat je misschien een eisprong en daardoor menstruatie gemist heb en nu al toevallig bezig bent met een nieuwe cyclus! Zou dat kunnen eigenlijk? Ik heb iemand via marktplaats gevonden trouwens die ovulatietesten verkoopt. Ze heeft nog 19 testen over (Sensitest) omdat ze ze niet meer nodig heeft. Zal ik geld aan haar overmaken in de hoop dat ik het opgestuurd krijg of zal ik voor een wat hoger bedrag bij Sensitest zelf bestellen?
@Evelien: Dat kan wel heb ik me laten vertellen.. maar m'n eisprong zou dan afgelopen weekend moeten zijn geweest in de volgende cyclus.. dus dat klopt dan ook alweer niet Tja Marktplaats is altijd afwachten of het klopt... maar die dingen zijn maar bepaalde tijd houdbaar, dus daar zou je even naar kunnen vragen. En als ze ze niet meer nodig heeft wegens zwanger, dan kan haar verhaal best kloppen aangezien ze voor eventuele nieuwe zwangerschap al niet meer houdbaar zijn wss. Ik heb sensitest gebruikt, werkte wel prima op zich.
Nee mijn temp zegt idd niet veel, als mijn temp deze week laag blijft stop ik ff met tempen en ZP.. anders wordt ik gek hihi
Misschien is ie wat verlaat en komt ie nog? Hoop het zo voor je want dit is ook niks! De testen zijn tot 2014 houdbaar dus dat moet goed zijn! Ik neem het risico wel gewoon, scheelt toch 10 euro en er zitten ook nog 2 zwangerschapstesten bij Gebruiken jullie allemaal ovulatietesten trouwens?
@Evelien: ik was ermee begonnen deze cyclus... maargoed, aangezien m'n ei spoorloos is, werd het een dure hobby.. Ik gebruik ze dus niet meer.. Vond het ook wat belastend dat ik vanaf bepaalde tijd niet meer mocht drinken en plassen.. was er nóg bewuster mee bezig en dat werkte voor mij persoonlijk niet fijn.
Ohh jaa dat snap ik eigenlijk ook wel.. Zou ook geen idee hebben wanneer op de dag ik zou moeten gaan testen? Deed je die test meerdere keren op een dag als je wist dat je ei misschien zou gaan springen? En kun je een positieve ovulatietest ook missen of kan dat niet?
Ik deed de testen rond half 6.. nooit vaker op een dag. Volgens mij kun je 'm dan wel missen als je een korte LH piek hebt. Maar eisprong is seizoensgebonden, dus moet je ff googlen hoe ie in herfst/winter springt..
Lees net dat je ei in de herfst/winter 's avonds of 's nachts springt. Betekent dat dus bijvoorbeeld: je hebt een positieve ovulatietest, je noteert een temp daling de volgende ochtend, dan in de avond/nacht springt je ei en de ochtend daarna heb je een temp stijging? Wil het heel graag snappen haha Heb ook wel eens gelezen dat ie eerst licht positief is (voor je piek dus) en dat je vanaf dan 2x op een dag kan testen?
@Evelien: Als je bv om 17.30 test, en hij is positief, dan zou je ei binnen 24-48 uur springen.. maar het kon ook zijn dat ie om 10 uur 's ochtends dan al positief zou zijn geweest, dus dat er van die 24-48 uur al uren voorbij zijn. In elk geval zou je temp 24-48 uur na die positieve test met minimaal 0,2 graden moeten stijgen. Dat zou dus ook nog 2 nachten later kunnen zijn in geval van 48 uur. Een temperatuurdaling hóeft niet altijd voor je eisprong. Aan je temp kun je eigenlijk niet zien of er een eisprong aankomt, alleen wanneer deze geweest is en je dus te laat bent met klussen, daarom gebruiken veel mensen ovutesten erbij. Ook hoeft het niet zo te zijn dat een test licht positief is en steeds donkerder tot de eisprong. Mijn testen gaven allemaal een streepje, maar dat is nog steeds hartstikke negatief. Dat werkt anders dan met zwangerschapstesten. Bij een ovutest spreek je alleen bij een donkere streep, net als de teststreep, van een positieve test. De rest kun je allemaal beschouwen als negatief. Het kán wel dat ze donkerder worden tot aan eisprong, maar het is ook goed mogelijk dat ie opeens knalpositief is, zo uit het niets.. Vandaar ook dat ik ermee gestopt ben, anders zou ik nu al heel wat euro's eraan verspild hebben
Jeetje wat ingewikkeld allemaal zeg! Denk dat ik het wel even ga proberen, maar als ik er niet uitkom ook weer heel snel stop! Lijkt me echt stressen van hier tot tokyo! Snap nu ook heel goed waarom je gestopt bent
Ik heb die ovutesten (dipsticks) van zwanger en kids. Zijn volgens mij de goedkoopste die er zijn. Mijn cyclus is echt een rommeltje en anders vind ik mijn ei helemaal niet. Je hebt meestal wel een licht streepje omdat je altijd het LH hormoon in je hebt, pas als hij donker is ie positief. Ik test gewoon na werk, dan ga ik op werk niet plassen, maar pas thuis. Vind het helemaal niet zo belastend. Ik vind die onzekerheid veel belastender, maar dat ligt ook aan de persoon denk ik. Bij mij was ie 2 dagen bijna positief en 2 dagen knalpositief. Komende ronde ga ik denk om de dag een testje doen. Het risico is dat ik hem mis, maar ik wil gewoon even proberen of dat voor mij werkt.
En vanaf welke dag begin je dan met testen Mart? En als je twee dagen licht positief hebt en daarna twee dagen knalpositief, wanneer is dan het beste moment om te klussen? En dan elke dag of om de dag?
Ben begonnen op dag 15 en dus door gegaan t/m dag 27. Afhankelijk van de lengte van je cyclus begin je 2 / 3 dagen voor je verwachte ei. Wat bij een wisselende lengte van cyclus dus niet handig is. Wij hebben tijdens de positieve testjes elke dag gevreeen. En de dagen ervoor om de dag.
@Mart: dat is ook heel persoonlijk inderdaad en hoe het in je ritme past.. Ik ben 2 middagen zowieso vrij, dus ik moest ook echt in m'n telefoon zetten dat ik niets meer mocht drinken, en dan verging ik van de dorst, juist omdat ik er zo mee bezig was En de dagen dat ik thuis was plofte ik met het grootste gemak op de wc rond half 5 om daarna te denken shit!!! Ik moest testen! Waarna ik dus weer opnieuw kon beginnen met niet drinken en niet plassen