Temp dip en pos zwangerschap test

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door MinnieM, 25 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    #21 MinnieM, 26 dec 2018
    Laatst bewerkt: 26 dec 2018
    Nee ik heb wel temp gemeten en die was weer omhoog geschoten. Ik laat het daarom even hierbij. Al dat testen en meten zorgt nu voor onrust. Vooralsnog geen menstruatie en een pos test. Is voor mij nu even voldoende.

    Ik heb zelf altijd goede ervaringen gehad met de kv testen. De test knalde er vanaf dus een andere kv test zal geen verschil maken. Ik voel er ook niks voor om een andere test te halen (Ik geloof namelijk behoorlijk in de kv testen :rolleyes:)

    Ik bel morgen naar de poli om een echo in te plannen. Ivm de eerdere bbz krijg ik een echo rond 6 weken.

    Super lief dat je het navraagt. ;)
     
  2. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Kun je je echo niet eerder krijgen dan 6 weken trouwens?
    Je zal dan nog geen hartje zien. Maar 6 weken is daar ook een behoorlijk grensgeval mee geloof ik. Eerder hoef je je daar dan niet druk om te maken.
    En kun je misschien ook de stress weghalen vanwege het wel of niet op de goede plek zitten.
     
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Goede tip. Ik zal het vragen. Vorige x deden ze daar heel moeilijk over (voor 6 weken). Maarja, toen wisten ze nog niet van de bbz.

    Hartje is vanaf 6 of 7 weken toch? Het zal er dan idd om hangen... :$
     
  4. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Hartje gaat geloof ik bij 5+4 of 5+5 ergens kloppen. Maar dan is het ook weer afhankelijk van de apparatuur van het echoapparaat hoe snel je het ook waar kunt nemen. En daarnaast kan het ook gelijk weer een wereld van verschil maken hoe goed je berekening is. Want stel dat je denkt 5+5 te zijn, maar blijkt nog maar 5+2 te zijn, dan kun je misschien ook wel in paniek schieten omdat er nog geen hartje klopt. Terwijl later dan blijkt dat het enkel de termijn was en dat het dus niet gek was dat het hartje niet klopte.

    Stel dat je nu met 5 weken een echo krijgt, dan weet je in ieder geval zeker dat je geen kloppend hartje gaat zien. Dus dan hoef je daar ook niet om te stressen. En dan weet je wel zo snel mogelijk waar het zit. Nog weer extra rust.
    Volgens mij is het wel mogelijk dat je bij 5 weken dan nog niet eens een vruchtje ziet. Soms wel natuurlijk. Maar uiteindelijk is het doel van die echo alleen de locatie van de zwangerschap bepalen natuurlijk.

    Ik zou gewoon proberen erom te vragen. Nee heb je, ja kun je krijgen.

    En dan kun je daarna misschien met 7 weken of 8 weken weer een echo krijgen om te zien of het hartje klopt. Dat moet dan ook duidelijk zijn.

    Wanneer ga je bellen?
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik wil morgen bellen. Ze zijn wel zeker van de ovu omdat ik cyclusmonitoring heb gehad deze x. Dus veel onduidelijkheid over hoe ver ik ben kan er niet zijn.

    Tegelijk ben ik ook bang om te veel in beweging te zetten. Het is allemaal zo pril. Het liefst ga ik nu in een winterslaap en tot over 2 maanden. :rolleyes:

    Ik zal het met de arts bespreken wat het beste is en wat ook mogelijk is...die agenda's daar zijn onmogelijk. :o:
     
  6. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Ik snap het hoor. Je wil natuurlijk ergens die duidelijkheid. Maar eigenlijk wil je vooral horen dat het goed zit. En je weet dat het op dit moment nog 2 kanten op kan.
    Dan wil je het eigenlijk niet weten als het niet goed is. Want je wil die droom, dit toekomstbeeld bij je houden. Daar wil je denk ik niet opnieuw volop uit gerukt worden.
    Maar de kans dat het wel goed zit, is veel groter natuurlijk. En hopelijk is dat ook gewoon zo.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  7. SophieSoHappy

    SophieSoHappy Bekend lid

    18 apr 2016
    696
    629
    93
    Vrouw
    Eerder dan 6 wk is er vaak geen zwangerschap te zien. Ik mocht ook met 6 wk na menstruatie langskomen en werd weggestuurd met een folder over miskramen omdat ze echt niks konden zien (was na bloedverlies). 2 weken later bij nacontrole of baarmoeder schoon was zat er dus gewoon een ukje met kloppend hartje. Achteraf was ik 5+3 bij de eerste echo waardoor er niks te zien was.

    Een echo voor 6 wk geeft vaker onrust dan een goed gevoel, dat zie ik vaker terugkomen op het forum. Ik zou echt wachten tot over die grens.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Omdat ik gisteren toch weer het internet op gedoken was en een beetje panisch werd van alle vals positieve verhalen over de 2v5.

    Bij deze de digitale van cb met weken indicatie.

    Nu ga ik echt proberen niet meer te testen. :rolleyes:
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Mila27, Soturi en Flamingooo vinden dit leuk.
  9. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Overduidelijk! :D
    En nu je vk gaan bellen.
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  10. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Daar kun je echt niet omheen :)!

    En ik zou gewoon in overleg bekijken wanneer je eerste echo kan. Bij dochter had ik hem met 5+6 met mooi kloppend hartje. Deze zwangerschap had ik er bizar veel stress van dus al met 5+1 geweest. Nog weinig te zien maar wél vast kunnen stellen dat het in de baarmoeder zat (zie echo). Het gaat er maar net om met welke verwachting je zo extreem vroege echo doet. Ik wist dat ik verder nog niets moest verwachten. Met 6+4 weer terug en toen was er wel een prachtig hartje.

    Bekijk bijlage 602100
    Dit was 5+1

    En dit 6+4
    Bekijk bijlage 602099
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Thanks lieve meiden.

    Zojuist de poli gebeld. Ik kon kiezen. 3, 4 of 7 jan. Ik heb voor 7 jan gekozen. Met 3 of 4 zit ik weer net op zo'n kantelpunt van hartje of geen hartje denk ik. Met 7 jan ben ik weer wat verder. Op de een of andere manier zat ik al met 7 jan in mijn hoofd en voelt dat goed. (Lekker zweverig :p).
     
    Flamingooo vindt dit leuk.
  12. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Die is super mooi! Voor nu ben je echt zwanger hoor!
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  13. Soturi

    Soturi Fanatiek lid

    24 sep 2016
    3.621
    3.550
    113
    Vrouw
    Zolang je de afspraak zelf fijn getimed vindt toch? Geef je geen ongelijk.
    En 7 januari is ook al zo eigenlijk.

    Ik duim met je mee voor goed nieuws!
     
  14. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Yaaaay!!
     

Deel Deze Pagina