Hoi Wij zitten in de MMM. Heb 1 spontane zwangerschap gehad en 1 via icsi (waaruit ik 2 kinderen heb gekregen). En 3 icsi pogingen met in totaal 4 terugplaatsingen. Alle 4 terugplaatsingen zijn geeindigd in een vroege miskraam. Heb ook telkens utrogestan gebruikt. Maar begrijp het niet meer. Waarom word ik maar even zwanger? En gaat het dan mis? Vandaag weer bloeding gehad en resultaat bloedtest; hcg 31 en lage hormoonwaardes. Waaraan kan dit liggen? Ik eis deze keer een goed gesprek met mijn gynaecoloog want begrijp er niets meer van? Iemand enige ervaring hiermee?????
Hoi VMiss, wat een rotverhaal. Ik heb helaas dezelfde ervaring als jij! Ik heb meerdere vmk'en gehad voordat we begonnen met ICSI. Omdat het ICSI werd omdat mijn man weinig én traag zaad heeft dachten we dat het probleem daarin lag. Inmiddels heb ik 4 terugplaatsingen gehad (1x vers, 3x cryo en deze week mag ik dan testen voor mijn 3e cryo) maar ook met de tp'en hetzelfde verhaal. Even, kort zwanger en dan weer foute boel. Ik heb een onderzoek gekregen op bloedstolling. Alles zag er goed uit behalve factor VIII, die is opnieuw getest en nu is die wel ok dus aan mijn bloedstolling ligt het niet (bloedstollingsproblemen kan een probleem geven bij het innestellen). Morgen heb ik een gesprek in LUMC omdat ik wil worden onderzocht op auto immuunafwijkingen (auto immuun afwijking kan zorgen dat je lichaam zich gaat verzetten tegen een embryo). Ook hoor ik van veel meiden dat er ook een probleem kan zijn met je schildklier waardoor het niet lukt. Wij hebben ook een erfelijkheidsonderzoek laten doen (om te kijken of wij een vergrote kans hadden op een kindje met een afwijking en of dit de reden was dat mijn lichaam het steeds afstootte) en hier bleek ook alles in orde. (Kort samengevat, je kunt vragen om een bloedstollingsonderzoek, een onderzoek aan je schilklier, een erfelijkheidsonderzoek en een auto immuunonderzoek, soms werkt je ziekenhuis niet mee dan kun je het proberen via bijv. je huisarts.) Ik word in Nederland behandelt en als deze tp weer is mislukt gaan we voor de 2e poging ook nog hier, maar als ik hier niet verder kom wil ik voor mijn laatste poging naar Gent of DD. Daar zijn ze veel verder dan hier in NL. Er is een topic over Gent waar ze ook veel kunnen vertellen over waarom het niet wil lukken misschien kun je daar een beetje meelezen/meepraten, ik zal de link van het topic over Gent even opzoeken voor je. Ik hoop dat je wat kunt met mijn verhaal, je kunt het sowieso meenemen in je gesprek met de arts. Als je meer wilt weten, vraag maar raak Succes!
http://www.zwangerschapspagina.nl/mmm-clubs/357481-1e-afspraak-gent-juni12-wie-kletst-mee-ervaren-gent-gangers-welkom.html Hierbij de link naar het topic over Gent. In MMM Clubs staat ook een topic over DD.
Jordan morgen heb ik afspraak bij de gynaecoloog en ga ik het aankaarten. Er moet iets gebeuren ik ga vragen of al deze testen gebeurd zijn want dit is echt niet meer normaal. Hopelijk lukt deze poging meid! Ik duim!!! Ik houd je op de hoogte morgen...
Jordan heb vandaag 2e bn gehad. Ondertussen flink ongesteld! Heb ook myn gynaecoloog gezien vanmorgen en haar gezegd dat het wel een beetje veel is 4vmk. Ze vond het ook. Volgende week ging ze mn dossier voorleggen op de medische staf om te kijken wat ze gingen doen. Over 14 d nieuwe afspraak.
Hier de afgelopen 3 maanden ook 3 VMK's op rij gehad Wij hebben 28 mei onze intake in Dusseldorf en ik ben van plan om aan die arts te vragen of hij een immunologisch onderzoek bij een andere arts in DD aanraadt. Ik twijfel er momenteel heel erg over.. Het kost zoveel en als ik eerst immunologisch onderzoek laat doen kunnen we niet meteen met ICSI doorgaan.. Hier in Nederland wordt het allemaal aan de kant geschoven. Als ik niet wilde weten dat het een VMK was had ik maar later moeten testen. Als je voor de 17 dagen test kan het nog misgaan, dat gebeurt bij zoveel vrouwen. Zo gaan die dingen nu eenmaal. Maarja, zo nuchter kan ik daar niet tegenover staan