Onzeker door temp

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Dreamy, 17 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Ben deze maand op aanraden van de huisarts begonnen met tempen. Vorige maand heeft mijn vriend een semenonderzoek gehad en dat bleek gelukkig allemaal prima in orde. Alleen heb ik daardoor steeds meer het idee dat er bij mij iets niet goed zit. We zijn nu ongeveer anderhalf jaar bezig..

In 2006 hebben we ook al een jaar geprobeerd zwanger te worden en heb ik ook een aantal maanden mijn temp bijgehouden. Toen zagen mijn kaartjes er "netter" uit dan nu het geval is.. Naar mijn idee schommelt mijn temp onwijs in de lf... Ik wil graag jullie mening horen... Alvast bedankt voor jullie reacties :)

2. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi hoi,
    Wij hebben ook een semenonderzoek gehad en dat was goed. Ik heb ook op advies van de ha twee maanden getempt. Nu heb ik vakantie en dan doe ik het even lekker niet.
    Wij gaan 30 juli naar de gyn. Het begin van je tempkaartje ziet er mooi uit, maar na de 14de dag dan schiet van hoog naar laag. Geen idee waarom dat zal zijn. Je hebt in ieder geval wel een duidelijke stijging. Je temp wel op vaste tijden enzo.......

3. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    Dank je voor je reactie. Jullie zitten dus ook aan het begin van de mmmolen..

Ik temp idd op vaste tijden voor het opstaan.. Vanmorgen was mijn temp net als gisteren 36,6.. Geen uitschieter dus in vergelijking met gisteren maar ik vind het wel aan de lage kant. Zeker als je kijkt naar mijn temp voor de eisprong.. Mgoed.. De ha wil me na de vakantie in september terug zien.. Als we dan nog niet zwanger zijn zullen we worden doorverwezen..

4. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Hallo dreamy,
    Ik begrijp heel goed dat je na zolang proberen onzeker wordt, maar wat betreft dit kaartje zou ik me nog niet zo heel veel zorgen maken. Het enige wat er echt uitspringt zijn dag 21 en 22 en heel veel meiden vinden een dip van 1 dag juist heel hoopvol (ivm innesteling). Voorheen zag je kaartje er altijd netjes uit dat is al een goed teken en je temp kan ook door andere dingen hoger of lager zijn, laat naar bed, slecht slapen, alcohol gebruik met je mond open slapen (als je oraal tempt ;)), op mijn kaartjes zag je altijd heel duidelijk als ik moe opstond dan was mijn temp meteen een stukje lager.
    Ik zou gewoon nog een tijdje doorgaan en tussendoor niet zo heel veel aandacht aan je kaartje besteden, je probeerd er toch vanalles in te zien terwijl je pas echt een goed beeld hebt als een maand is afgerond. Je al een keertje zwanger geweest, heel naar dat het niet goed gegaan is, maar je hebt ieg (soms) een eisprong.
    Wij hebben er 20 rondes over gedaan en hadden al een aantal onderzoeken gehad in het ziekenhuis, toch ben ik nog spontaan zwannger geraakt en vorige week hadden we een goede echo met een mooi kloppend hartje. Ik hoop dat jullie het nu ook vlug gegund is. Heel veel succes ermee.

5. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    In de eerste plaats gefeleciteerd met je zwangerschap! Je verhaal geeft mij wel weer positieve energie dat na zo lang proberen het toch lukt Je hebt gelijk hoor dat ik niet te veel moet focussen op mijn temp kaartje.. Het heeft denk ik ook te maken met het feit dat de mmm steeds dichter bij komt.. Daar voel ik toch nog veel weerstand bij maar ik wil ook graag weten of alles bij mij in orde is.. en ik word dit jaar 32 dus dat speelt ook mee.

6. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Hoi Dreamy,
    Laat het allemaal op je af komen. Het is juist goed om te weten of er wat mis is of in de weg zit waardoor je niet zwanger raken kan. Hoop voor je da je een beetje rust vind en niet teveel focussen idd op je temp dan. Bij mij is hij ook wisselend elke cyclus.

7. Dreamy

Dreamy Actief lid

9 mei 2006
    489
    0
    0
    Zuid Holland
    @ Ingeping: Ga het proberen! Jij in ieder geval sterkte aan het einde van deze maand bij de gyn.. Hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat het ook voor jullie snel raak mag zijn.

Deel Deze Pagina