Hallo Allemaal, Ik ben een meid van 32 jaar die al ruim een jaar zwanger probeert te worden. Iedereen om mij heen wordt zwanger en sommige zelfs voor de tweede keer al. Ik voel me daar erg onprettig voor en ik hoop dat ik in 2014 meer geluk heb. Vanaf deze cyclus ga ik ovilatietesten gebruiken om zo mijn eiersprong te kunnen vinden en wanneer we moeten klussen. Wie heeft dit zelfde?
Haai. Hoop dat het snel taak is voor je Ik ken het gevoel. Dit is ronde 26. En vriendin van mij is nu voor de 3 e keer zwanger 2014 wordt gewoon het jaar van ons allemaal hier !!
He, ja dit wordt ons jaar, met zovelen hier denk ik. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben die het al zo lang probeert
Waarom heb je dat niet meteen gedaan als ik vragen mag? Ik zou nooit een jaar "doormodderen" als ik niet eens weet wanneer mijn eisprong is? Ik ben meteen begonnen met bezig houden wanneer mijn eisprong is.. en het was meteen raak..
Hier nog niet een jaar, maar wel ronde 11 vanaf vandaag of morgen. Heb wel al een kindje van bijna 1.5 jaar, dus mag niet klagen. Toch begint bij mij ook wel de moed wat in de schoenen te zinken, ik merk dat ik steeds minder kan opbrengen om leuk op andermans zwangerschappen te reageren, vooral als het niet gepland was of 'meteen gelukt'. Dat voelt wel een beetje wrang. (hoewel ik ook wel een vriendin heb die ook al ruim een jaar aan het proberen is, als het bij haar zou lukken zou ik wél heel blij zijn voor haar, het is dus niet per se zo dat ik het anderen niet gun, maar wel als het hen te gemakkelijk afgaat in combinatie met dat ik ze toch al niet mag . Erg he?!?)
Ach, weet je, dat is ook allemaal geen wondermiddel. Ik voel over het algemeen mijn eisprong goed aan (ok, deze ronde kennelijk niet, want dagen overtijd en toch nega testen, dus zal toch later zijn geweest dan ik dacht). Maar ook met weten wanneer je eisprong is kun je er lang over doen!
Tuurlijk, dat zal ik zeker niet ontkennen, maar het lijkt me wel handig om te weten wanneer je op zijn vruchtbaarst bent toch?
Zeker geen wondermiddel! Was het t maar Ik heb ook de ovulatietesten lang uitgesteld... we wilde het proberen zonder een 'moetje'. Inmiddels heb ik al lang gekeken of die buikpijn die ik altijd heb mijn eisprong is. En ja hoor.. alleen een zwangerschap blijft wel uit. Inmiddels zijn wij ook bijna 16 maanden bezig :x Je bent echt niet alleen!
Hoi, Wat vreselijk fryustrerend is het, ik weet heel goed hoe het voelt. In ons geval zijn we na een jaar naar het ziekenhuis verwezen. Daar bleek dat ik niet op een natuurlijk manier zwanger kan worden én dat ik vroeg in de overgang ga komen. Zoals je aan mijn handtekening kunt zien heeft het veel bloed zweet en heel veel tranen gekost, maar nu eindelijk tranen van geluk. Ik hoop dat dat een beetje moed geeft aan alle dames hier. Heb je er bewust voor gekozen je nog niet door te laten verwijzen? Groetjes Patricia
Hier ook nog iemand.. Het zijn er meer dan je denkt, niet iedereen komt er zo makkelijk voor uit. Het is denk ik ook een stap om naar het ziekenhuis te gaan, voor mij was dat wel zo. Dan moet je toch aan jezelf toegeven dat het niet lukt, toch voor mij een drempel die ik moest nemen. Ik wens iedereen een vruchtbaar 2014 toe!
Een jaar bezig en je bent 32 jaar. Ik zou beginnen met temperaturen i.c.m. de ovulatietesten. Mocht je na een maand of 2 - 3 nog niet zwanger zijn, kun je snel naar de huisarts stappen. Ik zeg dit niet om je aan het schrikken te maken, maar waarom langer aanmodderen?
Ik ben 28 en nu 10 maanden bezig. Ik ben in totaal 3x ongesteld geweest en nog geen een keer een eisprong gehad Begrijp wel hoe je je voelt. Balen he als t niet wilt lukken! Maar als t straks wel lukt, misschien ook extra bijzonder? Liefs
Ik zou inderdaad ook gaan temperaturen (en bijhouden in bijv. een app op je telefoon). Mocht je de stap naar de gynaecoloog zetten, dan kan je die gegevens meteen overleggen. Ik vond het trouwens niet zo'n prettige manier. Heb het 3 maanden bijgehouden en het gaf me meer rust toen ik er mee stopte. Ben al zo veel bezig met het zwanger worden... Succes!
Ik ben vrij snel met ovutesten beginnen. Helaas geen garantie van een zwangerschap maar he weet wel meer over je cyclus. 2014 is ons jaar!
Hier ook al zo iemand Zijn ook langer dan een jaar bezig, hebben al onze rondes in het ZH gehad en kwam niets uit.. Daarvoor ook ovulatietesten gedaan maar even gestaakt want ik wou even 'rust' en had hoop dat het dan wel goed zou komen maar helaas. Dus wij gaan ook maar weer beginnen met de testen... Leuk is anders maar hoop dat het ooit zijn vruchten gaat afwerpen! Succes allemaal!!
Wauw wat een lieve reacties allemaal. Fijn om te horen dat ik niet de enige ben. de meeste vragen zich af waarom nog geen ovulatietesten. Nou wij wouden op een natuurlijke manier zwanger worden zonder het moeten. Ik heb al die tijd wel in een app bijgehouden wanneer ik weer ong moet worden en wanneer eventueel mijn eisprong is. Voor de rest hebben wij een veelbewogen jaar achter de rug met veel stress en verdriet. We hebben helaas twee dierbaren moeten verliezen, en ik ben zonder baan komen te zitten. Dus wij hopen nu een beter jaar zonder veel stress en verdriet. Maar nogmaals ik ben blij met de vele reacties. Dat doet me goed.
Wat naar voor je! :x Rot, he, als iedereen je maar inhaalt en zelfs al zwanger wordt van een tweede kindje!! Wat erg voor je dat je veel stress en verdriet hebt gehad dit jaar! Hopelijk wordt 2014 een rustiger jaar voor je en mogelijk komt dat het zwanger worden ook ten goede. Ovu-testen bieden geen garantie voor sneller zwanger worden, maar je kunt gerichter klussen omdat je preciezer weet wanneer je ovulatie is. Ik gebruikte deze al na drie maanden proberen en ik klus heel gericht, maar na bijna twee jaar nog niet zwanger helaas. Maar als je het gewoon om de dag doet, doe je het sowieso ook al goed en mis je je eisprong niet. Met of zonder ovulatie testen. Ik zou gewoon naar de huisarts stappen, misschien geeft dat ook meer rust. Er hoeft niks aan de hand te zijn, maar mocht er toch wat aan de hand zijn, kan dat mogelijk verholpen worden. Maar misschien wil je enkele maandjes zelf proberen voordat je naar de dokter gaat. Waar jij je het beste bij voelt, dat moet je doen.
hier ook hetzelfde verhaal, ronde 14 momenteel... Vanmorgen weer gehoord dat er een vriendin bevallen is en ik ben weer de hele dag van streek. Wij hebben 20 feb. intake in het ziekenhuis, vind het doodeng en hoop dat het deze ronde toch mag lukken zodat we het ziekenhuis af kunnen bellen. Maar stiekem weet ik dat die kans gering is... Wij hebben ook nog de pech dat ik verschillende chronische ziekten heb (long, hormoon) en overgewicht, waar ik niet vanaf kom... o ja, wij hebben wel ovulatietesten e.d. gebruikt, ik gelukkig een regelmatige en vrij korte cyclus. Ik ben nu gestart met temperaturen, omdat ik er vanuit ga dat het ziekenhuis dat graag wil, kan ik dat alvast laten zien sterkte allemaal en ik wens jullie allemaal een vruchtbaar 2014 toe!
ben 26 jaar en inmiddels 12 en een halve maand bezig heb 1 miskraam gehad. Gelukkig wel even kort zwanger geweest. Het is gewoon lastig als je al zolang bezig bent en er allemaal vrouwen om je heen zwanger raken. Het is Lastig als de wens zo groot is om zwanger te raken en een kindje te krijgen dat het gewoon moeilijk is om te horen dat er alweer iemand in je omgeving zwanger is. Het is niet dat je het een ander niet gunt maar als iemand net een maand gestopt is met de pil en het gelijk raak is dan raak ik van slag Ik hoop dat 2014 ons allemaal iets moois mag brengen dat onze wens in vervulling gaat.