Hallo allemaal, Mijn vriend en ik proberen momenteel zwanger te worden (ronde 1). Nu vraag ik me af; wanneer is het beste moment om geen alcohol meer te drinken? Is dat vanaf de eisprong / vanaf een mogelijke innesteling / of pas zodra je het zeker weet door een positieve zwangerschapstest? Niet dat ik ontzettend veel drink, maar een wijntje gezellig met het vriendje in het weekend vind ik toch wel fijn.... Ik ben benieuwd hoe jullie hiermee omgaan!! Liefs, Kiki
stoppen met wijntje drinken doe ik pas als ik weet dat ik zwanger ben. ik drink ook heel af en toe een wijntje, en dat kan geen kwaad. ook heb ik gelezen dat er een onderzoek naar is gedaan, dat vrouwen die juist een wijntje drinken sneller zwanger raakten. maar dit komt waarschijnlijk door dat de vrouw van een wijntje meer ontspant, en daardoor ook sneller extra seks zou hebben, wat dus nodig is voor een zwangerschap te veel is natuurlijk niet goed, maarja dat is overal zo mee waar TE voor staat. groetjes layla
wijntje drinken kan nu nog geen kwaad zolang je niet zwanger bent ik drink zelf niet maar soms heb ik er wel zin aan en dan neem ik er1 met een verjaardag of gezellig met mijn vriendin laat ik het zo zeggen ik heb niks gelaten ik hoop al 11 jaar op een wonder als ik zin aan zoute haring heb neem ik het gewoon ik eet alles succes met zwanger worden
ik drink /dronk ook graag mijn wijntje,maar ik was echt pas gestopt toen ik een posietest in handen had bij ons duurde het 14maanden tot ik zwanger was ,stel je voor had ik 14 maanden niks meer mogen drinken hahahah succes
Er wordt geadviseerd om helemaal niet te drinken als je zwanger wil worden.... ikzelf dronk af en toe een wijntje, tot ongeveer mijn eisprong..en dan weer als ik ongi werd (1x bijna een hele fles, :s had er zo de balen van) Doen waar je je lekker bij voelt (tenzij dat dat elke dag liters wijn drinken is ) suc6 met zwanger worden
Voor mijn eisprong drink ik rustig nog wel een glaasje, maar na mijn eisprong niet meer, het voelt dan zo verkeerd, terwijl me arts zij dat je rustig wel een glaasje kon drinken als je maar bij minimaal houd, dus ongeveer max 2 glaasejs per week, en geen sterke alcohol zoals 30 % maar gewoon 1 wijntje of een breezer.,
Stoppen jullie mannen dan ook met bier drinken? Want ik kan me voorstellen dat dat ook niet erg goed is.. al ken ik voorbeelden genoeg waarvan je denkt "dat dat zaad de weg nog heeft kunnen vinden" zo dronken was de man de avond voordat (achteraf bleek) het kindje was verwekt.
mannelijk zaad wordt regelmatig ververst....(one way or the other ) en ligt al aangemaakt klaar... dus als hij een keer drinkt.. is het niet zo dat de alcohol in zn zaad zit.... als je trouwens zover nadenkt, dan zou een vrouw heel haar leven niet mogen drinken... wij dragen immers onze eicellen al bij onze eigen geboorte bij ons.... Zei laatst tegen mn vriend... onze kleinkinderen zitten al in de buik van onze dochter... (nu 9 maanden).... knap toch.. de natuur...
Hoi, Ik heb gehoord dat af en toe een rood wijntje drinken de vruchtbaarhied bevorderd voor vrouwen! en even nagekeken, kijk maar eens op 9maand.com Ik zelf houd ook van een lekker wijntje in het weekend, voordat ik zwanger was, heb ik ook gewoon gedronken tot dat ik een positest in me handen had. 3 dagen voor positest nog een feestje gehad, merkte wel dat ik de andere dag iets duffer was dan anders. Dus ik zou zeggen gewoon lekker blijven drinken. Als je stopt met drinken ben je er weer "meer" mee bezig, ook niet echt bevoordelijk als je zwanger wilt worden. Succes!
De mijne niet hoor! het komt als het zo wilt zijn! mijn vroend zegt altijd je neemt geen kind, je KRIJGT een kind! als je natuur het toelaat en of daar dan wel of geen alcohol bijzit maakt ook niks uit. Echt....wij waren er zo mee bezig, wilde niet lukken. Toch van ons afgezet en wat denk je, zwanger! Groetjes
wij zijn 9 maand bezig geweest om zwanger te worden en heb eigenlijk gewoon nog wel een wijntje gehad. Ben met vakantie zwanger geraakt en we hebben daar heel veel sangria gedronken. Denk als ik meteen zou stoppen met drinken dat ik er nog meer met het zwanger worden bezig zou zijn geweest. Heb trouwens sinds ik weet dat ik zwanger ben niets meer gedronken.
o ja nou mijn vriend zou echt niet stoppen met drinken tenzij er misschien een arts zou zeggen dat het echt noodzakelijk zou zijn geweest. We kunnen nog even proberen samen zwanger??? samen stoppen met drinken en rauw vlees....enz
Ik drink eigenlijk helemaal niks meer sinds wij aan het proberen zijn. Mijn vriend is duidelijk geminderd naar 2-3 biertjes in de week! Ook een hele prestatie! Wij willen het gewoon uit principe niet, het voelt niet goed. Maar dat is inderdaad voor iedereen anders. Mijn gyn vond het wel goed dat we minder dronken... Maar een wijntje is natuurlijk niet schadelijk ofzo
Ik ben bij allebei pas overal mee gestopt toen ik een positieve test in mijn handen had. Het kan wel maanden duren en dan blijf je bezig. Maar ik kan me er ook wel iets bij voorstellen als je dat niet doet hoor.
heb eens gelezen dat je echt moet stoppen vanaf een ++ zwangerschapstest. Persoonlijk lust ik ook af en toe een wijntje, en gun me dat af en toe ook gewoon. Maar als ik denk een EI gevoeld te hebben, houd ik er weer mee op, tot ik ongi word... Denk ook dat je gewoon van alles mag blijven genieten hoor...maar met heeel veel mate...
Ik ben gestopt met wijn drinken, filet eten e.d. toen ik een positieve test had. Tot die tijd heb ik nog heerlijk genoten van al dit lekkers, met de gedachte...straks kan het al 9 maanden niet meer, dus nu geniet ik er nog van.