Beste allemaal Ik ben bijna 5 maanden geleden bevallen van onze zoon, wat een geluk! Omdat ik me eigenlijk wel goed voel zonder pil hebben we besloten geen pil meer te nemen en het allemaal aan te zien. Komt er vroeger een baby dan is die welkom, zo niet dan plannen we het gewoon weer in. Maar ik ben wel benieuwd naar mijn cyclus natuurlijk en of mijn lichaam de draad gewoon weer oppakt. Daarom hou ik nog steeds mijn temp bij (niet héél fanatiek zoals voor mijn zwangerschap hoor). Maar nu ben ik dus al 2x ongesteld geweest sinds mijn bevalling en zit ik in mijn 3e cyclus. Mijn eerste cyclus was 33 dagen, de tweede 28 dagen en nu wacht ik dus. Voor mijn zwangerschap had ik altijd een cyclus van 27 dagen, echt eng hoe je je horloge erop kon gelijk zetten zelfs. Mijn ei kwam rond CD 13 ongeveer. Maar nu zit ik al op CD 20 en nog steeds geen ei gespot... Is dit een bekend probleem of moet ik me zorgen maken? (temp kaartje staat in handtekening)
Volgens mij kun je sowieso wel eens een late eisprong hebben of soms zelfs helemaal niet, nog los van een (recente) zwangerschap. Zolang je aan het ontzwangeren bent, zou ik me niet te druk maken over cyclus onregelmatigheden. Het ene lijf heeft er langer voor nodig dan de andere en zelfs dan kan het zijn dat het nooit meer zo wordt als voor de bevalling! Je lijf is toch onherroepelijk veranderd. Ik heb na mijn eerste bevalling wel eens 6 weken op een menstruatie moeten wachten, na 2 'normale' cyclus voorafgaand. Na mijn 2e bevalling duurde het ruim een jaar na 1e menstruatie voordat alles weer regelmatig en 'normaal' was (maar toen gaf ik wel langdurig BV). Rustig door blijven tempen en je zult wel zien wat er gebeurd, toch? Op dit moment kun je toch weinig er aan doen... Succes!
Mijn cyclus werd regelmatiger, maar dat is bij iedereen anders. Maar ik denk dat je morgen wel eens een kruis kunt krijgen, je temp is al 2 dagen gestegen. Had je echt na dag 17 geen vruchtbaar slijm meer?