Temp., innestelling? en dan...

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by anneh, Jul 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. anneh

anneh Lid

Dec 16, 2006
    38
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik ben 22 mei voor het laatst ongesteld geweest. Nu heb ik een onregelmatige lange cyclus dus ben gaan temperaturen. Net na de ongi had ik een temperatuur van 36,3/36,4. Dit bleef lange tijd zo. Zie hieronder het verdere verloop:

22/6: 36,4
    23/6: 36,5 (eisprong?)
    24/6: 36,8
    25/6: 37,0
    26/6: 37,0
    27/6: 37,0
    28/6: 36,9
    29/6: 37,0
    30/6: 36,8 (innestelling?)
    1/7: 36,8 (innestelling?)
    2/7: 37,1

Heb ik dit goed gezien met eisprong en eventuele innestelling? Wanneer zou nu mijn nod zijn? Ben benieuwd of jullie me daar bij willen en kunnen helpen!

groetjes Anneh

2. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    ja het zou een innestellingsdip kunnen zijn, maar dat zie je pas achteraf...

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Eisprong goed gezien. Innesteling moet je altijd maar afwachten... kan ook natuurlijke variatie zijn.
    Als NOD kun je aanhouden: tenminste de 15e dag na de eisprong (als dit je eerste ronde temperaturen is). Je kunt dan testen als je temp nog net zo hoog is. Officieel moet je bij de 1e ronde 18 dagen na de eiprong wachten tot je NOD. Als je meer kaartjes hebt, bepaal je je NOD aan de hand van het normale aantal dagen na de eisprong. Dat is nauwkeuriger dan de hele cycluslengte.

4. anneh

anneh Lid

Dec 16, 2006
    38
    0
    0
    Bedankt voor jullie vlotte reacties! Dit is de eerste cyclus dat ik temp. Dus als ik na 18 dagen na de eisprong nog niet ongesteld ben zou ik een testje kunnen doen. Dat zou dan 11 juli zijn, volgende week vrijdag. Pfff, dat duurt inderdaad nog wel even. We wachten het nog maar even af dus...
    In ieder geval bedankt!

groetjes Anneh

5. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    18 dagen? Waarom?
    De meeste vrouwen worden toch echt 14 dagen na eisprong ongesteld hoor...(uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk) maar gemiddeld staat 14 dagen.
    Dus ik zou zeggen als je op dag 15 nog niet ongesteld bent; testen!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Daarom gaf ik ook aan: de 15e dag kun je wel testen. Toch zie ik hier op de forum ook wel vrouwen die op de 16e of 17e dag nog ongesteld worden...
    Veel vrouwen hebben een LF van 14 dagen, 14 + 1 dag overtijd is 15.

7. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    ah oke...dan begreep ik het ff niet helemaal denk ik *zwangerschapsdolheid noemen we het maar ff* ;)
    Maar idd er zijn ook vrouwen die op 15 dagen of 16 dagen zitten, maar gemiddeld is 14 dagen, dus sja, ik zou mooi op dag 14 testen (dus 2 weken na je eisprong) als je temp nog niet omlaag is gegaan....daarom temp je toch? Je kun je ongi er ook uithalen (en weer uitzonderingen daar gelaten) ;)

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Op 14 dpo krijg je meestal wel een betrouwbare testuitslag, dat is waar. Maar alleen zonde als hij negatief zou zijn... Iedereen moet het zelf weten natuurlijk.

9. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

May 26, 2008
    9,749
    0
    0
    sja, bij MIJ is het zo dat mijn temp 1 dag voor nod zakte dus wist ik het 1 dag ervoor al of ik zwanger was of niet.
    Zo ook deze keer; 1 dag voor nod getempt: hoog, dus testen en zwanger!

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Maar dan ken je je LF!

Bij mij is het ook meestal zo, maar ik ben ook 1x ongesteld geworden met een stralend hoge temperatuur, al was dat 1 of 2 dagen voordat ik mijn menstruatie verwachtte. Ik stond op met die hoge temp, gelukzalig omdat ik verwachtte zwanger te zijn. Ga ik naar de wc, bloed... :( :(

Share This Page