Temp kaart analyseren

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by vliegje, Apr 10, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Hoi allemaal

Ik had ook al een topic geopend in het ovulatietestgedeelte maar krijg weinig reacties, dus ik denk dat mensen het niet weten (http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/507591-advies-nodig-cb-digitaal-vals-positief-zijn.html)
    Dan probeer ik hier ook even haha.

Ik heb PCO, samen met mijn vriendin zijn we gestart met een KID/IUI traject.
    Aangezien ik nu ineens cyclussen van mezelf liet zien (vanaf december al netjes 3 cyclussen, zit nu in mijn 4e) wilde de arts vanuit mijn eigen cyclussen gaan insemineren. Dus werken met ovulatietesten van Clear Blue.
    Mee aan de slag gegaan en ik had vrijdagavond eindelijk een positieve test, zaterdagochtend ook (dat waren dag 18 en 19).
    Zondag zijn we geïnsemineerd maar mijn temperatuur stijgt niet echt…
    Ik heb zaterdag wel een flinke dip gehad van 36,28. De volgende dagen tot en met vandaag zijn: 36,6 – 36,65 (dus wel een verhoging maar niet veel) – 36,49 – 36,46 en vandaag 36,57.

FF laat dus geen eisprong zien, logisch denk ik dan.
    Maar ik heb vorige week de hele week negatief getest, vrijdagavond en zaterdagochtend eindelijk positief. Ik heb de hele week buikkrampen gehad dus een ei lijkt te kunnen (vorige maand had ik op dag 19 een eisprong en ook een tempverhoging).

Kunnen jullie iets opmaken uit mijn lijstje?

Ik moet ’s nachts altijd vaak plassen. Altijd wel tussen 00.00u en 02.00u en dan slaap ik meestal tot 04.00u of 06.00u wel door. Ik had eens gelezen dat de tijd van tempen niet uitmaakt zolang je maar 4x achtereen hebt geslapen. Dat red ik meestal wel maar soms zijn de tijden dus wisselend omdat ik dan alvast temp omdat ik zoooo moe plassen haha.
    Dus heel betrouwbaar is het bij mij niet.. plus mijn PCO.
    Hoop dat jullie me wat wijzer kunnen maken.

2. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Ben je na de 24ste gestopt met tempen? Je moet wel doorgaan om er echt iets van te kunnen zeggen. Soms zet ff pas later een kruis. Vooral als je een kaartje hebt met veel open bolletjes zoals deze.

3. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Bij mij maakte het altijd wel veel uit hoeveel ik geslapen had. Minder slapen= lagere temp, maar ik heb het ook wel een andersom gelezen.

4. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    #4 vliegje, Apr 10, 2014
    Last edited: Apr 10, 2014
    Nee ik temp nog gewoon. Het is vandaag 10 april, mijn 24e cyclusdag ;)

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik zie helaas nog geen eisprong in je kaartje.

Helaas is een positieve ovulatietest geen garantie op een daadwerkelijke eisprong. Het geeft alleen de verhoging van de LH-piek weer. Het kan dus wel zijn dat je ei heeft geprobeerd te springen, maar dat dat nog niet gelukt is of niet goed gelukt is. Er is nog een kans dat de LH-piek opnieuw zal stijgen en je wel een eisprong krijgt.

Gezien je PCOS kan het ook nog zijn dat je gewoon een slechte eisprong hebt gehad.

Mijn advies luidt dus:
    - doorgaan met tempen (liefst op een vast tijdstip elke ochtend direct na het ontwaken.
    - toch doorgaan met ovulatietestjes

Zie ook:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/300566-positieve-ovulatietest-geen-eisprong.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/217389-positieve-ovulatietest-zonder-eisprong.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/temperatuurkaartjes/381356-positieve-ovulatie-test-maar-geen-eisprong.html

Het schijnt ook nog eens zo te zijn dat bij PCOS ovulatietestjes niet zo goed werken.
    Beter en betrouwbaarder is in dat geval dus temperaturen.

Succes!

6. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Bedankt voor je reactie. Ik kan heel moeilijk op een vast tijdstip tempen want moet zo vaak plassen 's nachts.
    Verder heeft de Clear Blue de hele week negatief getest. 1x positief zou dan toch positief moeten zijn denk ik dan. Maar ik twijfel ook ja..
    Thanks, ga die andere topics eens lezen.

7. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    oh beetje dom ik dacht dat dat de datum was (zelf ook pas 100 van die kaartjes ingevuld:cool:). De kans lijkt me groot dat je wel gewoon je eisprong hebt gehad op dag 19, je positieve test, je dip, je buikkrampen en vorige maand ook dag 19.. Lijkt me erg toevallig als dat niet zo was.
    Het onduidelijke kaartje komt waarschijnlijk door het onregelmatige tempen. Als je langer tempt kom je er achter hoe jij lijf op veranderingen reageert, ik geloof dat dat niet bij iedereen helemaal het zelfde is.
    Lastige combinatie PCOS en inseminatie

8. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik denk niet dat er al een eisprong is geweest. Controleren ze dan niet met een ego of er wel een eitje groot genoeg is om te springen?

9. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Nee ze wilde me deze ronde echt zelf laten testen en en dus geen echo's anders zouden ze de eisprong sturen en beste is om alles zelf te doen. Maar door mijn PCO maakt het me wel onzeker en dan die temp die niet goed stijgt.. Volgende keer krijg ik dus wel gewoon echo's, heb erop gestaan van de week en ze neemt me gelukkig heel serieus :) We hebben ook duur donorzaad dus wil niet iedere ronde een gok nemen, wil zeker weten dat er een eitje komt zodat we niks zomaar verspillen eventueel.

10. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Dat vroeg ik mij dus ook af. Hebben ze niet d.m.v. een inwendige echo een follikelmeting gedaan? Dan kunnen ze zien of er en follikel groeit en of het op springen staat? Uit je kaartje zie ik het ook nog niet zo heel goed, ik vind je temperatuur na je vermeende eisprong net zo hoog als je basale lichaamstemperatuur. Maar het kan inderdaad ook liggen aan je niet consequente tempen dat het niet goed zichtbaar is, want de dagen na je mogelijke eisprong zijn de bolletjes "open".

11. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Helaas geen meting, ik baalde daar ook van, het maakt je onzeker als je je lijf niet kent. Daarom nam de dokter me nu serieus en afgelopen dinsdag tijdens een gesprek wat al langer gepland stond, afgesproken de volgende cyclus gewoon echo's te doen.
    Ik ga overal eens even die tijden weghalen, misschien verdwijnen die open bolletjes dan en geeft FF dan iets aan. Had wel vruchtbaar slijm vorige week (nou ja, heel waterig), mijn baarmoedermond was zaterdagavond echt super zacht dus alles lijkt wat dat betreft op een eisprong...

12. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Nu ben ik de laatste week wel iets anders aan het tempen, gewoon meteen bij het wakker worden, ongacht welk tijdstip. Dat is meestal rond 4u of 5u.
    Dit doe ik nu vanaf vorige week woensdag, dus een paar dagen voor mijn ei. Ik merk dat mijn temp sindsdien gemiddeld tussen de 36,45/36,55 ligt. Dus met een dip van afgelopen zaterdag van 36,28 zou dit een 'verhoging' kunnen zijn.

Voorheen tempte ik pas om 6.45u. Maar dan was ik er soms om 2u en 4u of 5u wel uit geweest om te plassen.
    Dus zoals ik nu temp is misschien nauwkeuriger?

Voelt me overigens niet zwanger... had woensdag zware rugpijn (4 dagen na ei als hij is geweest) en ben misselijk geweest maar was vanochtend weer weg. Die wachtweken na de IUI zijn wel vreselijk zeg...

En wie weet schommelt mijn temp teveel ivm PCO..?

13. Tries123

Tries123 Actief lid

Oct 20, 2013
    486
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat houden deze open bolletjes in
    Bij mijn kaartje die ik ook open en dichte bolletjes....

14. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Open bolletjes zijn tijdstippen die meer dan een half uur verschillen.
    Een half uur zal in je temp niet echt een verschil maken en ik verzet het tijdstip dan 5 min om geen open bolletje te hebben.

15. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Gister vulde ik mijn klachten in (kan al bijna een week slecht naar de wc..) en ineens gaf hij een rode stippellijn op de dipdag. Nu is de stippellijn weer weg, maar mijn trial voor VIP Member ook. Heeft het daarmee te maken?
    Temp is nog steeds niet veel hoger, dus ben er bang voor. Wel heel veel klachten gehad, maar goed, je lijf kan je ook voor de gek houden he.
    Zijn er wel eens mensen zwanger geraakt en gebleven na een tempdip en dan een normale temperatuur, gewoon de basale temp?
    Ik heb zondag mijn NOD, we gaan dan maar eens testen denk ik. Hoewel ik ook niet durf...

16. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    De link naar mijn tempkaartje staat in mijn onderschrift. Ik werk overigens ook nu met MamaApps en die geeft wél een eisprong aan.
    Die rond de getallen ook af, geen 2 cijfers achter de komma bij de graden.

17. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Nu snap ik er helemaal niks van. Flinke stijging.. toch een laat ei ondanks de positieve ovulatietesten? IUI misschien voor niks dus :(

18. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

Feb 13, 2008
    1,089
    1
    38
    Nederland
    Ja misschien een laat ei of misschien wel zwanger 😄 (dan stijgt je temperatuur ook vaak!)

19. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Als ik je kaartje bekijk, dan zou ik de eisprong op dag 30 inzetten. Ik snap het kruis van ff niet. Je temp is daarvoor erg constant m.u.v. een dipje.

20. vliegje

vliegje Fanatiek lid

May 26, 2008
    4,369
    266
    83
    Female
    Hij zet dat kruis alleen maar omdat ik 2 positieve ovulatietesten had.
    Als ik die weghaal, is het kruis helemaal weg :( Denk ook een laat ei helaas :( Heb wel allerlei klachten en kwaaltjes.
    En net voor mijn positieve ovulatietest had ik echt vruchtbaar slijm, en voor dag 30 niet... maar ja, zegt ook niks misschien.

Share This Page