Ik wil vanaf aankomende maand gaan temperaturen, heb al veel gelezen over het temperaturen en ok veel kaartjes ingezien, ik raak het spoor even bijster... wie kan mij vertellen hoe de temperatuurkaart te lezen? Wat zijn de duidelijke verschillen die je kan zien in de temperatuurkaart bij zwanger worden vs niet-zwanger worden * tot de periode voorafgaand aan de eisprong zou je in beide gevallen nog hetzelfde kunnen zien neem ik aan.. ** dan zou als ik het goed heb er voorafgaand/in de periode van de eisprong een verhoogde temperatuur zichtbaar moeten zijn (beide gevallen) *** en daarna? is het zo dat je een eventuele zwangerschap zou kunnen herkennen aan nog steeds iets oplopende temperaturen tot aan nod en tussen 5 dpo en 8 dpo ongeveer een temperatuurdip ivm innestelen? en hoe ziet het er uit als het niet raak is in die periode? maw hoe kan ik de verschillen zien
Het verschil is dat na nod de temp niet daalt. En dan zijn er nog ti-tig variaties. Als je langer tempt kun je misschien eerder verschil zien doordat het patroon afwijkt van andere, maar dat wil ook niet alles zeggen. Sommige kaartjes blijven direct hoog, andere dalen toch richting nod om vervolgens weer te stijgen. Een tempdip (innesteling) is te zien bij zwangeren en niet-zwangeren en ook niet alle zwangeren hebben zo'n dip. Eerlijk gezegd adviseer ik je om niet naar je kaartje te kijken om te zien of je zwanger zou kunnen zijn. Denk dat het alleen maar stress geeft. Testen op/na nod geeft meeste duidelijkheid. Ik temp nu dus tot ik m'n ei gevonden heb, dan weet ik ook mijn nog ongeveer. Maar ik temp niet meer tijdens de LF, heeft geen zin.
Ik probeer ook altijd naar mijn kaartje te kijken, maar zie pas verschil bij 11/12 dagen na eisprong. Daarvoor zie ik geen verschil. Ook heb ik bij een zwangerschap en bij een niet zwangerschap een temp dip gehad. Dus zoals bouwjaar1979 zegt, is daar ook geen pijl op te trekken. Mijn temp begint bij een niet zwangerschap te zakken vanaf dag 11 a 12 en bij een zwangerschap steeg hij rond die dagen met 0,1 graden.
Hier ook geen verschil, enig verschil dat er is komt hier pas dagen na de posi zwangerschapstest. Tempen is mee om te zien of en waar in je cyclus je een eisprong hebt, hoe lang je lf is etc.
In mijn geval was mijn temp kaartje zwanger wel anders dan niet-zwanger, al vrij snel na eisprong. - mijn temp knalde meteen binnen 4 dagen naar 37,0 graden (had nog nooit gedaan) - ik had een dipje op 9 dpo - daarna steeg de temp door naar 37,2 (zo hoog nog nooit gehad) Samen met kwaaltjes kon ik niet meer wachten en getest op 12 dpo omdat normaal temp dan weer daalde (en nu dus niet), meteen duidelijke test. Waarschijnlijk had ik 10 dpo ook al een positieve test gehad. Maar ja, ik geloof dat ik eerder uitzondering dan regel ben , dus helaas... Succes!
Ha meiden, dank voor jullie reacties, ik wil het tempen ook gaan gebruiken om ei op te sporen (samen met ovu testen, verandering van slijm en evt kwaaltjes), dus dat is mooi dat het tempen zou kunnen helpen hiermee! @Kache, je had inderdaad een bijzondere tempkaart in de periode dat je zw bent geraakt, als we dat nou allemaal hadden hihihi