Ienemienie tempstijging: eisprong?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Omelet, Jan 27, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ik heb het gevoel dat ik jullie iedere maand lastig val maar ik kan duidelijk niet zonder jullie expertise ;)

Vorige cyclus: op dag 15/16/17/18 erg donkere ovutesten, op dag 18 schiet mijn temp omhoog. FF zegt: eisprong op dag 18.

Deze cyclus: op dag 13/14/15/16/18 (17 niet gestest) een negatieve ovutest. Op dag 16 stijgt mijn temp licht (0.1) en dat zet door op dag 17 (0.1) en dag 18 (0.2).

FF zegt nu dat ik mijn ei op dag 16 heb gehad.
    Hoe waarschijnlijk is dit, gezien mijn negatieve ovutesten en de ienemienie tempstijging?

(als je op mijn banner klikt zie je mijn kaartje)

2. Lotte1981

Lotte1981 Actief lid

Jun 9, 2009
    432
    0
    0
    Hoi JuJu

Volgens mij weet FF het ook niet zeker, anders had je wel een dik rood kruis gehad. Hij denk dat je hem hebt gehad omdat je afscheiding had en 3x wat hogere temp. Je zal zien dat als je nu nog verder door gaat stijgen qua temperatuur, FF hem zal gaan veranderen.
    Het is helaas niet altijd even duidelijk wanneer je je ei hebt ...
    Ik kan ook niet zo bedenken wanneer je hem hebt gehad.

Succes ermee!
    Liefs Lotte

3. jonibra

jonibra Niet meer actief

FF past inderdaad je kruisje aan als je doortempt en een latere stijging krijgt, ik had deze maand volgens ff eerst mn eisprong op dag 17 maar dit heeft ie later veranderd in dag 23.

Dit is mijn kaartje:):

2aa21b Ovulation Charts

Liefs mij

4. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Wat fijn dat jullie reageren!
    Heb de afscheidingsinfo weggehaald en hij laat het gewoon staan. Is dus even afwachten..
    Als iemand nog iets te zeggen heeft hierover: graag! Ik vind reacties erg fijn!
    Enne ooitmamavan3: gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. babyproject

babyproject Niet meer actief

Het is gewoon een kwestie van afwachten wat je temp verder doet. Als je inderdaad nog veel verder stijgt, zou FF hem kunnen verplaatsen (naar vandaag of gisteren ofzo). FF houdt bij het bepalen van je ovulatie met duizend dingen rekening. Het feit alleen al dat je eisprong nu 2 dagen eerder lijkt te zijn (ten opzichte van vorige maand) is misschien al reden genoeg om een tijdelijk kruis neer te zetten.

Vraagje: hoe temp jij? Je temp schommelt zoveel!

Overigens vind ik de temp stijging helemaal niet ienemienie! Ik vind de temp stijging van je vorige cyclus juist extreem! Gemiddeld stijgt de temp geloof ik zo'n 0.4 graden met een minimum van 0.2 graden. Volgens FF zou zelfs een stijging van 0.1 graden genoeg kunnen zijn.

6. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ja hij schommelt als een gek deze maand: vorige maand was hij veel stabieler (staat onder het kaartje van deze maand). Ik temp onder de tong, iedere dag zelfde tijdstip en terwijl ik nog in bed lig.
    Uiteindelijk komt het toch altijd weer neer op afwachten he.. Voor de zekerheid maar om de dag blijven klussen (leuk die spontaniteit 8)) en afwachten wat FF doet.
    Ik dacht trouwens dat een eisprong altijd zo'n 0,3 graden verschil was? Niet dus.. Naja hij blijft ienemienie tov vorige maand :)

7. babyproject

De gemiddelde temperatuur van de gehele fase na de eisprong ligt minstens 0.2 graden hoger dan de gemiddelde temperatuur van de fase voor je eisprong (en bij de meeste vrouwen is dit dus zo'n 0.4 graden dacht ik). Dit betekent dus niet dat je temp in 1 dag die stijging moet hebben gehad! Als je temperatuur in de loop van de dagen maar genoeg stijgt om gemiddeld een hogere temp te hebben.

Mijn kaartje is dus een duidelijk voorbeeld van een (hele) langzame stijging (lijkt wel alsof mn eierstokken lui zijn ofzo... eerst heel lang wachten met eitje laten springen en dan heel langzaam progesteron loslaten... pfff).

Met betrekking tot de schommelende temperaturen: het zou kunnen dat de batterijen van je thermometer bijna leeg zijn. Ze een keer vervangen kan geen kwaad!
    Wat ook kan is dat je minder nauwkeurig bent geworden met het meten. Je moet toch goed onder je tong blijven voor meerdere minuten. Waarom de volgende ronde niet rectaal meten? Wordt je kaartje waarschijnlijk (weer) wat stabieler...

8. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ah kijk dat had ik nooit begrepen..
    Mijn thrmometer heb ik nog geen maand dus volgens mij zijn het de batt. niet. En ik wacht altijd keurig tot het piepje ;) Ik kijk het nog even aan wat betreft schommelingen. Weet dat rectaal meten veel betrouwbaarder is maar dat zie ik echt niet zitten :( Heel erg bedankt voor je reactie in ieder geval!
    Tis me weer allemaal wat duidelijker geworden.

9. babyproject

Ik zag dat ook niet zitten rectaal, maar had bedacht dat dat 's ochtends een stuk sneller is (ik slaap met mn mond open :)) Tip: Braun verkoopt een high speed thermometer, binnen 10 seconden rectale meting. En bij mij piept ie zelfs al binnen een seconde of 5.

10. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Ah kijk dat is nog eens een tip om te onthouden haha! Dank je :)
    Jij succes trouwens deze ronde. Ronde 8 alweer.. en ik zie al op tegen ronde 6 (word nu langzaam ongeduldig). Je pendel zit wel mee dus dat scheelt :)

11. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    FF heeft eisprong verplaatst naar dag 18 en dat voelt een stuk beter. Had gewoon geen goed gevoel over dag 16 (kon het me niet voorstellen) Nu hopen dat ie het goed heeft ;)

Share This Page