Ik ben sinds deze maand aan het temperaturen. Voor mijn eisprong is mijn temp tussen de 36,4 en 36,6. Gisterenochtend op dag 15 een knalpositieve ovulatietest (Z&K dipsticks en CB digital smiley). Gisteravond ovulatiepijn - heftige steken aan een kant voor een kwartier ofzo - en elke maand weer denk ik dat dat ook mijn ovulatie is. Uiteraard gisteravond gezellig gemaakt. Maar vanmorgen was mijn temp nog steeds 36,5 net zoals de 4 dagen ervoor. Betekent dat dat ik mijn ovulatie nog niet heb gehad? Dan snap ik dat het al die maanden sinds mijn MA nog niet lukt want we vrijen niet meer na die pijn die ik elke ronde sinds mijn MA binnen 12-24u na de eerste positieve ovulatietest heb. Wat denken jullie? Ik weet niet hoe ik mijn tempkaartje moet plakken trouwens.
Bij een posi ovutest springt je ei gemiddeld tussen de 24 - 48 uur. De pijn die je voelt kan ook nog heel goed zijn het groeien van het follikel. Ik heb er ook last van. In principe als je vrijt op de dag van je posi ovutest en je ei springt binnen 48 uur, dan zou er niets aan de hand moeten zijn. De zaadjes liggen dan al keurig te wachten in de eileider. Dat in tegenstelling tot vrijen op het moment van de eisprong. Dan moetne de zaadjes eerst nog een hele weg afleggen voordat ze bij je eitje zijn en is de kans groot dat als ze eindeijk in de eileider zijn je eitje inmiddels weer gestorven is.
Daar kan wel wat tijd tussen zitten. Het ligt er ook een beetje aan wanneer je eitje precies is gesprongen. Dat kan ook in de nacht zijn geweest of zelfs net na het tempen. Dus die kan morgenochtend wel gewoon omhoog gaan.
Ik weet nog steeds niet hoe ik kan linken naar mijn temp kaartje dus dan maar even zo. Eergisteren dus een positieve ovu test en gisteren alweer negatief. Eergisteren ook ineens vruchtbaar slijm (dat was voor het eerst dat ik dat zag) en in de avond rond 21:30 heftige ovulatiepijn. Maar gisteren was mijn temp dus niet gestegen en vandaag maar 0,1 graad. Wat denken jullie? Nog geen ei gehad? FF denkt van niet.
FF zet pas een kruis als je temp drie dagen hoog blijft. Ik heb ook meerdere keren gehad dat mijn temp maar 0,1 steeg na mijn eisprong, later steeg hij dan verder door. Link plaatsen: rechtsboven naar 'sharing' gaan, dan naar 'get code' dan de simple link kopieren en hier plakken. Succes!
Pas na 3 dagen tempstijging kun je je eisprong vaststellen. En een stijging kan langzaam gaan of snel.... afhankelijk van de persoon.