temp na miskraam

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Aloha, Apr 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    Hoi allemaal,

Ik heb even een vraag naar ervaringen enz. wat betreft de temp na een miskraam.
    Ik heb 22 april een incomplete miskraam gevolgd door curretage gehad met 13 weken en mijn temp is sinds maandag (gister) ineens weer gekelderd naar onder de 37 plus die ik de hele zwangerschap had.
    Wat kan ik hieruit afleiden en wat zijn de ervaringen bij andere hierin?

2. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    inmiddels is mijn temp ook weer gestegen naar de 37 plus.

is er hier niemand die zijn ervaringen kan delen of me kan vertellen wat dit kan betekenen enz?

3. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi,
    ik ben ook gecuretteerd, met 12 weken. Dat is nu 1,5 maand geleden. Aanvankelijk schommelde mijn temperatuur enorm; van 37 plus tot 36.5 en lager. Dat stabiliseerde zich na ongeveer 10 dagen tot rond 36.5.
    Het is gebruikelijk dat je temperatuur daalt aangezien het hcg langzaam uit je lijf verdwijnt (volgens mij).
    Op dag 17 heb ik volgens FF weer een ovulatie gehad; nadien steeg mijn temperatuur, maar ook weer schommelend. Nu in ronde 2 na de curettage blijven die schommelingen een beetje bestaan.

Rot trouwens voor je :(. Ik hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn,
    groetjes

4. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    Nou dat vraag ik me nou ook af. Ik ben 24 maart geholpen ben nog niet ongie vorige week was mijn temp 36.7 en sinds begin deze week is ie 37 dus ik denk dat ik nu wel mijn sprong heb gehad en hoop dan snel ongie te worden.

misschien je eisprong

5. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    oke dus wisselende temp komt vaker voor. en het is dus gissen naar wat het is. of gewoon wisselend zonder reden.. of nu al een ei gehad? zou dat mogelijk zijn ? naja als ik over 2 weken ongi word blijkbaar wel..

ik vind het wel storend dat ik pas 6 weken na de curretage een controle echo krijg.. over 5 weken dus.. ik wil eigenlijk wel met eigen ogen zien hoe en wat.. en wellicht kunnen ze dan zien of er een ei klaarligt enz?

Ik heb me ook aangemeld op dat ff en even mijn tempen van afgelopen dagen ingevuld. al zijn dat wel verschillende tijden tot gister. ik ga het ook maar eens goed in de gaten houden allemaal..

6. snelly

snelly Fanatiek lid

Aug 10, 2010
    1,854
    0
    0
    achter mijn zoontje aan hollen
    ergens in zuid holland
    ja mijn temp was vandaag weer gezakt naar 36.7 pfff bij mij is het nou al 5 wk. Ik krijg helemaal geen controle dus voor jou wel fijn dat je nacontrole krijgt.

7. Babette81

Babette81 Actief lid

Dec 4, 2010
    279
    0
    0
    GGZ
    Randstad
    Hoi,
    ik had ook pas met 5 weken een nacontrole. Maar geen echo; het was alleen een gesprek. Omdat alles verder goed ging en ik alweer ongesteld was geworden was de gynaecoloog tevreden. en ik ook!

8. Je lichaam kan nog even van slag zijn na de miskraam, ik heb 2 cyclussen niet eens een eisprong gehad. 22 April is op zich pas een dikke week geleden. Al zou je cyclus gelijk weer beginnen, dan kan je nu nog niets zien aan je temperatuur (eisprong zou wel èrg vroeg zijn!)
    Overigens heb ik ook wel eens cyclussen tussendoor waarin mijn temp tussen de 36,5 en 37,5 heen en weer schoot. Op zich niks raars aan, je temp is nu eenmaal van meerdere dingen afhankelijk. Wacht het nog even af, temp door en je merkt het vanzelf. :)

Sterkte nog ermee btw, erg moeilijk dat je nog zo laat een MA hebt gehad. Hopelijk is het gauw weer raak en mag er dan een gezond goed wondertje in je groeien..

9. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Bij mij daalde mijn temp 7 dagen na de curettage, gepaard gaande met een beetje bloedverlies (een soort minimenstruatie dus). Mijn eisprong kwam die ronde ook precies 7 dagen later dan normaal. Hier mijn tempkaartje van die ronde na curettage:

View attachment 147659

10. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    bedankt voor de reacties!
    Ik heb je kaartje even bekeken en bij mij is de temp nu vandaag ook weer gezakt. Hopelijk blijft die nu ook even zo..
    Bij mij was het bloeden weg en weer even 2 dagen terug en sinds vannacht weg en nu dus ineens lagere temp..

we gaan het bijhouden maar ben al gerustgesteld dat de temp bij meer meiden gigantisch schommelt!

11. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    temp is vandaag nog weer iets gezakt en ik heb nu waterige afscheiding heel iets plakkerig draderig.. ik had dit vroeger ook altijd 2 dagen voor mijn ei dit ging dan over in eggwhite..

maar lijkt me stug toch nu?!

12. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    is er iemand die nog eens naar mijn kaartje wilt kijken?
    me temp is super stabiel gezakt nu..

dit is tevens mijn testrijtje van afgelopen dagen
    zoals je ziet zijn de zw testen lichter aan het worden de onderste die van vandaag is bijna niet te zien maar nog wel posi.

ovu testen worden tevens lichter dus ik gok erop dat ze door hcg posi werden..

13. Brix

Brix Fanatiek lid

Jan 25, 2009
    1,969
    0
    36
    Ziet er goed uit, hoor, Aloha! Je temp is mooi gedaald en je testen worden lichter. Nu kan je lichaam zich weer klaar maken voor een eisprong. Veel succes, hopelijk mag je snel weer een positieve test in handen houden!

14. Sinaasappeltje

Sinaasappeltje Actief lid

Nov 17, 2010
    282
    0
    16
    Zeeland
    Ha Aloha,

Vergeet niet dat je lichaam meestal tijd nodig heeft voor het herstellen van een miskraam. Hierdoor kan je temp wat raar doen. Wat ik zou doen als ik jou was; is elke dag gewoon tempen op dezelfde tijd en blijven bijhouden. Dan zie je vanzelf of en wanneer je een eisprong hebt gehad.
    Dat is natuurlijk wel even geduld hebben; en ik begrijp heel goed dat dit lastig is (heb ik hetzelfde gehad).
    Hou je haaks en ik ben benieuwd hoe je temp zich verder ontwikkeld!

15. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    hoi dames ben ik weer even..

me kaartje blijft apart en misschien kan weer iemand me er iets over zeggen nu we weer wat dagen verder zijn?!

ik heb vanmorgen voor de 2e keer eggwhite gespot..
    nu viel mij zojuist op dat mijn temp wel o.2 graden omhoog is gegaan na de vorige periode met slijm en dan gister weer even omlaag en vandaag weer omhoog met vruchtbaar slijm..

wat moet ik ervan denken?!

16. Liesbethje

Jan 2, 2011
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Aloha,

Gewoon goed blijven temperaturen. Ik denk dat je jouw eisprong nog niet hebt gehad.

Succes!

17. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    bedankt voor de reactie!
    maar het eggwhite van vanmorgen is nu overgeslagen na witte vloed..
    dit had ik toen ik zwanger werd ook na mijn ei..

naja ik verwacht er niets van maar ben erggggg benieuwd hoe mijn temp zich ontwikkeld.
    nog wel even ovu test gedaan maar die is negatief.

18. Aloha

Aloha Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    4,229
    2
    38
    Gelderland
    hoi allemaal. ik heb vandaag weer even wat gegevens aangevuld bij ff ( had ze op me telefoon in een andere app genoteert) en ineens verschijnt er een dik rood kruis.. oftewel ff denkt een ei te hebben gespot.. nu is het zo dat ik die zondag waar je spotting eggwhite ziet staan smiddags bruinverlies had in een eggwhite afscheiding en daarna werd het creamy. als ik creamy invul zegt ff nu dat me ei cd 18 was. als ik eggwhite invul zegt die cd dag 25.. cd dag 25 is wel exact 14 dagen na tempdaling en stop bloedverlies..
    ik heb vorige week cd 25 ook een licht posi zw test gehad dagen erna elke keer tuurstreepje of geen streepje.

kan iemand er eens naar kijken?!

19. avil

avil Actief lid

Apr 25, 2011
    255
    0
    0
    Hey aloha, ik herken alles in je verhaal. Na mk cyclus van 41 dagen. En posi testen rond eisprong. Had er nog een foto van gepost op een ander topic waar je een vraag stelde. Ik denk dat ff wel klopt aan je temp te zien. Nu maar ff wachten tot 14 dpo... Succes!

20. Mar76

Mar76 Actief lid

Mar 4, 2011
    223
    107
    43
    Zuid-Holland
    Ik denk ook dat ff gelijk heeft, eisprong op dag 25 (of misschien 24). Een mooie stijging van je temp daarna. Dan zou je NOD over een dag of 6 alweer zijn. Denk dat je (achteraf gezien) eerder de daling van je temp op dag 10 als start van deze cyclus moet zien. Succes met afwachten, en ik hoop voor je dat je cyclus zich meteen weer hersteld heeft na je mk!

Share This Page