Dank je Esther, dat bedoelde ik inderdaad. Robynn, het is ook niet altijd makkelijk de temperatuurmethode, maar je leert het vanzelf wel
vanochtend weer 36.9 dames... het ziet er naar uit dat hij dus is geweest.. morgen hopelijk weer zo'n mooie temperatuur! Ook mooi dat de ovulatie test klopte..wat geniaal dat je het zo kunt bijhouden voor jezelf! Weet iemand een goede site waar je bij kunt houden hoe het nu verder gaat? Dus de innesteling etc.. vind het leuk om erover te lezen..
Ik voerde mijn gegevens in bij fertility friend (app en site), is wel in het engels. Door het temperaturen kun je goed inzage krijgen hoe lang je cyclus is, wanneer je eisprong plaats heeft gevonden en hoe lang je luteale fase is (fase tussen eisprong en menstruatie). Eigenlijk kun je nu niet veel meer doen dan afwachten. Een gemiddelde luteale fase is 14 dagen (het kan verschillen tussen de 8 en 18 dagen). Je temperatuur zal als het goed is nog wat verder stijgen. Het blijft hoger dan je temperatuur voor je eisprong. Wanneer je temperatuur erg gaat kelderen, is het waarschijnlijk dat je ongesteld wordt. Dit kan een dag voor de menstruatie zijn, maar ook op de dag zelf of de dag erna. Dit verschilt per persoon. Een eventuele innestelling vindt ergens plaats tussen de 6e en 10e dag na eisprong. Je kunt dit terug zien in de temperatuur, door een kleine dip waar te nemen, maar dit hoeft niet. Ik vind dat er te veel op wordt gelet, want de temp gaat altijd met wat pieken en dalen gepaard en wanneer zo'n dipje waargenomen wordt, hoeft dit niet een innestelling te betekenen en geeft dit onnodig hoop. Sorry een heel verhaal.. ik zou wachten tot 14 dpo, wanneer je temp dan nog mooi hoog is, testen. Wanneer de temperatuur zakt of al gezakt is, kun je kosten besparen door niet te testen, want dan is het waarschijnlijk een voorbode op de menstruatie.
Hoe zit dat met die afkortingen? dpo wat houd het precies in? de dagen voor de dag dat je ongesteld word?
Nu lees ik van alles over de bevruchting van de eicel.. dit is wat anders dan de innesteling begrijp ik dat goed? de bevruchting vind plaats 12 a 24 uur na de eisprong..(toch) en de innesteling tussen de 6 a 9 dagen..??