Constante temp

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Meijke, 21 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meijke

Meijke Niet meer actief

Even een vraagje...ik hou deze cyclus mijn temperatuur bij, omdat ik geen idee heb wanneer precies mijn ei is. Maandag was de eerste dag van mijn menstruatie en toen was mijn temp 's ochtends 36.4 en dat is ie nu al 6 dagen.

Dus een hele constante temp. Is dat nog goed of niet goed :)? Het lijkt me handig aangezien ik dan goed zou moeten kunnen zien als ie echt aan het stijgen is toch? En als ik het goed begrijp, als ie stijgt, dan is m'n ei die dag ervoor geweest?

2. Mieke8

Mieke8 VIP lid

9 nov 2006
    14.188
    0
    0
    Noord-Holland
    Mijn temp is ook wel eens dagen achter elkaar stabiel. Dus dat is op zich niet erg.
    Je temp hoeft niet perse te dippen voor een ei in aantocht.
    Wel stijgt je temp na je eisprong, maar dit hoeft ook niet gelijk in een grote sprong te zijn. Maar over het algemeen is het meestal wel 0,3 graden. Je kunt altijd even in het tempkaartjestopic of het zwangerentempkaartjestopic kijken, daar zie je hoe verschillend het kan zijn.

3. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oi dames,
    ben blij dat jullie hierna vragen want ik hou deze cyclus ook voor het eerst mijn temperatuur bij maar heb geen idee van hoe hoog/laag het moet zijn en wanneer ik moet beginnen met temp. kunnen jullie mij hiermee helpen?

4. Meijke

Meijke Niet meer actief

In de ochtend is het beste, voor het opstaan. Dus ook niet eerst naar het toilet. Ook altijd ongeveer zelfde tijd aanhouden. Als het goed is, stijgt je temp de dag na je ei (12-24 uur) dus dat kan duidelijkheid geven voor de maand erna, als je cyclus ongeveer hetzelfde is. Ik doe het ook omdat ik het leuk vindt te weten wanneer de bevruchting waarschijnlijk heeft plaatsgevonden als ik eenmaal zwanger ben :)

5. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL
    HI CM1978, maar wanneer moet ik precies beginnen met temp, ik bedoel is het vanaf de eerste dag van me menstruatie of later? Sorry maar ik doe het voor het eerst en heb echt geen idee.

6. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    Het is het beste als je op de eerste dag van je menstruatie begint met tempen. En inderdaad altijd voordat je opstaat en liefst dezelfde tijd aanhouden (dus ook in het weekend!) en proberen om het zelfde aantal uren slaap te hebben, dus ga je in het weekend wat later naar bed, mag je ook wat later opstaan en dan tempen (mazzel he!). Succes!

7. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL

Hi MissQ,

thanks. Hopelijk komt het allemaal goed!
    Vraagje, ben je sinds half 2008 bezig weer bezig met zwanger raken? ik ben sinds half 2009 ook bezig maar heb begin dit jaar ook een miskraam gekregen en ben nu bang dat het me niet meer gaat lukken... maar ik blijf proberen.

8. MissQ

MissQ Fanatiek lid

3 jun 2006
    4.824
    1
    0
    We hebben wel een pauze gehad hoor. Ik heb 2 miskramen direct achter elkaar gehad en kon niets meer hebben. Zag de mooie dingen van het leven niet meer, en ben ook echt 2 maanden van het leven van mijn zoontje kwijt. Daarna zijn we er weer voor gegaan. Aanstaande dinsdag (op de verjaardag van mijn zoontje!) hebben we een afspraak staan op de fertiliteitspoli om verder geholpen te worden.

9. Madre

Madre Actief lid

17 nov 2009
    216
    0
    0
    NULL
    NULL

2 miskramen achter elkaar? dat is erg.
    succes bij de fertiliteitspoli. Hopelijk gaat alles goed.
    Ben over paar dagjes weer ongi dus ga ik beginnen met tempen. zal hier langskomen als k weer vragen heb ;)

Deel Deze Pagina