Verhaal in het kort: 1e keer pregnyl: netjes een eisprong Nu 2e keer pregnyl:Inmiddels is het 8 dagen na de pregnylspuit. Ik dacht afgelopen twee dagen laat ik toch eens tempen... 2 dagen 36,3/36,4 ! Nu weet ik wel dat ik de andere dagen van mijn cyclus niet heb getempt maar de cyclussen dat ik wel heb getempt was mijn lage temp voor de eisprong onder de 36,5 en de hoge temp boven de 36,5 soms wel boven de 37,0. Nu ben ik bang dat ik geen eisprong heb gehad. Vandaag zkh gebeld maar ze zeiden dat ik het maar gewoon moest afwachten. Iemand raad?
Het zegt echt niets, misschien is je basale lichaamstemperatuur gewoon erg laag. Je moet de hele maand tempen of niet tempen en niet af en toe een tempje doen.
Hoi, ik heb ook maanden pregnyl gespoten. Ik was benieuwd of je moest spuiten om een eisprong op te wekken of om je luteale fase te verlengen? En hoeveel moest je spuiten? 1500IE,5000IE of 10.000IE Hebben ze van te voren verteld wanneer je pregnyl moest spuiten, want als het is om je eisprong op te wekken, moet je natuurlijk wel weten wanneer je ei op springen staat. Meestal ga je hiervoor naar het ziekenhuis om dmv een echo te kijken hoe rijp je ei is en dan verteld de arts wanneer je moet spuiten. Eisprong volgt dan binnen 40 uur na gebruik van pregnyl. Dus, ik denk dat je je eisprong al hebt gehad. Ik ben natuurlijk geen deskundige, maar heb deze onderzoeken en handelingen al zo vaak gehad dat ik ze kan dromen. Ik zou gewoon afwachten tot je menstruatie komt( of niet natuurlijk) en dan meteen het ziekenhuis bellen en een afspraak maken voor een eisprong-detectie-onderzoek. Veel succes.
@havefun: lief dat je zo uitgebreid gereageerd hebt. De pregnyl is voor de eisprong, en ik heb 5000 gespoten, ik heb idd een fm gehad en de follikels waren groot genoeg. ik wist dus dat mijn eispring geweest moest zijn en daarom was ik zo verbaast dat die temp niet hoog was, inmiddels is de temp wel iets hoger geworden maar niet zo hoog als eerder (heb maar drie ker getempt met eisprong en toen was het clomid) dus zoveel vergelijk heb ik nou ook niet weer wat ik mij afvroeg is of pregnyl ook niet kan werken, oftewel dat er toch geen eisprong optreed? ik heb nu besloten mijn nod af te wachten, mocht ik ovetijd raken dan na een paar dagen testen, is het dan negatief dan bel ik gewoon het zkh om langs te komen![/u]
ik vraag me dit ook af, Linda. maar ik denk dat je deze vraag beter kunt stellen bij vruchtbaarheidsbehandelingen. ik lees in ieder geval mee.