Haii dames, Ivm de diagnose PCOS wil ik in januari stoppen met de pil en weer gaan tempen. Zo hebben we het bij de eerste ook gedaan en dit was gelukkig erg succesvol! Nu pakken we het iets anders aan door eerst een poos te tempen en rond april/mei er echt voor te gaan. Nu zit ik er alleen met het feit dat onze kleine man s’nachts nog wel eens rommelt. In principe slaapt hij de nachten door maar hij word nog wel eens wakker voor zijn speentje, meestal is dat tussen 4 en 7 s’nachts. Momenteel slaapt hij nog naast ons in de co sleeper maar hij zal op een gegeven moment naar zijn eigen kamertje gaan. Man en ik slapen om en om naast hem, maar ik word meestal toch ‘wakker’ als hij rommelt. Als ik naast hem lig geef ik hem zijn speen en slaap dan meteen weer in. De vraag is: hoe pak ik dit aan met tempen om toch een betrouwbare temp te krijgen? En wat zou dan een goede tijd zijn om te tempen. Meestal sta ik tussen 7/8 op om de fles te geven.
Ik ben in de periodes dat ik snachts wakker werd door de kids of nog voedde gewoon op eem vast tijdstip in de nacht gaan tempen. Gewoon tempen en de volgende ochtend het geheugen aflezen en dan invoeren.
Ik zou gewoon tempen als je eruit moet voor de fles. Als hij in de nacht wakker wordt voor zijn speen en jij alleen maar "liggend" de speen geeft en gelijk weer inslaapt, zal je temp niet echt afwijkend zijn. Aangezien jouw zoontje nu tussen 4 en 7 komt voor zijn speen zou ik niet dan al gaan tempen (zoals hierboven genoemd), omdat dan je temptijden teveel gaan afwijken Ik zou vanaf januari elke dag je wekker zetten om 6.30 en dan tempen. Wakker worden en temlen wanneer je uk komt voor de fles werkt niet omdat daar een uur verschil in kan zitten (tussen 7 en 8 zei je) Als je om 6.30 tempt, ga je wel een goed beeld krijgen . Hoe dat zometeen gaat als hij op zijn eigen kamer ligt is even afwachten. Met veel geluk is zijn eigen kamer reden voor hem om heerlijk door te slapen en niet meer om zijn speen te vragen
Grmbl, ik had geen melding gekregen van jullie reacties. Ontzettend bedankt voor de feedback! Ik had al zoiets in gedachten @RoGiJuLi maar ik ben blij dat je het bevestigd! Dan gaan we zo beginnen, ik ben heel benieuwd! Ik hoop ook dat ie dan lekker door slaapt. Nu mogen we absoluut niet klagen, de keren dat ie om de speen vraagt zijn over het algemeen niet vaak.