Wat doet je temp als je zwanger bent?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lieke23, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieke23

Lieke23 Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.938
    1
    36
    Mijn onderwerp zegt het eigenlijk al...
    Ik heb altijd voor mijn eisprong een temp van 36.6... en na mijn eisprong een temp van tussen de 37.0 en 37.2. Dit tot aan de dag dat ik ongesteld wordt want die ochtend daalt het naar 36.8
    Nu vroeg ik me af of je temp ook zo hoog blijft als je na je eisprong dus zwanger bent. Blijft het dan ook zo hoog tot aan je menstruatie?
    Want het is toch door een bepaald hormoon dat je temp dan zo hoog blijft? Is dat hormoon er ook als je zwanger bent?

Ik hoop dat iemand antwoord heeft!

Groetjes

2. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Ik heb hetzelfde als jij. Na mijn ei gaat m'n temp richting 37.0 graden en op de dag dat ik ongesteld word zakt hij meestal naar de 36.8
    Toen ik zwanger was van mijn spook bleef hij op de dag dat ik ongesteld had moeten worden wel op 36.9 hangen. Ik heb ook nog een paar dagen door getempt maar hij kwam daar niet onder.

Hoe het precies werkt weet ik niet, sorry.

3. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Je temp hoort hoog te blijven door het hormoon progesteron als ik het goed heb dit is het dominante hormoon in de Luteale Fase de tijd na ei tot menstruatie. Bij zwangerschap blijft het bij de meeste vrouwen hoog en daalt het indd net voor of tijdens ongi als je ongi wordt.

Deel Deze Pagina