Hallo! Zoals jullie kunnen zien ben ik zwanger! En ik wilden even mijn ervaring met tempen met jullie delen! Mijn cylcus lag altijd stabiel rond de 34d Dat zou betekenen dat ik rond dag 20 mijn ei zou hebben( meerdere keren bevestigd door mijn temp). De eerste dagen lag mijn temp rond de 36,2/36,4 Op dag 13 had ik behoorlijke steken in mijn rechterzij, precies zoals ik wel vaker de eisprong heb gevoeld, ik wist het zeker! ..dacht ik. Dag 15 had ik vreemde steekjes in mn onderbuik, maar goed. Vanaf dag 14 tot dag 20 was lag mijn temp rond de 36,4/36,5 Dat zou betekenen dat ik mijn ei dus nog niet had gehad, heel vreemd. Pas vanaf dag 20 schoot mn temperatuur omhoog zoals normaal na mijn ei; 36,8/36,9 Vanaf dag 27 had ik allerlei kwaaltjes, vage misselijkheid/moeheid/onwijze steken in mn borsten etc. Dag 30 deed ik een test: DIK positief. Voor mn nod?? Achteraf bleek met de termijnecho dat die steken in mn zij op dag 13 wél mn ei was, ook al deed mijn temp niet mee en zou het niet kloppen met mijn cyclus van 34d. En waarom hij dan met dag 20 ineens wél omhoog ging? Geen idee. Soms doet je temp een beetje raar. Dus denk je je ei te voelen ook al kan het eigenlijk nog niet gezien je cyclus? Gewoon lekker klussen, ook al komt je temp de volgende dagen niet echt mee, wie weet was het tóch wel raak
Bij mijn laatste ronde net hetzelfde (zie kaartje in handtekening). Ben er zeker van mijn eisprong op zondag te hebben gehad, toch bleef mijn temp 4 dagen rond de 36.7. Pas na 5 dagen temp omhoog naar 37. Door ovulatietesten en een heel pijnlijke scheut weet ik zeker dat mijn eisprong de zondag was.