Vraag over welke thermometer

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Goldfishie, Sep 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ik ben op 20 aug gestart met tempen met een standaard thermometer van de etos. Deze heeft maar 1 getal achter de komma.

Nu had ik eindelijk een thermometer gevonden bij sensitest met twee getallen achter de komma en deze besteld en kwam vanmiddag binnen.

Vanmiddag even getest met de nieuwe thermometer en deze gaf 37,01 graden aan. Toen heb ik vlak daarna die van de etos gepakt en deze gaf 36,7 graden aan.

Kan er zoveel verschil zitten in verschillende thermometers?

Ik wil eigenlijk die nieuwe gaan gebruiken als mijn nieuwe cyclus begint. Maar nu twijfel ik, omdat ik anders deze cyclus niet met de volgende kan vergelijken. Heeft iemand dit ook meegemaakt of heeft iemand tips hiervoor?

2. swagartist

swagartist Niet meer actief

Interessant. Misschien test ik ook wel met een verkeerde thermometer. Hoe duur was de sensitest?

3. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Die van sensitest kost 4,99 euro en dan komen er nog verzendkosten bij.

4. yem

yem Niet meer actief

Ik heb ook die van sensitest, vind hem heel fijn.

5. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

Jun 12, 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook die van sensitest. Irritant is dat het bij mij 3 minuten duurt voor ie uitslag geeft. Die andere is zeker binnen 10 seconden? Ik ben er wel tevreden over en ook wel eens twee keer na elkaar gemeten om te checken en dan gaf ie hetzelfde.

Ik zou gewoon beginnen op de eerste dag van je volgende cyclus (als die komt), dan kun je iig het patroon vergelijken. FF berekent toch coverline per cyclus, niet over alle temps heen.

Grappig, ik wil juist andersom switchen nu ik pril zwanger ben en hoop te blijven. Door mijn grillige luteale fase vertrouw ik mijn progesteron niet en wil ik blijven tempen zodat ik voorbereid ben op het ergste zodra mijn temp ineens enorm keldert. Maar daar ga ik niet elke dag 3 minuten op wachten denk ik. Dus ik wilde juist zo'n snelle gaan kopen...

Een verschil van 0,3 vind ik wel enorm overigens...

6. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ja, dat vond ik dus ook raar dat twee thermometers zo afwijkend van elkaar konden verschillen.

Maar misschien heeft de meet tijd er iets mee te maken. Die van etos meet vrij snel, terwijl die van sensitest er een paar minuten over doet.

Ik maak deze cyclus gewoon af met die van de etos. Mocht ik ongi worden, dan kan ik dan nog kiezen of ik verder ga met die van sensitest.

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Twee metingen na elkaar kunnen sowieso al van elkaar afwijken. Als je twee verschillende thermometers hebt nog meer natuurlijk..
    Om goed te kunnen vergelijken zou je ze eigenlijk allebei tegelijk moeten gebruiken ;) maar dat gaat een beetje lastig worden.

Wellicht omdat die van sensitest er langer over doet, dat ie nauwkeuriger meet. Maar dan blijft t verschil nog erg groot.

Ik zit er ook steeds aan te twijfelen om die van sensitest te bestellen, maar het idee dat ie er 3 min over doet weerhoud me steeds. Aangezien ik elke dag na net tempen nog even kan slapen, ben ik bang dat ik binnen die 3 min alweer in slaap gevallen ben :)

8. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Nooit 2 x achter elkaar tempen dus. Elke thermometer kan anders aangeven. Ik zou me er niet aan storen, want het gaat om de curve die hij laat zien.

Wel belangrijk is om pas van thermometer te wisselen op de eerste dag van je nieuwe cyclus. Juist vanwege de afwijking die elke meter heeft.

9. Goldfishie

Goldfishie Fanatiek lid

Jun 2, 2013
    4,331
    25
    48
    Ben vandaag begonnen met die van Sensitest. Hij duurt er wat langer over, maar is ook nauwkeuriger. Ben benieuwd naar de curve in deze cyclus.

10. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

Apr 20, 2011
    8,087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    Hoe weet je nou of die nauwkeuriger is. Kun je eigenlijk alleen gelijktijdig te testen, wat flora al zei, en dan ook nog door iets te meten waar je voor 100% zekerheid de temp van weet.

@thermometers. Tja mijn mening is dat eentje met 2 cijfers achter de komma schijnprecisie heeft. We hebben t dan over 1/100 hè? Alleen de beweging om de thermometer te pakken kan dan wsl al verschil in uitslag geven. Dus m.i. heb j er niks aan. In theorie moet je temp toch 0,2 verschillen en zou dus prima waar te nemen moeten zijn op. Ik heb mijn ei altijd gevonden met 1 cijfer achter de komma.
    Of snelle meters het slechter dan dan die er meer tijd voor nemen...tja t zou niet mogen maar geen idee waarom er verschil in zit. Voor Frummel ga ik er iig 1 kopen die snel meet, op advies van s-zus. Want bij een baby 3 min wachten... schijnt te lang te zijn.

Share This Page