Ohohoh *schaaaam* Jem komt zich schoorvoetend melden. Daar ben ik dan eindelijk, wel regelmatig bijgelezen hoor, gisteravond wel poging gewaagd te reageren, maar gewoon in slaap gevallen!! Vanavond dan maar es een keer "vroeg" naar bed. Punt is, ik heb mijn gaan-slapen-tijden niet aangepast, maar Daniel heeft zijn nachtelijke wakker-wordt-momenten wel flink aangepast (lees: meer dan verdubbeld). Ben verder lekker druk geweest met allerlei familiebezoekjes en sociale activiteiten. Dus moet weer ff bijtanken. Maar goed, nu eerst de verwaarloosde schommel. *geeft een flinke zet* Ik begin waar ik gebleven was (soort van) en dan eindigen we vanzelf bij de SS van TreeSS (haha, deze afkorting klinkt meer shocking dan het is) (Slechte film en Salaminis) Dusss. @klingman: na alle verhalen ben ook ik heel benieuwd naar jou!!! @klingel: volgende meeting bij jou tuus toch? @gate: geen romantische reunies bij de gate... Jemman is moederziel alleen terug gereden, heeft Daniel opgehaald bij het KDV en vervolgens zijn ze thuis samen op bed in slaap gevallen en zo heb ik ze dus aangetroffen. Erg schattig. @pook: wat een schatje is jullie Yuun!!!! @swangertrees: dus het ei was niet kwijt, het was gewoon binnen no-time befruchteld! Wat goed!! Tja, en nu het vervolg. Er zijn dit keer wel echt goede plakpillen, dus duimen, hopen en bidden dat de plakpillen hun werk doen. @testboes: durf je al? of braaf nog 6 dagen op t wachtbankje? nog steeds hoge temp? @klingel: hoest met je bm? IUI goed? hoelang ben je nu blijven liggen dan? het toch ook mogelijk om liggend te trouwen toch? @pook: jeeeeeeeeeeeeeetje wat een heftig verhaal zeg!! Je hebt behoorlijk wat moeten doorstaan, poehee, en pas als je dan echt volledig uitgeput bent, krijg je morfine en dan moet je lichaam dus toch gewoon door, ondanks dat je minder pijn voelt... Trouwens, de pijn die je krijgt van een wee staat los van hoe krachtig de wee is. Hoe hard je ook puft of ontspant of juist niet ontspant, de ene vrouw kan er weinig pijn van hebben, terwijl de andere juist vergaat van de pijn bij dezelfde wee. @klingel: vraag me toch af.... je schrijft dat 't kind 7 jaar geleden bij jullie kwam aangezworven en dat jullie hem hebben geadopteerd? hoe weet je dan dattie daarvoor niet bij iemand anders was weggelopen? of heb ik nu iets gemist? @schommelheli: ja! maar wassie niet gesponsord door DSB? @landhuis: wat jammer... das t klotige van oude huizen.. ze hebben karakter, maar er hangt ook een prijskaartje aan... maar goed, beter nu afblazen, dan zo meteen met de gebakken peren zitten. @sollimeel: wanneer kommie nou? @cadeau: hier alleen een gesponsord geel rompertje en slabbetje! @prive: wow heftig! wel mooi! @sportschoolkdv: jeetje wat een eikelinnen daaro! is de brief al uitgegaan? ik neem aan dat je al meerdere keren mondeling hebt aangegeven als het fout ging en dat het al meerdere keren fout is gegaan? @bolletjespistool: whahaha! Ach.. waarschijnlijk denken die mensen ook dat het kunst is.. dat IS het toch feitelijk ook? Het bazooka-en is toch echt een kunst apart lijkt me. @treesbanner: lief!!! @darmocare: nog niet begonnen, wilde wachten op jemman.., zodat eventuele onhandige neveneffecten dan door ons beiden opgevangen kunnen worden. I'll keep you posted. @SS: er was toch nog geen bloedband heel int begin? Dan ist niet erg toch? en de plakpillen ben je toch al mee begonnen direct na 1e posi test toch? @hier: soooooooooo, ben weer bij en ga nu lekker naar bed! Heerlijk. Trust, Jem
@jem: HULDE! wat een reacti! even snel, want ik kwam alleen even over vide huppelen voor andere zaken (haard wacht) @daniel: ieks, arme jem dus slaapTK? wrom doet ie vaker wakker worD (zonder T ) momenten hebben dan? wintertijdindewar? @daniel: en hoe gaat t verder met deze hunk? vertel? @gate: geen hete date in gate dus, maar wel bij thuiskomst? goeso! @socio spul: goeso, geselliiiiii! @deet hier: prima prachtig, alleen wellicht nog steeds te ver weg voor elke? @elke: MELDEN! @elke: denk elke heeft bijlees&reageerschommelvrees! maar dit kan EGGG niet want er schijnen al schomlina's te zijn die in de bus gaan kijken hoet met dr gaat! @jem: hoe bevalt werken nu en daniel missen? ik vraag t net so lang tot ik antwoord krijg! @jem: liggend trouwen: HA! @trouwen: weer zo'n leuke friese: frommelt klingman mij een flyer van de *horror* trouwbeurs in handen ' voor inspiratie ' KRIJS! ik seg; aanzoek, klaarrrr! ik bespeur bruidegRomvrees bij deze fries. hij is bang dat ik vanalles (romantisch) wil dat hij niet wil/kan. maar dat willik helemaal ni! ik wil JA seggen en mooi dinertje met familie in buitenland, wellicht nog een klein (uit de handgelopen groot) feestje later in NL en klaar. gut, in hoeveel talen wil ie dat horen? @elke: vertaal eens in t frysk? @jem: darmocare, post us! @sollimeel: komt, is niet zo interesting nog, na woensdag meer denk ik! @kattekind: was een uitgemergeld verfomfaaid zwervend netnietmeerkittendingetje dat in de parkeergarage onder t appartementencomplex zat, al een week. uiteindelijk hebben wij m geadopteerd, nadat we alle instanties (asielen, dierenartsen, vermistedierenlijnen, enz enz enz) geLOEId hadden dat wij m tijdelijk (dachten wij) zouden oplappen. totdat de eigenaar zich zou melden. nou, dat tijdelijk werd 7 jaar... maargoed, hij is als zwerver begonnen... en of ie zo geeindigd is zullen we nooit weten... doet veel pijn... *hmm, denk nu: stel dat eigenaar m terug heeft gejat (rodevolvovrouw) dat zou ik wel kunnen accepteren.. * @privemeel: ja heftig EN mooi he, smak op marb! @trees: geen enge films aan t kijken hoop ik? ik per ongeluk net slachting van jason gezien tijdens pauze beste idee van NL @pauze: oh ja ik ging naar beneeej kletskouskus
Ik kan het allemaal niet meer bijhouden!!!! Ik heb toch niet het gevoel dat ik lang weg geweest ben maar er is hier behoorlijk geschommeld. @trees, mooie banner en waanzinnig verhaal over bazookakunststuk. Als je je verveelt omdat filmavondje niet van de grond komt bel dan gewoon... Zijn er al bieders geweest voor het huis? @nieuw huis, te ver naar het oosten hoor @klingel, twee vliegen in 1 klap!! Antiek doet maar! Aanpakken die eitjes! Mijn kennis laat me behoorlijk in de steek want ik kan me er geen voorstelling van maken hoe ze dat toch allemaal voor elkaar krijgen. @trees, klingel, boes, alledrie swang nu met beeb in 2010. Ik teken! @Jem, geen romantisch weerzin bij gate maar jemman alleen laten gaan? En Daniel veel wakker? Ik dacht dat dit juist beter werd naarmate ze ouder werden. @pook, heftig verhaal hoor. Mooi dat alles lekker loopt nu en je gewoon alweer een dikke week dat prachtmeisje in handen hebt. Hoe is het met pookman? @Marb, vervelend gedoe bij sportschool. Goed om het nog eens bespreekbaar te maken voor een eventuele volgende keer. Meel nog niet gereageerd maar ik vind ook mooi en toch ook heftig. Geef nog wel echte reactie. @Elke, waar is joe??? @hersenen, ik krijg het ook allemaal niet meer mee. Zag ik nu echt weer allerlei nieuwe afkortingen? Ehm, volgens mij heb ik nu weer alles en iedereen gehad. Bij vergetelheid excuus @hier, temp zet ik niet in ff omdat ik alleen na ei temp heb bijgehouden. Hij is hoog maar ik heb in geen maanden temp bijgehouden in deze periode van cyclus dus ik rommel maar wat aan eigenlijk. Denk dat ik ook weer stop nu want ik denk er daardoor alleen maar vaker aan. Ben er klaar mee, ik ga zitten afwachten en me voorbereiden op teleurstelling. Dan kan t alleen maar meevallen. Maarre, een tempdip tussentijds? Hoort die erbij? Hmm, op ei dag 36.2 en vervolgens alleen 36.8 en 36.9. Geen dip dus. Uitleg?? Nog en klein roodwijntje kus
Uitleg; door innesteling kan je temperatuur een dag wat lager zijn waarna hij weer hoog of nog hoger is. Bij mij was een innestelingsdip niet waarneembaar......echter kan ook plaatsgevonden hebben tijdens ons weekend in Parijs toen ik niet tempte. Wat eenn depri weer trouwens...........ik trek mij weer terug bij baby en ga lekker cocoonnen!
@pook: lekker, cocoonen! hoe gaat t vandaag met julli? @trees: meldplichtje? en antiekvertel? heb je nog gehoord dat ik rond 1130 belde om te vragen over dussel en zaaaad? @boes: hoest? nog 4 dagen.. spannend en eng en niet leuk en alles tegelijk he. kaarsjeduimmmmmmmmm! @boes: dip hoeft niet, maar kan wel. ik had afgelopen ronde toch echt een ander verloop van temp dan normaal, met klein dipje. @rest: zie vragenvuur in bovenstaande reactie van gisteren, beantwoord eerst dat maar eens allemaal! bazookakus
Pookman is zeer trotse papa, kan alleen minder omgaan met het slaapritme En dat terwijl ze s'nachts netjes 3-3,5 uur tussen de voedingen slaapt. ( voeden duurt alleen wel bijna een uur) We hebben net voor het eerst met haar buiten gelopen in de kinderwagen. Even een paar boodschapjes doen. En gered meisje bleef lief slapen. Alleen is ze nu aan het rellen en huilen dus ik ga maar weer ff knuffelen.
ahhhh lief pook! fijn dat pookman trotse papa, maar ja, ik herinner me dat je zei dat t een uitslaper was dus dan is t wel even wennen he!
Hoi schommelmeisjes! @ Klingel: wauw, da's een mooi duidelijk ei! Hopelijk is ie bevrucht! Ghehe... Wel raar als je nu van allebei de behandelingen zwanger wordt. Krijg je een twee-eiige tweeling. Maar zo'n gek idee dat eentje dan 'ouder' is En cryo dus morgen. Spannend hoor! Duim voor joe! @ Trees: hoe voel je je nu? Kop-in-het-zand-stekerig? Krijgen we een update van Antiek? Hulde voor je banner! @ Pook: aaaaw... Klinkt allemaal zo herkenbaar! En wat lijkt het allemaal alweer lang geleden... (zei sentimentele marbdoos) Hoe ben jij er lichamelijk aan toe? Nog steeds het gevoel alsof je door een stoomwals overreden bent? @ boes: oeioei, het wordt steeds spannender! Vertel, wat deed je temp?! Heb je t er al met boesman over gehad? Hoe reageerde hij? @ Jem: aaaaaww... D&Jemman samen slapen, hoe lief! Fijn om m weer thuis te hebben denk ik? Of moest je stiekem ook weer wennen? @ Elke: gewoon een dikke wachtknuffel voor jou! Klinkt misschien stom, maar ik bid elke dag voor jou... (en stiekem ook voor Klingel, Trees en boes) Heb eigenlijk nooit veel gebeden, maar ik weet op een gegeven moment ook niet meer wat ik moet doen... @ all: LBB weer lekker vrolijk. Ze is hard aan het oefenen met omrollen. Het lukt nog helemaal niet zelf, maar met een heel klein beetje wel. En daar is ze dan weer zo gefrustreerd over dat ze helemaal rood aanloopt En vervolgens helemaal gesloopt in slaap valt tijdens het voeden Heb vanochtend bij de sportschool iig geklaagd over de leidster/kind-ratio (ik vind 4 baby's onder de 4 maanden én 2 kleintjes onder de 2 jaar met 1 leidster echt belachelijk). Weet nog niet of ik de klachtenmail echt ga sturen, wil eerst kijken hoe de leidster vrijdag is tegen mij/Sarah... Over privemail: ben al helemaal gewend aan het idee... We zijn er alleen achter gekomen dat het 2,5 uur rijden is! (Stadskanaal) Dus daar was marbman niet zo heel gelukkig mee, maar goed... Hij doet het gelukkig toch, ben echt zo trots op m. Zo, k ga de was ophangen. Dikke knuffel!
Marb; ik ben ook trots op marbman hoor!! Het is niet nix!! tja en sportschool opvang????? kweenie hoor in principe vangen ze de kinderen alleen op tijdens moeders sportuurtje, dan is kind/ leidster ratio moeilijk te bepalen lijkt mij. @kling; IUI geslaagd?????of heb ik dat nieuws alweer gemist. Morgen weer op cryo jacht! Oeps mormeltje huilt alweer!!! ze is vandaag een beetje een lastpakje En ik voel mij alweer heel goed hoor, ben meegeweest met pookman en kinderwagen naar supermarkt! Litteken geneest goed, alleen mijn doos is wat geiriteerd van al die mega verbanden.
@marb: haai! over stadskanaal: blijf het erg mooi vinden enne, waai vooral langs de noordelijke afdeling van de schommel als je erheen moet he! @LBB: lekker vroluk? goesooooo! @2ling: idd, wel gek idee. maar het kan gekker: hier op forum meisje dat al moeder is van een cryo (dus ingevroren embryo) 2 jaar geleden, en nu zwanger is van 2ling van dezelfde lichting cryo's (van dus 2 jaar gelee) hoe bizar is DAT! dan ben je dus ergens net zo oud en een soort van 3ling wegens zelfde lichting zaadjes/ei! heel bijzonder. trouwens, kan hier ook nog ' gewoon ' zwanger zijn, niet van IUI, niet van cryoooo, maar van eigen sexytime! alhoewel ik dat niet denk. @klagen: denk idd dat 1 leidster niet verantwoord is! trouwens, het komt bij mij een beetje over alsof ze die opvang als soort van poging tot service doen, maar niet echt serieus nemen... klopt dat? @bidden: wat lief en bijzonder! thanx! alle posi power vibes gebeden kaarsjes geven moed&hoop. @trees: update! en prachtbanner! smak met nat hoofd, net blonderspul in haar gedaan, weet niet of dat nu een heel goed idee was (maar ja, na morgen mag het niet meer )
Zo even schommelupdate @Boes. Dip kan, maar hoeft niet. Hoe staat het nu ermee? Volgende keer ga ik je bellen. Al was ik niet erg gezellig geweest om half 10 was ik in slaap gevallen op de bank .. @Klingel. 11.30 was ik net weg. Morgen Dusseldorf? Ik ga onwijs duimen en vergeet juli niet! @Pook. Wat vertederend van Pookman! @Marb. Goeso laat Marbmama maar eens de waarheid vertellen in de sportschool! Uh Stadskanaal? Ik heb iets gemist in mijn mail geloof ik.. @Elk duim duim duim duim duim... @Jem. Jij lekker druk, maar ook moe. Vanavond op tijd naar bed *trees kijkt héél streng* @Antiek. Vanochtend geweest en een hoop bloed geprikt. Volgende week de eerste echo en het advies om halve dagen te gaan werken op doktersadvies. Sport en andere zware lichamelijke activiteiten uit den boze. Ik ben nu aan het bedenken hoe ik dit mijn werk moet gaan vertellen? Deze week hoop ik het contract voor mijn postdoc te ondertekenen en daar wil ik eigenlijk op wachten.. Nu ben ik stiekem thuis aan het spijbelen 8) @Hypotheekadviseur. Deze zat met vrouw ook in de wachtkamer. Dat was vrij bizar. We hebben vorige week heel lang bij de beste man gezeten en dat liep nogal uit, omdat het over veel ging behalve hypotheken. Een week later kom je elkaar tegen in de vruchtbaarheidskliniek. Raar toch? *smok*
@trees: wek, met hypoman in wachtkaam? gek zeg! @halve dagen: ik ben t er mee eens.... ik vind dat je alles op alles moet zetten om een voor joe en beeb zo ideaal mogelijke broedomgeving te creeeren, en dies niet op werk. @werk: hoe zeggen is lastig. maar- je hebt doktersadvies! de vraag is, wegens zwangerschap zeggen of wegens ehmmm ja dan moet er dus een smoes komen. of kan je oververmoeid zwanger ) achtige netniethelemaalsmoezen verzinnen? @echo: 1e echo? woeiii! maar zeg, hoe voel je je! vertel nog eens even. moe dus, goeso! D ja alles wat zwangerkwaal is juich ik toe uiteraard) en verder? en, wat zegt treesman van dit al? @juli: dat is de nieuwe juni hoor! heb jij dat ook gehoord, boes? @postdoc: ga je die studie doen, ja super! wou ik steeds nog vragen, of je er al uit was (maar dat was je eigenlijk al snel he) hm, wat nu? gewoon en/en (klingels motto van november) proberen, of wil je het liever uitstellen? waaismak
Marb heb helemaal geen privemail van joe met Stadskanaalverhaal. Ik ben sooo nieuwsgierig!! Ik word geen wijs uit doorgestuurde zinnetjes van elke uit mail . Was er nu ook nog privemail met sollicitatieverhaal van Klingel? Even wat overpeinzingen: Zit nog steeds over werk na te denken. Morgen heb ik een congres in Ede. Dat betekent 7.00 in de auto en 19.00 weer thuis. Wat doen? Stiekem niet gaan? Baas betaald wel 250 euro voor mijn deelname. Smoes misschien niet handig, want als het zwangerschapsgerelateerd is krijgt mijn baas de loonkosten van het UWV vergoed. Gaat me denk ik achteraf niet op prijs gesteld worden als ik nu een smoes verzin. Nu is het mijn werk helemaal niet handig om minder te werken, omdat er niemand is die mijn werk kan overnemen. Aargh ik denk teveel na, maar ben het wel eens met Antiek dat alle energie naar de plakbeeb moet gaan. Voor postdoc heb ik al aangegeven dat ik hem deeltijd wil doen. Treesman wil ook graag een papadag en dan zou het helemaal goed uitkomen qua werk en opleiding. Ik zou zelfs geen lessen missen, aangezien verlof in de zomervakantie valt. En/ en lijkt mij geen probleem, maar betwijfel of werk dat ook niet als een probleem ziet? .......
Nou, dat valt wel mee. Je moet intekenen op een bepaalde tijd (er zijn maar 2 sessies die je kunt doen op een dag), en dan moet je je kind ook op bepaalde tijden brengen en halen. En ze hebben dus wel een maximum van 6 kinderen per sessie, maar ze hebben geen regels over het aantal baby's per sessie. Dat vind ik slecht. Maar goed, ga t wel regelen met sportschool. @ Trees: oei, hypo in de wachtkamer?! Wat bizar... Goed dat je rustig aan doet. Goed voor Treeslijfje zorgen Wat spannend trouwens: contract tekenen! @ Klingel: Jeetje, wat bizar idd... Over de sportschool: mja, dat idee krijg ik ook een beetje. Hoewel de leidster van maandag dus juist wel superserieus en lief voor Sarah is. Hihi, succes met het blondeerspul Maareh... jij bent toch al hartstikke blond? (niet dom, alleen letterlijk!)
@ Treesje: heb je de mail nog 's gestuurd. k Zou met je baas open kaart spelen. Dat wordt over het algemeen toch wel erg gewaardeerd hoor! En dan idd uitleggen dat het van de dokter moet... Maar kan me wel voorstellen dat je het supermoeilijk vindt. Maareh... bazen begrijpen soms meer dan je denkt
Marb heb geen mail ! Ik probeer toch maar baas te bellen om alvast te overleggen voor morgen. Het idee dat ik de hele dag op zo congres moet rondbanjeren. Had vrijdag ook een werkding aan de andere kant van het land en was helemaal kapot. Gevolg is dat ik meteen de hele avond loop te overgeven. Lijkt me niet erg bevordelijk nu. mmhh... baas neemt de telefoon niet op.
Trees, heb je een pb gestuurd. Raar van mail... Goed dat je meteen je baas hebt gebeld! Hij belt wel terug, denk ik? Lijkt me idd verstandiger om niet te gaan, dan... Wel irritant dat je nu nog in spanning zit. Hoop dat je m gauw spreekt!
Marb je hebt pb terug! Baas net gesproken en hij vind het goed dat ik morgen niet ga. Woensdag hebben we een afspraak om te bespreken hoe we de halve dagen gaan aanpakken. Ik hoop niet dat ik nu mijn eigen glazen voor de opleiding heb ingegooid. Zul je zien dat als deze zwangerschap misgaat, ik ook nog mijn opleidingsplek kwijt ben .
@ Trees: goed dat je morgen niet gaat. Trots op je! Denk niet dat je je eigen glazen hebt ingegooid hoor. Ze zijn vast blij dat je gewoon eerlijk bent. En als je het niet had gedaan, en de zwangerschap zou misgaan, dan zou je jezelf dat altijd blijven verwijt. Maar natuurlijk gaat deze zwangerschap niet mis. Heb je straks opleidingsplek EN een mooie treesbeeb! Enneh... Ik zal niet altijd meegaan als Tijl naar Stadskanaal moet (zeker niet ivm Sarah), maar vast wel een keertje. En dan laat ik het jullie natuurlijk weten! Maareh... Dan wordt het dus wel een meeting-met-LBB... Smok!