Hi Klingel, Tja die cyclus wordt weer afwachten, maar heb zelf goede hoop dat deze nu weer normaal gaat worden. Ik heb zeven jaar een koperspiraaltje gehad en toen kon mijn lichaam het ook zelf regelen (ik was zeer regelmatig), dus waarom nu niet? Ik ken dat heel erg van ik wil nu zwanger worden! Als je eenmaal samen dat besluit hebt genomen dan is elke maand te lang. Ik ben sowieso al een ongeduldige typje en bij elke baby die me op straat voorbij komt gieren de hormonen door mijn lijf! Haha en ik lees dat jij net zo ongeduldig bent als ik als het om testen gaat. De maand dat ik zwanger raakte (dus ook mijn 1e ronde) heb ik zeven testen van matcare voor mijn nod gedaan. Nogal genant he? En om mij te straffen testte ik pas een dag na mijn nod positief met een matcarestripje. Negatieve testen zeggen dus nog helemaal niks. Hou de moed erin, zolang er geen bloed is.... Tja en en het enige positieve aan een mk is wel dat ik weet dat we vruchtbaar zijn, want ik kom me daarvoor ook niet voorstellen dat mijn lichaam tot zo iets moois in staat was. Want ondanks het treurige einde, was het verder een heel heerlijk gevoel om zwanger te mogen zijn (en dan heb ik het niet over het overgeven ). Ik duim ook voor jou dat je snel zwanger mag zijn! Lekker met je kleintje door de Drenthse bossen wandelen. Drenthe is mooi hoor, wij hebben net een huis in Grunn gekocht, maar in de toekomst willen wij ons droomboerderijtje in Drenthe. Compleet met geitjes en appelbomen! Klingel laat dit kindje lekker innestelen (ik blijf positief) en hou me op de hoogte! liefs tes
hi tes! grappig, dit temp-topicje wordt een beetje een privé-kletshoekje! (maar ladies iedereen is welkom hoor!) mijn temp (waar dit topic allemaal over begon) is nog immer tegen de 37, ookal test ik soms om 07 en soms om 09. hij schommelt wel minder dan een week geleden.. wat ik trouwens wel apart vind is dat mijn ovu volgens FF op dezelfde dag was als mijn (2e) posi ovu test. maar, het maakt mij niet uit, ALS mijn eitje maar gesprongen is ik vind het mooi wat je zegt over de mk die je (jullie) hebben gehad: je weet in elk geval dát je vruchtbaar bent! zo zie je het positief en dat is echt sterk hoor! jij al 7 x getest voor NOD de vorige x dat zie ik mezelf ook wel doen ja stom he. er zijn meiden hier op dit forum heel erg anti pre-NOD testen, en ze hebben ook dat geduld! maar ik dacht gister gewoon (nou ja gewoon) 'ik heb zin in een matcare ultra test' (die zegt 6 dagen voor NOD zwangerschap te kunnen detecten) en dat sloeg natuurlijk nergens op hihihi mijn NOD is de 20e, ik denk dat ik ergens midden deze week misschien wel weer ga testen maar aan de andere kant wil ik misschien wel gewoon wachten op mijn evt ... (yeah right?! ) wat heb jij nu als basis genomen voor je NOD? gemiddelde van de vorige keren of zoals het altijd was met spiraaltje? jullie klusweken komen er bijna weer aan, spannend! wij hebben het best wel gepland, niet echt romantisch maar ja, om de dag 'moet' toch wel een beetje tot je posi ovu test, volgens SMEP! jaaah, over de drenthse heide lopen met een kleintje: dat is wel giga he! jullie willen uiteindelijk een boerderijtje met, naast kindje(s), ook boompje beestjes? super zeg! er staan hier heeeeeel veel TE lieve boerderijtjes! zelf wonen we in een voormalig schoolgebouw dat we zelf mochten ontwerpen en laten bouwen van binnen, ook niet verkeerd! groningen is echter ook een superprovincie, sowieso stad groningen! heb ik een jaartje gestudeerd: helemaal gaaf. vorig jaar woonden we in een vakantiehuisje midlaren terwijl ons huis werd gebouwd hier, maar daar waaide het me wel een beetje te veel hoor! we gaan zo even naar grunn, shoppen en familie bezoeken. .. over dat innestelen.. ik blijf het TE bizar vinden, te bedenken dat het mij zou mogen overkomen! het lijkt zo ver weg en zo moeilijk, maar dat zal wel aan mijn soms wat piekerige/melancholische aard liggen. ik heb ook bij elke baby/zwangere vrouw/prenatal /nou eigenlijk elk kind onder de 12 dat ik zie giga hormoonkriebels. ik moet echt uitkijken dat ik die moeders niet ga vragen van "hoe heb je het voor elkaar gekregen, zo'n GEZOND kindje te krijgen, en weet je wel hoe bijzonder dat is en hoe ik je benijd!' laten we maar snel zwanger worden hier in het noorden! ik duim voor jou! liefs klingel
Hey Klingel, Je temp klinkt goed, mooi hoog en stabiel. Had je de vorige keer ook rond de 37 na je ei? De 20e is de dag, wat spannend weer. Ik vertel bijna nooit op het forum hoe vaak ik test, want dan krijg ik meteen anti pre-nodtestbrigade met al hun tegenargumenten over me heen. Ik weet zelf ook wel dat het niet handig is, maar die testen schreeuwen me elke dag toe om een beetje urine. Ik kan nu eenmaal moeilijk wat weigeren Groningen stad is inderdaad top, maar het blijft altijd ver weg van de bewoonde wereld. Toevallig heb ik er ook gestudeerd, anders was ik er waarschijnlijk ook nooit verzeild geraakt. Wat heb jij daar gestudeerd? En jullie huis klinkt wel erg gaaf. Als het geen schattig boerderijtje wordt, dan wil ik ook wel zo project. Verbouwde kerken, scholen, molens, ik hou daar wel van. Kijk jij ook al stiekem naar babykleertjes? Of koop je al stiekem wat? Het is heel erg wat ik vorige week heb gedaan. We zijn nu aan het klussen in ons nieuwe huis en ik had tijdens mijn zwangerschap geweldig behang gezien voor een babykamer. Ik stond dus vorige week in de decorette en zag daar weer mijn droombehang liggen en heb het meteen bij de rest van het behang besteld. Ik ga het er nog niet opplakken (in ieder geval het wandje met printje niet), want we houden het kamertje verder leeg. Ik vond het zo onnozel om er nu wat anders op te plakken en het risico te lopen het over een paar maandjes er weer af te halen. Misschien nogal stom, maar ik noem het optimisme! Denken jullie ook al stiekem over dit soort dingen na, zoals kamertjes en namen? En mijn duimen draaien hier overuren voor jou. Nog een weekje en je hebt zekerheid! liefs tes
Ik vond het volgende stukje test op het grote web: LH is een hormoon dat aangeeft of er een eisprong zit aan te komen. Het probleem met die tests is echter dat ze niet aangeven wanneer. Een LH-piek duurt namelijk wel 24 tot 36 uur, maar de eisprong komt al zo'n 24 tot 28 uur na het begin van de LH-piek. Vrij snel dus. Als je het begin van de piek te pakken hebt, zit je goed Dan kun je het beste diezelfde dag nog gemeenschap hebben. Maar als je net op het einde van de piek zit, is de eisprong al geweest en ben je dus te laat. En dat geeft die test niet aan! Dus volgens mij kan je ei inderdaad springen tijdens de LH-piek! Zo worden we beetje bij beetje een stukje wijzer
heey trees! temp was vorige x na ei tot 1 dag vóór ongi ook tegen de 37, dus dat is in elk geval posi he! dat van niét vertellen dat je pre-NOD test: HERKENBAAR! de antipreNODbrigade (geweldig woord! ) waar jij het over hebt heeft natuurlijk wél een punt: het kan een boel teleurstelling voorkomen als je pas ná je NOD test. ergens las ik dat meer dan 50% ! van alle bevruchte/ingenestelde eitjes weer tijdens de NOD worden 'gedelete', daar schrok ik wel een beetje van! vandaar dat ik nu denk, laat ik maar gewoon wachten op mijn NOD zondag volgende week.. dit komt ook een beetje door het verhaal van kristel, die ook vóórNODdig positief testte en nu dus een vmk heeft gehad; na ja dat weet je want ik kwam je tegen in haar topic. ik denk dat als ik een posi zwangerschapstest in handen heb, ik dezelfde dag nog het behang op de muur zou hebben! je vraagt of ik al naar babykleertjes kijk? hihihi niet doorvertellen maar ik heb al een TE lief shirtje in de kast liggen.. en ook een TE blij zwangerschapsjurkje voor mij! ja dat zal dan wel een beetje overdreven of overenthousiast overkomen maar nouja, zo ben ik nou eenmaal! namen hetzelfde verhaal, ik zit elke dag weer te denken, en ben nu aan het piekeren over combinatie 1e- 2e naam. mijn vriend heeft het allemaal wat minder (en soms neem ik hem dat kwalijk ) maar we mailen wel heel wat heen en weer. ik had m vorige week mijn tempkaartje gemaild zonder uitleg; daar begreep ie nix van hij weet wel dat ik er heel veel mee bezig ben (hoe kan het ook anders als je stuikelt over de boeken/pillen/ovutesten enz! hihihhi) maar nog niet half hoeveel écht denk ik. ga ik ook zo houden, ik wil de druk bij hem niet te zwaar maken.. hoe zit dat bij jullie? wat ik in grunn heb gestudeerd? een jaartje geschiedenis, gecombineerd met uitgaan ! ik heb voor allebei mijn P gehaald en toen ben ik naar de kunstacademie gegaan. superstad hoor; staat ná utrecht in mijn top3! zo, ik ga even ontbijten in de zon, daarna werken. jij bijna in de klusweek? goed je best doen? doe je ook aan SMEPpen? ik wens jou heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel vruchtbaar succes en plezier! liefs klingel
Hi klingel! Heel goed dat je tot zondag gaat wachten! Als het jou lukt, wil ik horen hoe? De testmomenten overvallen mij altijd, ik zit rustig op mijn werk en plotseling denk ik alleen maar aan testen. Ik word dan pas rustig als ik getest heb. Misschien heb ik een soort dwangneurose En dat brengt me op mijn studie, want heb zes jaar (neuro)psychologie gestudeert en afgestudeert, ook in combinatie met onderzoek in de spiegel en de kar (komen deze je nog bekend voor?). Welke richting heb je gedaan aan de kunstacademie en wat doe je nu? Mmmh ik ben wel erg nieuwsgierig, dus je hoeft het niet te vertellen met het oog op privacy. Ik werk met mensen met hersenletsel en heb een soort obsessie voor alles wat met de hersenen heeft te maken. Dat maakt mij waarschijnlijk tot een nerd in cognito. Toen ik zwanger was, heb ik helemaal niks gekocht. Durfde het toen plosteling niet meer. Gek he, een soort voorgevoel? Maar daarvoor ook al een te schattig vestje gekocht en had ook al wat lieve spulletjes gekregen van mijn zus. Hele lieve slofjes en slabbetjes bijvoorbeeld. En dat kamertje is in mijn hoofd al helemaal ingericht, kan niet wachten om er echt mee te beginnen. Eerste namen zijn hier ook al bedacht, maar mijn mannetje heeft een soort tic met tweede namen. De initialen moeten een bepaalde combinatie zijn, mocht ons kind ooit schrijver of acteur willen worden dat het wel goed klinkt. Hij heeft dan weer een hele mening en theorie over wat geschikt is hiervoor. Nog een vraag, wat is smeppen? Had al iets bedacht van sperm meets egg, maar ja hoe krijg je dat voor elkaar. Veeeeel succes met de laatste week en hoop zo dat de buikpijn een goed teken is! En hier zijn we alweer flink aan het oefenen voor de vruchtbare dagen liefs!
hi trees hier een laat moe antwoord na het werk! terwijl, of beter gezegd OMDAT ik dit schrijf, test ik niet want ik kan ook hele fijne verantwoorde verstandelijk superonderbouwde standpunten innemen zoals 'gij zult niet testen vóór uw NOD' , maar de impulsieve 'ikmoetnununutesten'aanval is vele malen sterker! kortom mind<>sense; altijd moeilijk (in mijn geval) mijn buik is nog immer strange, en mijn hele stemming ook, maar ik (her)ken zoveel meiden die zichzelf ook (helaas alleen maar in woorden) zwanger praten dat ik nu al een fijn zelfbeschermingsmuurtje opwerp... totdat de impuls (plenty ultra tests hier mise en place) het winnen! hee, wat echt TE grappig is is dat, toen ik in mijn vorige berichtje schreef dat ik naast geschiedenis ook nog uitgaan studeerde, ik daar eerst 'de kar en de spiegel en het pakhuis verkennen' had geschreven maar dat later weer veranderde in (algemener want wie zegt dat jij die plaatsen kent) 'uitgaan'. wow, ik heb absoluut meer in de kar dan in de collegebanken tijd door gebracht! met name die domme zondagen en maandagen dat je alles kon aanvragen omdat er toch heel weinig mensen waren en dan lekker dansen op dat TE kleine vierkante dansvloertje: onvergetelijk! over je nieuwsgierige vraag wat ik heb gedaan op de kunstacademie: ik heb illustratie gedaan maar het grappige is dat ik al jaren neig naar grote ( 2x2 meter minimaal) schilderijen. wellicht ook een psychisch te verklaren contradictio in terminis! klein leren en groot doen hehehheh edoch daar doe ik (TE) weinig mee want te druk met zogenaamde 'echte' baan murmel... jij in de (neuro) psychologie? wow interessant! wat voor werk doe je, en hoe ben je daar in beland? (er zijn meer mensen heel nieuwsgierig hoor ) hersenletsel enz is een heel interessante materie. heel kwetsbaar (letterlijk) en superintrigerend wat mij betreft (ik overweeg een carriereswitch) wat je zegt over namen: dat van initialen herken ik wel. je wil gewoon geen initiaal als 's.m.s' of 'p.s.v' of 'p.v.v' of 'n.s.b' he.... antwoord op je vraag wat SMEPpen is heb je zelf al gegeven (opgezocht hih een echte wetenschapper respect ) sperm meets egg plan: supersimpel: vanaf dag 10 klus je om de dag om het zaad topfit te houden tegelijkertijd gebruik je ovutesten als ovutest posi is, klus je 3 dagen lang elke dag klaar! het idee is gewoon: veel klussen dus vers zaad, en niet je eisprong missen! wij hebben dat deze maand voor het eerst echt gedaan en ik weet zeker dat het wat dat betreft niet aan onze timing kan liggen (maar daar maak ik me dan ook weer zorgen over: we hebben om de dag geklust, en bij posi test 3 dagen lang, als het dán nog niet lukt is er zeker iets mis ZUCHT stom denkhoofd! ) we zullen wel zien. kijk NU heb ik zin in een test (en ik moet alweeeer plassen dus komt goed uit ) jullie nu in de klustijd ? heeel veel succes! zet door! om de dag en met veel liefde! wens jou echt snel een blije nieuwe veilige zwangerschap... nu ga ik slapen, mijn enigszins ADHDberichtje moet maar even stoppen. sorry als te hyper; ik ben moe maar vind het praten over deze perikelen wel hee; okee (zeker met jou ) nu duik ik de drukke werkweek verder in! (en dat testen zondag pas... pfff hoop dat ik woensdag haal ) liefs rare klingel
Hi Drenthje, Heel veel lol om jouw berichtje hier . Je bent in ieder geval flink op dreef in de nachtelijke uurtjes. Wellicht ook een erfenis van de ondekkingstochten in de kar en het pakhuis. Heb mijn kerel zelfs in de kar opgeduikeld, hij was daar min of meer een stuk meubilair. Moet zeggen dat ik in mijn studententijd zo overdosis uitgaan heb gehad, dat ik de laatste tijd niet meer zo vaak in de stad ben. Ik ben nu met andere dingen bezig Smeppen kost tijd.... Hoe gaat het met de buikhallucinatie? Zal het een innesteling zijn geweest? Nog vijf daaagjes en dan weet je het zeker!! Hoe gaat het met 'ikmoetnutestenaanvallen'? Hoveel matcares zijn er alweer doorheen gegaan? Onze hersenen kunnen ons vreselijk voor de gek houden (en niet alleen op zwangerschapsgebied ) en mensen met beschadigingen kunnen de meest vreemde dingen zien, doen en denken. Ik werk in een instelling waar mensen wonen en werken met hersenletsel en reis eigenlijk de hele dag door de provincie om clienten en medewerkers te helpen met alles waar ze tegenaan lopen. Heb soms het gevoel dat ik een soap werk, sommige vragen zijn zo bizar en het jerry springerniveau is hoog. Heerlijk Wat voor werk maak je zoal? Groot is goed, hou wel van statements. En die inititalen, mijn vent heeft bedacht dat hij graag een 'x' in het midden wil. Mmmh alsof er veel namen met een 'x' beginnen?!? Jij niet te druk maken, he? Beeb gaat komen en we hopen heel hard voor een kerstkindje! Ik ben heel hard voor het januarikindje aan het werk. Liefs Tes
hi tes! ach ja, de nachtelijke uren zijn soms mijn vrije uren (na werk) en dan moet ik altijd even cooldownen met wat tv/internet en sinds kort dit forum daarbij ben ik sowieso wel een praat/schrijfgraag typje! heb jij je kerel in de kar opgeduikeld? hihih wat gaaf! ik heb daar ook een x een 'meubelSTUK' opgeduikeld, toen ik daar nog studeerde. misschien kennen we elkaars meubelstukken wel (of is het dezelfde GIL 8) neh dat zou te bizar zijn en qua leeftijdverschil (toen ik er studeerde was jij er nog niet en andersom) ook onmogelijk.. denk ik hihihhiihhhi) zijn jullie al lang saam? en happy? de buikhallucinatie is een beetje weggeebt. vanmorgen werd ik geheel 'verlicht' wakker, toen merkte ik ook écht dat het een super irri/dominant gevoel was geweest. want dit voelde weer stukken beter en normaler! mijn temp was vanmorg om 7 ook opeens weer 36.6 (ipv 36.9 zoals afgelopen weekje) maar om 10 weer 37.1. daar heb je dus ook nix aan (nadeel van niet op zelfde tijd tempen zeker.. ) anyway, ik was vandaag op werk echt raar moe en sloom alsof ik vette kater had. terwijl ik altijd superscherp ben. edoch, dit is allemaal pms uit zelfbescherming... nog geen matcare gedaan, denk nu misschien aan woens of anders gewoon pas zondag (NOD) raar he ik ben bang voor teleurstelling. want als nu nega dan heb ik geen hoop meer... murmel wat je zegt over hersenen: gek is dat he, hoe die je hele doen en laten bepalen en kunnen saboteren. mooi werk heb je denk ik, ookal is het soms een soap! hoe zorg je trouwens dat je dingen niet mee naar huis neemt? ben je daar nuchter/professioneel genoeg voor? lijkt me soms best lastig. wat me ook lastig lijkt aan psych-expert zijn (ben je psycholoog? of zo iets? ) is dat je jezelf en je naaste omgeving misschien ook zo kan benaderen. en dat je misschien zelf niet meer 'raar' durft te zijn ofzo omdat je er verstand van hebt.. als je begrijpt wat ik bedoel? wat voor werk ik maak? tis wel abstract maar je kan er veel in zien: symetrie, architectuur. alles heeft een reden en gaat ergens heen, er zit wiskunde in. repeterende factoren enzo. moeilijk uit te leggen misschien. de stroming kubisme past er het meest bij (google ) over initialen: een x in het midden is wel cool op de een of andere manier. maar, verder dan xander kom ik niet! ja xandra maar dat veto ik ik zal me niet druk maken. maar de onzekerheid en dat rare lijfje dat je zit te foppen maakt het wel lastig. mijn vriend zei, eerst zien dan geloven (toen ik miauwde over een of ander zogenaamd symtoom) hij is bang teleurgesteld te worden en wil die pijn voorkomen. ik zeg, als je hoog vliegt kan je ver vallen maar wie niet hoog vliegt heeft ook nooit het mooiste uitzicht. zo! jullie een januarikindje maken, jaaaah die koude maand verdient wel een blij lief nieuw noorderlingetje! de vruchtbare dagen komen eraan dus you go girl! om de dag.... ovulatietestjes... (CB digi is perfect) en dan maar [-o< wens je veeeeeeeeeeeeeeeeeeel geluk en plezier nachtelijke moeie gaapkus, klingel.
hi die Klingel, Ik ga het proberen kort te houden, want moet nog wat gebaartjes leren. Heb morgenmiddag cursus nederlandse gebarentaal en ben altijd heel fijn van het laatste moment! Mmh, die temperatuur van je, heb je dat vaker of is dat nieuw? Ik wil geen hallucinaties voeden, dus beschouw het als pure nieuwsgierigheid. Ik hoop trouwens dat we niet ooit hetzelfde meubelstuk hebben gescharreld. Mijn vriend is namelijk wel bijna vier jaar ouder dan ik. Dit zijn van die dingen, die je eigenlijk niet wilt weten Wij zijn nu drie jaar samen en vanaf de eerste dag onafscheidelijk. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Trouwen willen we met onze toekomstige kinderen en dan ergens met blote voeten op een tropisch strand. En jij? het mooie aan psycholoog zijn, is dat elke student van te voren bang is problemen mee naar huis te nemen. Uiteindelijk ken ik helemaal niemand die dat ook daadwerkelijk doet. Je voelt bij de meeste mensen teveel afstand en je kijkt eigenlijk heel zakelijk tegen alle problemen aan. Sowieso wordt er onderling op de werkvloer heel veel gegrapt. Dat werkt ook nogal ontnuchterd.... Mocht je voor een carriereswitch gaan hoef je daar geen zorgen over te maken. Ik heb hier een probleempje, namelijk een mond vol koortslippen. Echt zo niet verleidelijk in deze vruchtbare dagen. Klussen zonder kussen is mijn nieuwe motto Geen ovutesten hier, ga gewoon op het buikgevoel af. Weer een paar daagjes afscheiding turen en dan moet het wel goed komen. Okey ik ga even spontaan lekker romantisch doen. Mijn buik zegt dat ik aan de slag moet. Wat klink dit vreselijk? Ook al klinkt het niet zo, we beleven er ook nog lol aan Alleen die afstotelijke koortslippen van me...zucht Daarna maar weer gebaren! Hou je het nog een beetje vol de laatste dagen of is matcare sterker dan jij? liefs tes
hi die Klingel, hee die testrees!!! Ik ga het proberen kort te houden, want moet nog wat gebaartjes leren. Heb morgenmiddag cursus nederlandse gebarentaal en ben altijd heel fijn van het laatste moment! hee wat interessant! nederlandse gebarentaal? waarom moet je dat leren? dove clienten? wens je veel succes! Mmh, die temperatuur van je, heb je dat vaker of is dat nieuw? Ik wil geen hallucinaties voeden, dus beschouw het als pure nieuwsgierigheid. kweet niet of dat nieuw is want ik temp nog maar een maandje, maar ik weet wel dat temp meestal heel laag is (rond 36). nu ik er op let en temp zie ik, mede door de tijdverschillen, de schommelingen. hoog is ie nog steeds; vandaag 37.07. maar ja... wat zegt dat he Ik hoop trouwens dat we niet ooit hetzelfde meubelstuk hebben gescharreld. Mijn vriend is namelijk wel bijna vier jaar ouder dan ik. Dit zijn van die dingen, die je eigenlijk niet wilt weten helemaal mee eens.. maar no worries mijn meubelstuk was toen ik hem op scharrelde 26 terwijl ik 19 was. dat vond ik al een heftig verschil! hij zou dus nu bijna 40 zijn dus das niet jouw lief. (als dat wel zo was geweest dan was ik er echt ingebleven wegens het hoge 'hoe is het mogelijk factor' ) Wij zijn nu drie jaar samen en vanaf de eerste dag onafscheidelijk. Het was echt liefde op het eerste gezicht. Trouwen willen we met onze toekomstige kinderen en dan ergens met blote voeten op een tropisch strand. En jij? je moet niet van die enge dingen zeggen! als je aan mijn vrienden/bekende/collega''s zou vragen 'hoe wil klingel trouwen' dan zullen ze volmondig en eenduidid roepen 'ze wil met haar blote voeten in de zee op een tropisch eiland trouwen' dat roep ik altijd als mensen er naar vragen. heb geen zin in megabruiloft, brr veel te veel gedoe en stress en weet niet.. wil gewoon met zandkorrels op mijn schouders en een wit waai-jurkje en een bloemetje in mijn haar jaaaaaaaaaa roepen (en een wit parasolletje want anders verbrand ik levend) wij zijn al bijna 7 jaar saam. trouwens trouwen staat niet perse op nummer 1 op de lijst. zie kinderbabywenskoorts het mooie aan psycholoog zijn, is dat elke student van te voren bang is problemen mee naar huis te nemen. Uiteindelijk ken ik helemaal niemand die dat ook daadwerkelijk doet. Je voelt bij de meeste mensen teveel afstand en je kijkt eigenlijk heel zakelijk tegen alle problemen aan. Sowieso wordt er onderling op de werkvloer heel veel gegrapt. Dat werkt ook nogal ontnuchterd.... Mocht je voor een carriereswitch gaan hoef je daar geen zorgen over te maken. yep, het is natuurlijk ook wel anders wanneer mensen die je zelf niet echt kent en niet dicht bij jou staan problemen hebben. en humor zal je redden, dat geldt denk ik het meeste in dit soort beroepen! Ik heb hier een probleempje, namelijk een mond vol koortslippen. Echt zo niet verleidelijk in deze vruchtbare dagen. Klussen zonder kussen is mijn nieuwe motto eww das niet fijn koortslippen tijdens klusweken. edoch, dan maar even improviseren... aaien en knipogen is ook fijn! ik heb trouwens vorige maand wel gemerkt dat het 'verplichte' klussen van om de dag nou ook niet altijd een romantisch hoogtepunt was maar wel eens een 'moetje' hoor. zal wel onvermijdelijk zijn? geeft ook niet, voor het goede doel! Geen ovutesten hier, ga gewoon op het buikgevoel af. Weer een paar daagjes afscheiding turen en dan moet het wel goed komen. mooi dat je daar van opaan kunt of durft te gaan. ik merk enorm mijn ware aard van mijn eigen beestje in dit zwangerwordproject: dacht dat ik altijd zo relaxt en flexibel was maar GOD wat ben ik een controlfreak nu! ovutesten tempen smeppen etospillen pffffffff misschien wel een beetje vermoeiend maar tja... ik wil zo graag en ik vind mezelf niet meer de allerjongste zoals je weet Okey ik ga even spontaan lekker romantisch doen. Mijn buik zegt dat ik aan de slag moet. Wat klink dit vreselijk? Ook al klinkt het niet zo, we beleven er ook nog lol aan Alleen die afstotelijke koortslippen van me...zucht hihiiihih succes en plezier! blaas m maar wat handkusjes toe Daarna maar weer gebaren! Hou je het nog een beetje vol de laatste dagen of is matcare sterker dan jij? nou.. ik moet je zeggen, ik was vandaag op werk echt superdizzy. en ik moest, eh, steeds boertjes laten : en vanmorgen had ik onwijze steken in buik. (ohnee dat was gister geloof ik) en hij rommelt de hele tijd. toen had ik de nieuwe theorie bedacht: ik kan beter WEL al testen met die supergevoelige test van me want ALS ik zwanger ben, al is het maar voor even (tot NOD) dan weet ik in elk geval dat we vruchtbaar waren! eigenlijk een beetje wat jij zei na je curretage. maarja nou durf ik weer niet. als het nega is baal ik dat het nega is en geloof ik niet meer in posi, als het posi is schrik ik me een hoedje want ergens heb ik ook nog een vaag gevoel van 'dat verdien ik niet in ronde 2' kortom.....ummmm.... misschien morgen testen... laat lief wel beslissen! liefs tes liefs klingel
En wat heeft je lief beslist? Ga je morgen testen of verstandig wachten? Mocht hij nog geen beslissing gemaakt hebben, zeg dan tegen hem dat hij je tegen moet houden. Foei klingel wat moet de antitestenvoornodbrigade van zulke ongeduldigheid wel niet denken Ik denk niet dat we ooit dezelfde scharrel hebben opgeduikeld, want veertien jaar ouder is me toch echt te gortig. Viel hiervoor altijd op jonge broekies, dus dat zit goed! Het is echt te bizar dat we allebei met de blote voeten in het zand willen trouwen. Ik wil ook een witwapperjurkje en mijn lief in een kaki-kleurige linnen broek en een witte linnen blouse met korte mouwen. Onze kindertjes met wilde haren en bruin gekleurde koppies spelen oms ons heen in het zand. Glaasje champagen erbij en saampjes van de zonsondergang genieten. Ja hoor ik zie het al helemaal voor me! Kijk, maar uit als je zwanger raakt ,want ik wilde toen spontaan trouwen. Spontaan in de zin van meteen en direct. Terwijl ik vroeger als hardste riep nooit te gaan trouwen, was ik toen al bijna op maandagochtend op mijn fietsje gestapt om de formulieren op te halen. Hele rare hormonen! Waarom zou je trouwens niet zwanger mogen zijn in de tweede ronde? Ik was het zelfs al in de eerste en is alleen maar mooi, toch? Niet teveel over nadenken en er is helemaal niemand die het je misgund. En hoe gaat het met de symptomen? Welke hallucinaties zijn aanwezig? Testtrees houden we erin! Ik probeer ook nog iets met klingel te bedenken, maar ik kom niet verder dan 'klingpingdingzing' Jij bent hier degene met de creatieve geest, weet je iets leuks? liefs tes ps heb inderdaad dove clienten vandaar, maar helaas is het mij door deze cursus erg duidelijk geworden dat ik motorisch gestoord ben en niet moet proberen te gebaren. het kan nog gewonden opleveren...
haai! testrees! nou.. erm.. over testen... ik heb vannacht nog een matcarretje in de strijd gegooid! opeens werd ik overvallen! ik had opeens een ingeving: stel je voor dat ik nu wel zwanger (aan het worden) ben, en die matcare ultra kan dat nu al (6 dagen voor NOD) detecteren, dan wil ik het toch wél weten, want al gaat het dan nog (best wel vaak) mis, dan weet ik in elk geval dat ik vruchtbaar ben! edoch, dikke nega test natuurlijk. mijn NOD is aankomende maandag, 21. nu troost ik mezelf natuurlijk weer dat ik toch te vroeg heb getest ook voor matcare ultra, maar ja zo blijf je jezelf voor de gek houden he... heb vandaag, qua hallucinaties (die houden we er ook in) die mega spierpijn rare pijn weer zegmaar 'achter' buik. heel weird. het is de hele dag en trekt niet weg ookal probeer ik verplicht heel erg te ontpannend. dizzy ben ik niet vandaag, misschien omdat ik vrij ben dus minder druk? temp is 37... verder geen last van (.)(.) en dat had ik toen ergens in februari (waarvan ik nu ik veel meer info heb eigenlijk denk dat ik heeeeeeeeeeeel eventjes zwanger ben geweest vóór NOD) wel enorm. maargoed, ik ga gewoon van niet zwanger uit, het zou ook te gek zijn zeg! .. aan de andere kant, we hebben wel supergoedgetimed geklust... edoch, die rare spierpijnbuik, waar komt die vandaan? niet van het sporten want ik ben A sportief! misschien wel gewoon beetje spanning; ik ben er natuurlijk wel (te) mee bezig. met vriend nog over gehad; volgende maand zal ik wel een beetje kalmer aan doen, dit is toch de 1e echte serieuze goede klusmaand geweest en dat vind ik gewoon heeeel spannend. daarbij is dit forum ook wel erg handig he voor tips, tricks, en uberhaupt mensen met wie je er over kan praten! zijn er in jouw omgeving mensen die weten waar je mee bezig bent? bij mij alleen 2 goede vriendinnen, de 1 heeft al 3 kids, de ander net de 1e. voor de rest weet niemand het en dat wil ik graag zo houden.. misschien een domme vraag van hierboven trouwens aangezien je curretage hebt gehad. laten mensen je wel een beetje met rust of verwachten ze onmiddelijk weer wonderen van je (net als je van jezelf doet )? aan de ene kant fijn om erover te kunnen praten in je omgeving, aan de andere kant misschien ook wel lastig dat je het dan minder makkelijk kan laten rusten? het blijft een heel treurig iets..... over trouwen gesproken: ik had er nog geen kids bij gefantaseerd, maar das natuurlijk helemaal mooi he! mét sproetjes en verwaaid strand-haar. en dan in wit wapperjurkje en een grote witte bloem in t haar, zo'n amaryllis of (mijn favo) een orchidee. en ja, een zandkleurige broek en een heel dun (zijden?) shirt voor de echtgenoot, bij mij mag ie wel lange mouwen hebben maar dan weer opgerold. en dan in zo'n kappelletje in de zee met een dakje van stroo! en dan thuis in nederland nog wel een dinertje voor de fam maar geen toestanden.. GIL! misschien dat ik lief wel gewoon ten huwelijk ga vragen ergens, als we in een té mooi oord zijn. maargoed trouwen in het buitenland moet je wel van tevoren regelen he.. jammer dat je gebarentalent het laat afweten! jij ook al motorisch gestoord? ik voel mij soms net een uitprobeersel van een cartoon-tekenaar die zijn karakter in de echte wereld heeft neergezet. je wil niet weten hoe lomp ik ben ookal zie ik er niet zo uit hihihi zo, ik ga nog even op forum snuffelen naar wat info, en kijken wie er nou weer allemaal zwanger is geworden (hoe krijgen ze het voor elkaar ) ik betrapte me er vanmiddag op dat ik, in het altijd zinderende meppel, met waterige oogjes stond te kijken naar een klein peutertje in een winkelwagentje in de albert heijn. en even later had ik hetzelfde met een opa plus kleinzoontje. arghhhhhhhh hormonen.. tis wat he! wens je nog een fijne avond, en veel klussucces! liefs klingel(ende eierstokken)
hi klingel met de klingende stokjes, Balen van je test, maar zegt nog helemaal niks. Had ik al verteld dat ik met matcare pas een dag na mijn nod positief testte? Was trouwens wel met de gewone stripjes, maar ook die zouden het vier dagen voor je nod moeten doen, dussss... O ja en die borsten, normaal zijn deze bij mij altijd gevoelig voor mijn menstruatie. Toen ik zwanger was begon dit pas twee weken na mijn nod en ook dat kan dus alle kanten op. Er zijn wel een aantal mensen in mijn omgeving die van onze plannen weten. Wat overigens in eerste instantie helemaal niet de bedoeling was . Een paar maanden geleden was een goede vriendin samen met haar babykatje op bezoek. Terwijl ik voor thee aan het zorgen was, was haar katje onder ons bed gedoken. Zij erachteraan en toen....een ijzingwekkende GIL! Mijn grote babyzwangerzapboek lag daar ook. Voor het ontkenning was het te laat, want Toen ik zwanger was, heb ik het nog een goede vriendin verteld en familie natuurlijk. Na de curretage heeft mijn vriend het wel met twee goede vrienden over gehad om zijn verhaal kwijt te kunnen. Nu weet ik niet waar die vrienden meer van geschokt zijn, van het idee van een baby of van een miskraam. Werkelijk niemand in mijn omgeving is met kinderen bezig. Ik heb zelfs mensen in mijn ongeving die nog studeren (kansloze 9e jaarsstudenten). Ik heb altijd al geweten dat ik jong moeder wilde worden en dat we ervoor zouden gaan als de omstandigheden geschikt zijn. Nu heb ik in het verleden wat gynaecologische problemen gehad, waardoor er een risico had kunnen zijn dat ik verminderd of onvruchtbaar zou raken. Gelukkig is alles toen goed afgelopen, maar het gevoel werd hierdoor alleen maar sterker. Iedereen denkt nu trouwens dat we even wachten met zwanger worden, omdat we midden in de verhuizing zitten. Gelukkig krijg ik daardoor geen stomme vragen, zoals 'is het alweer raak'? Weet jij trouwens hoe ik hier mijn tempkaartje moet plaatsen? Wil even je mening horen, want mijn temp was vanochtend plotseling hoog. Voelde al wel gerommel in mijn buik, maar dacht zelf dat mijn eisprong vandaag of morgen zou komen. Nu heb ik voor de gein voor morgenochtend ook al een hoge temp ingevuld om te zien wat er gebeurde. Toen plaatste FF mijn ei zelfs op dinsdag... mmh had toen wel lichte steekjes. Heb er geen goed gevoel over, weet niet goed waarom Bedankt voor je tip van het witte zijde blousje, knoopje los, bruine borst jammie! liefs testtrees
lieve testtrees! hier nachtelijke klingel na drukke werkdagavondnacht. hoe is het? je vroeg hoe je je kaartje hier kan krijgen, nou dat is mij ook ternauwernood 1x gelukt, computernitwit als ik ben. het beste kan je even kijken bij het topic 'temperatuurkaartjes' en dan bij de uitleg op bladzijde 1. wacht ik copy hem wel even: -------------------------------------------------------------------------------- Dit topic is dus voor temperatuurkaartjes en vragen daarover. Probeer wel on-topic te blijven (kwaaltjes en andere zaken liever uitgebreid bespreken in de NOD topics) Tips and Trics: 1. Neem elke dag je temp op hetzelfde tijdstip 2. Begin met tempen op dag 1 van je cylus (ben je een gevorderde weet je wanneer je kunt tempen) 3. Temp bij voorkeur rectaal, dat geeft de beste temperatuur 4. Probeer ook op je afscheiding te letten.. deze kan je ook meer inzicht verschaffen in je vruchtbare periode. Waar kan ik mijn temperatuur bijhouden? 1. Natuurlijk op papier. 2. www.fertilityfriend.com Hoe krijg ik mijn kaartje hier 1.Sla je kaartje op je computer op. 2. Ga naar www.imageshack.us 3. Volg de stappen. 4. Neem de allerlaatste link die gegeven word. 5. Typ een bericht.. gebruik de IMG knop .. dan de link.. en weer IMG Nog even een laatste tip.. als je je kaartje bij imageshack upload.. even eerst verkleinen voor het showen op forums! grote plaatjes nemen veel ruimte in op de server! Nog vragen? Stuur een pb naar 1 van de oude rotten van het tempen, die kunnen je vast wel helpen! Tempze! als je vandaag een piek had, dan zou je inderdaad je eisprong al hebben kunnen gehad.. of je had om een andere reden een hoge temp, dat kan natuurlijk ook! steekjes had je wel die dinsdag? humzzz... waarom heb je er geen goed gevoel over? heb je niet goed getimed geklust als eisprong al dinsdag (dus voor je gevoel te vroeg) was? boeh dat zou irri zijn! als het kaartje hierheen overhevelen niet lukt, kan je m natuurlijk wel opslaan op je pc en m dan in een PB naar mij sturen (tenminste ik denk dat dat kan maar of het zo is weet ik niet zeker ), hoewel er bij het temp-topic waarschijnlijk meer experts rondlopen! weet je wat ik een interessante topic vind? de temp kaartjes van de zwangeren! daar kan je ook zien wanneer ze geklust hebben en wathun klachten waren enzo! heel interesting! grappig trouwens ook: uberhaupt dit hele forum: met in eerste instantie wildvreemden een beetje over je klusgedrag en wat al niet meer praten! het werkt wel he! want voor de rest moet je het allemaal maar een beetje voor je houden.... GIL dat je vriendin dat boek vond, tja dan kan je moeilijk nog een smoes verzinnen! ikzelf kwam laatst een collega tegen terwijl ik in de zwangerschaps-schappen (mooi woord voor lingo) stond te graaien bij de etos, maar daar heb ik mezelf denk ik wel leuk uitgeluld (aangezien de ook ANTIconceptieproducten in dat vak lagen) jij wist al jong dat je kindjes wou? ik weet het pas sinds een half jaar. nou ja of beter gezegd, ik wist het al wel veel langer maar ik, en wij, voelden het pas echt een half jaar geleden. echt besprongen door dat oer-gevoel! trouwens, in het kader van 'noem elke x een overeenkomst tussen ons': ik heb een jaar of 2 geleden tot een paar maanden geleden ook iets gyneacologsich meegemaakt wat nogal stresserendwas, en pas sinds een paar maanden helemaal onder controle is. (nu ik erover denk, eigenlijk een beetje hetzelfde: toen het uiteindelijk weer goed was afgelopen kwam sterk dat gevoel van ik MOET een baby en wel NU. die parallel van 'beter' en 'baby' had ik nog niet eerder gezien! ) het zou kunnen dat ik daardoor iets minder makkelijk vruchtbaar zou kunnen zijn, HUMZ, maar de laatste x zei de gyn, toen ik piepte dat nu alles weer okee was we wel aan kindje wilden proberen te beginnen 'je weet hoe het werkt, folium slikken en veel succes meid!' dus eigenlijk stress ik er niet meer over.. .meestal! maargoed, we gaan gewoon snel zwanger raken allebei! meer baby's hier in het noorden! ben je goed aan het klussen trouwens? om maar weer zon lekkere op internet te permitteren vraag te stellen? als je niet zeker weet hoe dat zit met je temp en je ei kan ik je zeker de ovu-testen aanraden. die zeggen gewoon echt wanneer je ei eraan komt! ik heb die zekerheid wel nodig op een of andere manier. dit hele zwangerwordenverhaal laat je weer echt merken wat voor type je bent vind je niet? ik moest vanmiddag gewoon JANKEN op mijn werk, supergenant ik kon er nix aan doen. het al wel pms zijn, ik weet niet meer hoe ik dat vroeger (voor ik aan de pil begon) had maargoed... nou gaaaap ik moet even slapen, morgen weer een lange dag en dan 2 dagen relaxen en rondhuppelen met lief bezoek hier bij ons. geen tijd (lees: geen moed/geen durf/geen guts/geen ballen/geen zin om van neprozewolk af te kukelen) om te testen hoor... ik ga gewoon wachten op, errrr, een wonder of stomme ongi (they are NOD invited!) ik zie je niet op het NODforum trouwens. why NOD? pretesttechnisch ik heb ook opgebiecht dat ik 6/7 dagen voor NOD had getest en ik werd niet eens afgemaakt nee serieus het zijn allemaal lieve blije meelevende meiden! naja.. tot zover dit ellenlange epistel in onze schommeltemp-duo-column... take care! kga nog even minislokje wijn proeven en portishead opzetten. liefs, klingel
Even snel een laatste update! Hou het even kort, want wordt zo opgehaald voor een klusavontuur in ons nieuwe huis (niet dat soort klussen...). Mijn temp was vanochtend weer laag, gisteren weer ovulatiepijn gehad en vanochtend (en het blijft smerig), konden er weer draadjes getrokken worden. Vruchtbaar slijm gespot! Heb direct mijn verleidelijkste tuitmondje met koortslippen en al opgezet om een vervolgens een kindje te gaan maken. Je moet het ijzer smeden wanneer het heet is, zeg ik maar altijd Ik ga even mijn kluspakje aantrekken en eens stevig aan de bak. Hihi ik blijf er een van de vpro-generatie. Plak later mijn kaartje hier nog even! liefs
hee klustrees! ik zou bijna zeggen van harte gefelii met je rekbare slijm maar dat staat ook zo apart klussen in je kluspakje, dat vraagt om succes (=beeeebie)! duim voor je! en: doooorklussen he! elke dag nu het hele weekend sowieso! (anders ga ik jou even vertellen wanneer jij moet klussen hihih) temp gedaald? dus ei springt ws morgen? *POIIING* whieuw KLUS goed dan zou ik zeggen! succes succes succes! hier nix nieuws, de tijd gaat snel als je werkt van 12 tot 02 (dat ga ik ook niet meer doen ik ben de jongste niet meer ) en ik heb steeds meer een anti-pre-pro-past-test-vibe tep akken! als je begrijpt wat ik bedoel! ik heb hier eens even mijn amateuristische pychologenoog over laten gaan en de conclusie is: ik ben bang om teleurgesteld te worden (nega test/niet zwanger) dus ik doe liever geen test. hierdoor loop ik ook het risico (nog)niet te weten dat ik zwanger ben, maar dat neem ik dan op de koop toe. hierdoor loop ik ook het risico nooit te weten dat ik misschien heel even (tot NOD) zwanger ben en dat neem ik soms wel en soms niet op de koop toe. kortom: een grote ontwijkende toestand. apart, nieuw voor mij en mijn kijk op mij. jij echter? de matcarretjes alweer in de aanslag? ik hoop dat je deze maand 'wraak' gaat nemen! kom maar door met een vers 2009 kindje! nu gaak even slapen, deze week was veel te laat naar bed steeds buuh. vriendje gemist. weekend lekker chillen, kijken wat er gebeurt ('' down under''.. ) ik heb vandaag die rare spierpijn in buik weer niet, heb helemaal nix, nergens raar gevoel, paar steekjes in buik en klaar. geen ongi-pijn. maar die zal zich wel verstoppen achter mijn wishfull thinking. fijn klusweekend! liefs klingel.
Neeeehh Klingel wat zie ik nu? Een andere banner? De rode opoe is gearriveerd, begrijp ik? Wat ongelooflijk balen! ik had zulke goede hoop voor je met alle gekke hallucinaties. Het is niet eerlijk, ik had jullie een echte kerstbaby gegund. Zie je nog een beetje zitten? De moed niet opgeven, want we gaan nu beidjes voor een januaribeeb. We gaan deze kille eerste maand van het jaar wat opvrolijken met ons eerste kindje. Hier nog steeds geen ei gespot grrr. Toch voel ik van alles! de vorige kreeg ik een paar dagen na het vruchtbare slijm mijn ei, dus dat zal vandaag moeten zijn. Verder ben ik kapot, ben echt dag en nacht aan het klussen. Zo weer naar het nieuwe huis en als we 's avonds terugkomen thuis weer aan de klus. Ik heb letterlijk overal spierpijn en weet niet waarvan Vergeef me voor weer het korte berichtje, maar moet alweer gaan! Meid een dikke knuffel uit Groningen en drink maar een lekker wijntje op me! liefs tes
hi klustestrees! jeetje doe je wel een beetje rustig aan met klussen? (dat is een opmerking die je hier op het forum niet snel zal horen ) nou ja net als klussen voor een beeb weet je waar je het voor doet he! mooi nieuw huis samen! voor jullie twee/drie! geen ei gevonden nog? moet wel komen 1 dezer dagen he. goed klussen! op beide fronten! (verwarrend zeg dat dubbele geklus van jou! hihhihi) ik vind het wel een goed idee om samen voor een januari-beeb te gaan. gister hoorde ik nog op tv over dat er in het noorden minder kinderen geboren worden, nou dan verdubbelen wij wel even het aantal geboortes samen in januari HIHIH (krijgen we allebei een 4ling ) over die hallucinaties: ik weet nu, na de 1e serieuze klus/smepronde) hoe je lichaam je kan foppen dus daar ga ik niet meer mee bezig zijn. rare nieuwe spierpijn in je buik? donkere urine? dizzy? hoofdpijn? het zal allemaal wel! stomme pms/zsss! vriendje zei gister dat ik misschien maar even iets minder mee bezig moest zijn, omdat ik gewoon helemaal schijnzwanger was en heel sip even (janken boven een fles goede wijn heeft ook wel weer wat moois trouwens) ben ik wel met m eens. deze maand, zo begin mei *bevrijdingsdag=eidag hoop ik* gewoon lekker veel klussen en dan verplicht tot de 20e geen stress. misschien wat minder forummen ook. grappig hoe je geest meteen nieuwe troostgedachten zoekt als je bv ongi wordt ofzo he: - een kerstkind is ook niet zo heel handig - kan ik tenminste normaal doen op wintersport (= een wijntje drinken, kaasjes eten, niet bang zijn (op) te vallen enzo) - het is nog maar de 1e serieuze ronde, tijd zat - veel geleerd deze ronde, meer kansen dus in volgende yeah right! hoe heet dit psychologische fop-troost-gedrag? ik wens jullie een ei binnen 24 uur! lieve groet uut drenthe. klingel.