@ Trees en Jem: mooi! @ Pookie: hoe is het met de verschijnselen? @ Boesje: waar blijf je nu? @ Klingel: hsg hsg hsg, geef klingel nu een beebje mee! @ mezelf: stomme spotting! Huil! Gister een jaar geleden dat ik werd opgenomen in het UMCG, en nu spot dus niet zwanger binnen jaar na de geboorte van Charlotte*. Ik kan wel janken en dat doe ik ook!
Even snel want ik heb het gewoon razend druk op mijn werk. Ik denk nog steeds veel aan jullie lieve mEIsjes en ben voor iedereen nog steeds druk aan het hopen op snel een beeb. Lees ook nog trouw jullie verhalen maar zal binnenkort ook laten weten hoe het er hier aan toe gaat. @Trees, ik had ook al paar keer gereageerd op je maar toch weer gewist omdat ik niet de juiste woorden kon vinden. Heb aan je gedacht en vond je enorm sterk in je reactie en nog steeds je aandacht naar anderen toe. @Elke, ook voor jou kan ik op dit moment niet de juiste woorden vinden. Tuurlijk moet je hierom huilen. Jeetje, wat een impact moet dit ook geven. Ik weet niet hoe het voelt maar ik kan me heel goed voorstellen dat het ontzettend moeilijk is. Denk aan jullie. Zo, even snel en hopelijk snel meer. Liefs Boes
@ elke: ik neem me elke keer voor om te reageren op je berichtje, maar ik weet echt de woorden niet te vinden. Ik kan me erg goed voorstellen dat dit een ontzettende rot-tijd voor je is. Ik had het jou ook zo ontzettend gegund dat je voor maart weer zwanger zou zijn. Maareh... 2 dagen overtijd? Misschien toch?! @ Trees: wanneer ga je precies naar Egypte? Geniet ervan meisje, je hebt het verdiend! @ Klingel: stiekem mooi kaartje? O
Me ongi is vannacht toch door gezet. Er kwam eerst iets "stevig rond, rood iets " uit. En toen begon het bloed, gelijk mee te komen. Dus misschien heeft dat stukje beetje "klem"gezeten of zo. Want toen dat er uit was kwam het bloed er snel ook uit. Alleen weet niet zo goed welke dag ik aan moet houden, als eerste ongi dag? Denk gisteren of niet?
@ merels: je zit in t verkeerde topic meid. Maar je moet de dag dat je menstruatie doorzet als eerste dag nemen.
Ons topic is weer terug van even tijdelijk verdwijnen te zijn. Dankzij ons kundig optreden staan we weer op de kaart! Erg goed. Jem ten eerste jij heel erg bedankt voor je openhartige verhaal. Het heeft ons zeker geholpen om een voorlopige beslissing te nemen. We gaan de vakantie benutten om een definitief besluit te nemen, maar het lijkt erop dat we binnenkort op de gratis morgen even moeten trouwen . Ik heb dus niet zo heel veel met trouwen, maar als het mot dan mot het maar. De eerste wachtlijst van de procedure duurt anderhalf jaar en in dat anderhalf jaar gebeurt er nog helemaal niks (behalve dat we als gekken gaan konijnen). Je staat alleen geregistreerd voor de voorlichtingsbijeenkomsten. Na dat anderhalf jaar moet het duidelijk zijn of het er echt niet in zit voor ons of dat het grote wonder er toch gaat komen. Voor het gemak ga ik er vanuit dat onze ubervruchtbaarheid zich de komende maanden door gaat zetten en dat we nog een aantal pogingen kunnen doen. Je moet toch ergens positief over blijven . Toch vind ik het best heftig. Ik begin toch langzaam mijn hoofd meer in die richting te zetten, maar als ik bedenk dat ik nooit zal weten hoe het is om echt zwanger te zijn en een kindje met onze genen te krijgen moet ik toch even slikken. Aan de andere kant als ik eraan denk dat wij nooit ouders van een kindje zullen worden, raak ik compleet in paniek. Ik voel me gewoon al mama en heb ook meerdere keren gevoeld hoe het is om een kindje te gaan krijgen en dat gevoel is zo belachelijk sterk dat kan ik niet zomaar aan de kant schuiven. Treesman denkt er gelukkig hetzelfde over en staat er verrassend makkelijk in. Ik wil het nog zeker een paar keer zelf proberen, maar hij zou volledig achter me staan als ik nu zou zeggen dat ik het niet meer trek. Weer een pittig stukje tekst, maar zo staan we er momenteel in. En elke ik zou bijna vragen hoe het met je gaat, maar volgens mij is dat een nogal retorische vraag. Een jaar geleden hebben jullie je meisje moeten laten gaan. Ik heb ooit jullie verhaal in de vlinderlounge gelezen en ik vond het zeer aangrijpend. Ik snap nooit waarom goede mensen zoiets vreselijks overkomt?! Ik geloof ook niet dat alles in je leven een doel heeft, want sommige dingen zijn zo heftig dat er geen enkel doel te bedenken is dat in verhouding staat met de lijdensweg die eraan vooraf ligt. Ik wil je heel veel sterkte wensen in deze moeilijke tijd! Boesje! Tijd niet gezien. Ook nog hard aan de klus voor beeb. Hoe is het verder met gezondheid enzo? Marb jij al een spartelende beeb in buik? En al helemaal into the roze? En als laatste maar niet de minste KLINGEL! Heb tijdens ons verdwenen topic al uitgebreid ge'pbt en ben nog steeds nieuwsgierig naar de avonturen van je praktisch positieve ovulatietest Morgen gaat hier het grote vliegavontuur naar Egypte beginnen. Ben er helemaal klaar voor. Duikopfriscursus wonderlijk genoeg gehaald, gedeeltelijk al koffer gepakt (unicum in huize trees), lieve sumo al weggebracht en oppas poezebeesten uitgebreid voorgelicht. Ben er dus ECHT helemaal klaar voor! Adieu en wil graag goede nieuwtjes lezen als ik terugkom (klingel [-o< ) *smokerdesmok*
Ehmm.... k ben nu wel heel benieuwd naar die ovulatietest... Vertel! (zei marb van tussen de verhuisdozen. Tis een grote puinhoop hier, maar hopelijk wordt dat in de loop van de week al beter )
@Marb succes met de verhuizing! @Klingel; ik zie aan je banner dat het deze maand weer niet raak was GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR Wanneer ga je weer naar Woody? @Trees; fijne vakantie gehad?Lekker gedoken? Hopelijk ook wat nieuwe energie opgedaan voor nieuwe rondes! @Elke; meis, ben je weer een beetje over het ergste verdriet heen? Een jaar klinkt zo lang maar voor je gevoel is het vaak nog heel kort geleden. Knuffel! @all; symptomen..........geen misselijkheid maar moet wel regelmatig wat eten en bij voorkeur hartig! Gezwollen en gevoelige boobies, heel erg emo.....van een hondje dat een mooi dansje doet kan ik al helemaal volschieten Voor de rest nix, nakkes,nada, donderdag echo bij echobureau ( dezelfde als waar MA is ontdekt ) ben nu dus heeeeeeeeeeeeeeeel zenuwachtig en bang. Maar nog een paar daagjes afwachten voor weer wat zekerheid.
@trees: lekker in egypt? zit je nog steeds in de piramides? *knufffel uut drenthe!* @marb: in de verhuisdozen? ii! hoe gaat het? niet teveel stress? en hoe is broeden? alles OK en happy? over de ovu test; die was week na ei net zo posi als op ei-dag. heel weird. ik was wel even echt van slag/hoopvol, maar ik werd week later heel fijn geattackt door knalrode bloenami; echt werkelijk erger dan alle afgelopen rondes bij elkaar (...? zou dat wat betekenen, in combi met die ovu test, en en? we zullen t nooit weten... ) @pook: YES, lekker aan t broeden jij! hoop dat je je een beetje goed voelt en niet teveel zorgen maakt? @boesje en jem: hoe gaatie? @elke: HA, morgen eisprong!? wens joe bevruchtsucces! en ook veel plezier natuulijk, hihi! hier in huize klingel is alles rustig en vredig; de ongi is bijna weg, en ik vind het altijd wel een lekkere week, zo voor ei. geen zenuwen, geen hallucinaties, het is net of er weer even meer in t leven is dan baby maken deze ronde, rond ei, wel de samenlevingstest doen, die ik vorige ronde wegens eendebekmoe had uitgesteld. het is de laatste test die we kunnen doen (en waarvoor we hopelijk ook slagen, hoewel ik dichtgeknoopte eileiderangst nu verplaatst heb naar killingbaarmoederslijmangst ) voordat er heftigere middelen (lles: k.i) moeten worden toegepast. woody wil er, wegens ' alles lijkt helemaal gezond bij jullie' mee wachten tot de zomer, maar ik ga dat denk ik toch maar veto-en. ondanks dat ik veel meer rust en vertrouwen heb, raakt het geduld wel verder op! na, dat was het een beetje vanut drenth, ja ik kan nog melden dat het mindere werken supergoed doet, hoewel ik me soms wel erg niet nuttig genoeg voel met mijn ' maar 24 uur' .. dikke glittersmok alsmede pattexknuffel en prittkus! uw klingel.
@ Klingel: GROM, nog altijd niet zwanger? Kan me voorstellen dat je hoop kreeg van de ovu-test. Wat stom dat dat dan toch weer net zo hard de grond in geboord wordt door stomme ongi. Ben erg benieuwd naar je samenlevingstest. En Woody kan wel zeggen dat alles er goed uit ziet, maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er genoeg van hebt. Beeb voor Klingel en Klingelman. NU! @ Trees: hoe was je vakantie? Lekker gedoken en alles een beetje van je kunnen afzetten? Morgen moet je weer naar t ziekenhuis toch? Gaan ze je dan vertellen hoe en wat verder? Sterkte... @ pookie: jij bent een brave broedster. Kan me voorstellen dat je donderdag nog hartstikke eng vindt, maar dat gaat helemaal goed komen. Nog 2 nachtjes slapen en jij kunt ook lekker gaan genieten! @ all: verhuizen is goed gegaan. Afgelopen week hebben we al superveel opgeknapt hier in huis. Komend weekend gaan we de babykamer (op dit moment dump-kamer van alle rotzooi ) leeg maken en maandag gaan we de meubeltjes halen! Jeeeeeeej! En dan kunnen we eindelijk aan de babykamer beginnen. Ben zo benieuwd! Ook komt er nog een wasmachine (wel zo handig met een beeb) en een bank (niet zo handig met een beeb, tis een beige bank ) aan dus dan wordt het hier net een echt huis Verder gaat t met langbeenbeeb heel goed. Morgen voor t eerst naar m'n nieuwe verloskundige. Ben benieuwd of ze een beetje aardig zijn hier in Den Haag (vast wel ). Ook begin ik binnenkort met 2 (!) zwangerschapscursussen én zwangerschapszwemmen hier (mja, ik wil graag mensen leren kennen ) dus ik heb het er druk mee... Oh ja... Heb ook eindelijk een trouwjurk gevonden! Ben blij, want dat was niet makkelijk met dikke buik... Tis wel geen 'echte' trouwjurk (niet wit), maar daar staat tegenover dat het ook geen trouwjurk-prijs was dus tsja Zo, dat was mijn ultiem lange verhaal Knuffel voor iedereen!
Haai lieve schommeldames, Klingel, je doet het supergoed in de gynacologische molen. Ik kan me voorstellen dat je geduld op raakt! Ik duim voor je samenlevingstest. Elke, wat een moeilijke tijd is dit voor jullie.. het gedenken van het eerste vlinderjaar van jullie dochter zal heel mooi, maar emotioneel en zwaar voor jullie zijn geweest. Het gemis is groter dan ooit.... Hopelijk hebben jullie veel steun gehad van vrienden en familie... heel veel sterkte de komende periode.. ik duim voor je dat snel weer zwanger mag worden... Boesje, drukdrukdrukdruk, wanneer komt er weer een uitgebreide update van je? Trees, lekker aan het genieten van je welverdiende vakantie? Ja, het lijkt me een zwaar proces en het is zeker heftig om te beseffen dat jullie misschien alleen ouders kunnen worden van een adoptiekind. Zelfs als adoptiekind En belachelijk dat het zo lang duurt! Waarom is dat in godsnaam.... Pookie, heel veel succes donderdag. Ik duim voor je dat alles goed gaat. Als alles goed is, dan wel volop gaan genieten he, van je zwangerschap. Marb, tof! Lekker beginnen aan de babykamer! Ja, er zijn best aardige mensen in Den Haag (woon zelf best close by joe => Rijswijk). Update van mij: Trees had gelijk, het wordt een jongen 20-weken echo is goed gegaan. Mijn vent, mijn ouders EN schoonouders waren er allemaal bij, dus het was erg vol in dat kleine kamertje. Maar wel leuk, want het wordt voor beide ouders de eerste kleinzoon. Verder zit ik midden in een verbouwing, momenteel geen keuken en de zolder wordt afgewerkt, dus de rest van het huis staat vol met troep. Volgende week wordt gelukkig de nieuwe keuken geplaatst, dan kunnen we weer normaal koken! Liefs voor allemaal, Jem
@ Jem: als je in Rijswijk woont woon je echt super dichtbij. Ik woon namelijk tegen Rijswijk aan, m'n verloskundige zit zelfs in Rijswijk Wat grappig zeg! Enneh... een jongen? Gefeliciteerd! Heeft ons meisje meteen een leuke date over een paar jaar (hoewel... ze is natuurlijk wel ouder ) Ik hoop dat het allemaal snel opgelost is met de verbouwing, want een huis vol troep is echt vervelend.
Ha Marb, Wow kunnen we bijna naar elkaar zwaaien. Mijn vk zit in Delft, maar best kans dat we elkaar al eens ongemerkt tegen zijn gekomen. Enneh.. als jij laat bent en ik vroeg, dan zouden onze beebs theoretisch best op dezelfde dag geboren kunnen worden! Maar dat zou wel heeeeeeeeeeeeeeel toevallig zijn... en eigenlijk wens ik dat ons ook niet toe. Groetjes, Jem
Hallo, ik kom mij weer even melden met nieuwe echo foto. Na een stressvolle dag van wachten het resultaat: Alles gaat prima, zo prima dat mijn ei bevrucht is gebleken voordat het gesprongen is. Raar.........vond ik ook toen bij opmeten frummel werd vertelt dat wij 10 weken 4 dagen zwanger zijn ipv 9 weken 6 dagen. Ach het zal wel een groot kind zijn.......... Uitgerekende datum nu 4 oktober dierendag, misschien is mijn weekendje hondenshow we de schuldige en is frummel nu al een dierenvriend.
@ Jem: Nee, dat hoop ik ook niet! En ik weet niet of we elkaar al s zijn tegengekomen... Woon er net 1,5 week Maar ik zal op straat de zwangere vrouwen goed bekijken, haha! @ Pookie: Wauw, met recht een super-ei! Of een super-kind
Hi meisjes! Hier een zeer gebruinde, ontspannende en relaxte trees! vakantie was hééérlijk en ben weer helemaal duikverslaafd. Ik heb zelfs besloten om binnenkort in de bruine modderige wateren van Nederland wat snoekbaarzen te gaan spotten. Nu weet ik weer waarom ik als kind urenlang in bad met een snorkel kon zitten. De rust, de ontspanning en de kick als je op 30 meter diepte je tanden laat poesten door de poetsvis . Nu eerst even jullie en dan verder met mijn gynaecologische update. Klingel weer (alweer ) in een nieuwe ronde aanbeland. Ik word er mede-moedeloos van voor je. Duurt werkelijk waar veels te lang en je gaat nu voor de samenlevingstest? Wanneer gaat dat plaatsvinden en dan hup voor KI, omdat er nu toch echt een klingelbeeb moet gaan groeien? Hou je de moed er nog een beetje in? Zal wel moeilijk zijn meis. Als je nog behoefte hebt om ooievaarsplakaten wat de ramen af te kegelen ben je van harte welkom in deze belachelijke vruchtbare nieuwbouwwijk. Wist je trouwens dat we de same favoschilder hebben! Ik ben erg gecharmeerd van de vier maagden van meneer Klimt, maar de titel is wellicht wat minder geschikt op zwangerschapspagina . Was jij nu ook een duikvrouwtje? Pookie van harte met de geweldige echo. Wat moet dat een machtig gevoel zijn om een spartelende pookbeeb te zien tuimelen. Ga je nog voor de CT en wanneer weer een echo? Marb en Jem hebben geloof ik al een soort verstandshuwelijk tussen hun twee kids gearrangeerd Hebben jullie elkaar al gespot? Elke hoe is het? Hebben jullie een gedenkwaardig vlinderdag gehad voor jullie meisje? En hier de beloofde gynaecologische update. Direct na onze vakantie door naar het AMC voor het herhaalde miskramen spreekuur. Een vrouwelijke woodette die bijna een uur de tijd voor ons nam en constateerde dat ze in Groningen een gedeelte van de bloedonderzoeken niet hebben uitgevoerd. Zo hebben ze bijvoorbeeld nagelaten het gehele bloedstollingsonderzoek uit te voeren, terwijl juist een bloedstollingsprobleem makkelijk te verhelpen is en nog een aantal waardes zijn niet onderzocht. Ben dus p*slink op mijn eigen Woody :x. Ook gaan we nog een waterecho doen om tussenschotje in baarmoeder uit te sluiten. Er is één grote maar aan het verhaal. Een aantal onderzoeken kunnen pas 10-12 weken na de laatste miskraam gedaan worden. Dat wordt dus rubbertjeswerk de komende weken in huize Trees. Ervan uitgaande dat we niet perongeluk een beeb made in Egypt heb verwekt . Volgens mij heb ik nog geen cyclus?! Zit nu 5 weken post curretage, dus het zou theoretisch kunnen... Ach vind het niet eens zo erg om te wachtennooit geloofd dat ik dat ooit zou zeggen. Ik hoop gewoon dat er iets uit komt dat verholpen kan worden. Heb weer nieuwe hoop en moed! smokjes
Ha, Trees is terug! (hihi, dat allitereert lekker) Wat fijn dat je zo'n goede vakantie hebt gehad! Dat hadden jullie wel nodig samen. Enneh... duiken is ook gaaf! Over de gynaecologische update: wat een stel tulpen in Groningen! Je zou inderdaad denken dat ze de meest voor de hand liggende/makkelijkst te verhelpen zaken het EERST onderzoeken. Grrrr... kan daar zo kwaad om worden! Maar... positieve kant van het verhaal: het is dus nog absoluut niet hopeloos in kathedraal Trees?! Dat is onwijs goed nieuws! Een bloedstolligsprobleem bijv. is idd supermakkelijk op te lossen, dus laten we daar met z'n allen dan heel hard op hopen! (hmm... raar om op een probleem te hopen eigenlijk... ) Wel jammer dat jullie nu aan de rubbertjes moeten (lekker tegenstrijdig: anticonceptie gebruiken omdat je zo graag een beeb wilt...) en inderdaad: jullie kennende zit er al een groeiend beebje in jouw baarmoeder... Nou, ik ga duimen dat je nog niet zwanger bent (dat is al helemaaaaal tegenstrijdig natuurlijk) zodat ze eerst z.s.m. die onderzoeken kunnen doen en jou helemaal beeb-proof kunnen maken! Fijn om je zo positief te horen, maar ik kan het me ook heel goed voorstellen. Hier kun je tenminste iets mee. Go AMC!
Hai meisjes! Om een of andere reden krijg ik steeds geen bericht van dit stukje forum als er opnieuw gepost is! En met mijn door HELLP aangetaste gladiolengeheugen.... Ineens dacht ik weer "hoe zou het met Trees, Marb, Jem, Boesje,.. zijn?" (Van Klingel weet ik het, want die spreek ik nog wel eens.) Kom ik hier, staan er allemaal hartverwarmende lieve berichtjes op van jullie, wat LIEFFFFFF! Ik zag goede echo's met kloppend hartje, een jongetje, een verhuizing met trouwjurk, een kamelenduikvakantie, tulpige Groningse gynaecologen voorbij flitsen, wat is er weer veel gebeurd! Ik heb een moeilijke tijd gehad, die natuurlijk nu niet als sneeuw voor de zon ineens verdwenen is. Op 8 maart hebben we mooie bloemen op Charlottes graf gezet, een wandeling gemaakt, samen gegeten. Niks spectaculairs, maar wel mooi. Ook ben ik weer bij de gynaecoloog geweest, waar ik eerlijk gezegd nogal verbouwereerd uitgestuiterd ben. Uit bloedonderzoek blijkt namelijk mijn progesterongehalte te laag (17,5 moet meer dan 30) en ook blijkt Elkeman slechts 10 miljoen spermacellen/ml te hebben. Gelukkig wel goed beweeglijk en genoeg goeien. De gyn pakt goed door, morgen weer bloed prikken, over tijdje weer zaad inleveren, HSG inplannen zodra weer ongesteld, starten met clomid, IUI.... maar daar had ik toch eigenlijk niet op gerekend. Heel naief denk je dan toch "ach het is eerder ook zomaar gelukt, dat moet weer kunnen". Nou zonder goede eisprong (door lage progesteron) en kleine kans op goede innesteling, wordt het zo dus niks. En eerlijk gezegd, vind ik het best wel even veel allemaal. Verdriet om Charlotte (en heus, ik loop niet hele dagen te huilen, de wond is aan het helen tot een litteken), reintegreren op het werk, begeleid sporten, en nu dus ook weer regelmatig ziekenhuisbezoek. Ik zie er best wel tegenop hoor allemaal. Aan de andere kant begint het verdriet niet weer zwanger te worden en het grote verlangen naar een kindje dat bij ons blijft ook steeds meer op de voorgrond te komen en meer mijn leven te ontregelen, dus wil ik tóch doorgaan. Het is alleen zo dat ik me had ingesteld op een zware zwangerschap, met angsten en verdriet en hoop en... de hele achtbaan. Ik had me echter niet ingesteld op een moeizame weg ernaartoe. Ik merk dan ook dat ik aan de ene kant blij ben dat er eindelijk wat gaat gebeuren, maar dat ik ook angstig ben en dat er zelfs iets gaat knagen van "het zal toch wel ooit". Ik zie op tegen de HSG maar wil 'm heel graag, ik zie op tegen de clomid, maar sta al in de rij bij de apotheek, ik lig al klaar voor de IUI maar stiekem nog wel met de benen stijf tegen elkaar. Ik was eigenlijk van plan om een wat vrolijke stukje te schrijven met allemaal persoonlijke commentaren , ik hoop dat me dat volgende keer weer lukt. Knuffel van een verdrietige, vrolijke, onzekere, zekere, angstige, vol vertrouwen zijnde, vooruit-en achteruitdenkende Elke
@ Trees: is dat bloedonderzoek voor het bepalen van het homocysteinegehalte? Dat gaan ze bij mij ook weer doen nu namelijk, heb ik in Groningen ook 2 keer gehad. Ik weet alleen niet meer of dit nu in het bloedstollingsonderzoek viel, dat ik ook heb ik gehad.