Joehoeiw!!! Bon giorno schommelige segnora's! Weer terug uit het zonnige Toscane. Na de plannen Frankrijk, Istrie werd het Italie en het was een heerlijke vakantie. Ondere andere te danken aan de geweldige wijnen en de werkelijk hemelse rauwmelkse kazen die ze daar produceren. Enige strubbelingen aan het begin van de reis. Trees stond met één been al in het ziekenhuis (stomme curretage was niet compleet) is verder alles goed verlopen. Er zijn geen bambino´s verwekt, want op de zeldzame bloedloze dagen hebben we lol met het rubbertje gehad. We hebben de vakantie onder andere gebruikt om een plan de campagne a la plakbeeb te creeren. Ik weet niet of er nog een leerstoel bij professor Klingel vrij is, maar daar hoor ik zeker voor in aanmerking te komen. Heb nog niet bijgelezen, maar dat komt goed. Ik zag in ieder geval dat Boes terecht is! Boes we hebben zelfs Sumo (de hond in album) op speurtocht gezet, maar ze kwam terug met een stok. Ik denk dat ze de opdracht niet begreep.. Zo ik drink me wijntje op en ga soezen. Het was een lange trip. *smok*
@ Trees: klinkt als een fijne vakantie (op al het bloed na...). Toscane, heerlijk! Daar wil ik al heel lang een keer heen... Nu binnenkort ziekenhuis én privékliniek. Eén van de twee moet nu toch voor beeb in buik zorgen bij jou! @ all: We zijn weer met Sarah op het consultatiebureau geweest. Ze was weer flink gegroeid (5265 gram inmiddels!) en ze heeft haar prikjes gehad. Ze heeft eventjes gehuild, maar niet lang. Nu maar hopen dat ze er geen last van krijgt. Wel heeft ze (beginnende) spruw, dus we moeten met haar naar de huisarts. Heb zelf (nog?) nergens last van, hopelijk blijft dat zo. edit: grmbl... Stomme huisarts is met vakantie tot 24 augustus (!!). Zo'n baan wil ik ook wel
@Trees, fijn dat je een goeie vakantie hebt gehad en weer terug bent in het zonovergoten NL. Zit er bij het plan de campagne ook het denken aan adopteren nog bij?? Ik weet dat jullie daar eerder over nagedacht hebben... of is dat helemaal van de baan? (of word ik nu te persoonlijk?) Mijn twee zwarte monsterkatten zijn erg territoriumgericht. Denk dat Sumo dat niet aandurfde. @Marb, en, hoe heb jij het ondergaan? Ook nog tranen? Ik denk dat ik het zelf niet droog zou kunnen houden. Spruw?? Nooit van gehoord! Korte uitleg?? @mezelf, weer een ongiloze dag. Temp weer hoog vanmorgen. Durf niet meer te testen... Is er nog een kans denken jullie, na die twee negatieve testen van gister en eergisteren?
@ boesje: wat spannend zeg! Ik geef je zeker een goede kans, vooral omdat je temperatuur nog steeds hoog is! Weet je wanneer je eisprong is geweest? Ik duim iig voor je. Oh ja, spruw is een schimmel-infectie (candida). Het is niet erg, maar wel vreselijk besmettelijk. En als ik het aan mijn tepels krijg kan ik tepelkloven en dat soort ongein krijgen (wat natuurlijk de borstvoeding niet ten goede komt). En omdat zij het dus in haar mond heeft is de kans heel groot dat ik het op een gegeven moment aan mijn borst krijg. Ze heeft trouwens heel veel last gehad van de prikjes (denken we, je weet natuurlijk nooit waarom ze zo huilt), zo zielig! Maar na een zetpil en voor de 1000e keer vandaag de borst (ze mag vandaag zoveel drinken als ze wil van mij ) slaapt ze.
Haai schommelmeiden, Jeetje wat is het warm, volgens mij hebben we nu allemaal een zeer hoge temp!! Boes, nog geen rood, das goed nieuws!! Je hebt m.i. nog kans! Het kan zijn dat je een late eisprong hebt gehad?? Later dan de ovutesten aangaven? Dat kan toch best een dag of 2 schelen? Ik blijf duimen. Trouwens, de slaapdatefoto staat in mijn album bij de fotos van Daniel! Hij is niet spectaculair, maar geeft wel een goede indruk. Jemig, zo meteen zijn we geen van allen meer 'anoniem' Marb, arme Sarah... Doe maar een knuffeltje voor Sarah van Daniel... Het is ook niet leuk voor zo'n kleine.. naast het warme weer, ook nog eens een vaccinatiespuit en spruw... En ja die huisartsen houden zomerstop ja... ik heb ook via een vervangende huisarts de cerazette pil aan moeten vragen en jawel, ik heb nu 1 HEEL stripje met 21 pillen.. kunnen we in ieder geval vooruit totdat mijn huisarts terug is van vakantie Trees is back, joepie!!! Nouja, voor jou wat minder, want je had het waarschijnlijk niet erg gevonden om nog even te blijven ?? Waren de italiaanse artsen een beetje aardig? Of was het allemaal een grote 'pronto'-attitude? Klingel, hoe ging je IUI?? Zijn het uiteindelijk 1 of 2 eitjes geworden? Pookie, ja ik heb je buikfoto's gezien, leuk! Hier is het net gaan regenen en flink afgekoeld... wij blijven lekker binnen dus! Liefs, Jem
Tja, ik weet het allemaal niet zo goed. Volgens mij was ei op 23e of 24e en we hebben eigenlijk alleen de 20e geklust. Hmmmm... kleine kans he?? Ik denk dat ik gewoon mijn ongi af ga wachten. Morgen borsten en billen verbranden in de sauna. (wie gaat er nou naar de sauna met dit weer!!!!!) Heb goed gesprek met Boesman gehad..... vertel ik later!! @Jem, REGEN???!!! Hier nog steeds strak blauw. @Trees, goede tip alvast voor noorderzon: "De Jongens" (doen hoor!!) @Klingel, hoe voel je je?
@ Jem: hihi, coole foto Regen? Die hebben wij ook niet gehad! Wat raar... Tis ook nog steeds warm (wel bewolkt, dus wie weet komt de regen nog...)! @ boes: als je ei 23 of 24 juli was zit je nog geen 14 dagen erna, toch? Ik weet niet of je normaal een lf van 10-12 dagen hebt? Maar in principe wordt aangeraden om te wachten met testen tot 14 dagen na je eisprong, dus dan zou het heel goed kunnen dat je daarom (nog) negatief test! Spannend dus
Even een update: Daniel weegt nu 3770 gram!! Dat betekent dat hij dus gemiddeld na de kraamweek toen hij weer op geboortegewicht zat (2900 gram) een dikke 40 gram per dag is aangekomen!! Haha, het is niet helemaal eerlijk, want met wegen pieste hij heel de weegschaal vol en dat zit wel bij die 3770 gram Liefs, Jem
@ Jem: wauw, ook al zo'n groeispurt! Straks herken ik 'm niet eens meer Moest trouwens wel lachen om Daniel die de weegschaal onderpieste Sarah gisteren de werkbank van de dokter ook al Ik vind trouwens dat je een mooie Daniel-banner moet maken! @ boes: nog steeds niet ongesteld?! Spannend hoor. Was je temperatuur weer hoog? @ Klingel: hoe was IUI? Romantisch? @ all: Sarah heeft gisteren superveel geslapen, wilde vannacht 2 uur eerder drinken maar heeft daarna doorgeslapen tot 8 uur. Nu is ze weer helemaal haar vrolijke zelf dus waarschijnlijk is de pijn van de prikjes over! We zijn net terug van de huisarts en die dacht dat het geen spruw is. Dacht ik, eerlijk gezegd, zelf ook al, maar ja... Wil niet eigenwijs zijn
Joepie, weer een spartelende en lachende Sarah zonder spruw! Klingel, ben je weer een werkmaraton aan het doen ofzo? Wanneer krijgen we weer een klingel junkie special temp IUI update? Moet aan Boesje denken die nu in de sauna zit..... Pfffffffffffffffffff... ik heb zin in ijs!!!
Hihi, ja... boesjes temperatuur is waarschijnlijk sowieso hoog... Met dit weer in de sauna, mij niet gezien! Wij willen vanavond weer eens naar het strand. Lekker picknicken en misschien wel zwemmen! (hm. Sarah niet, lijkt me )
zweet!!!!!! warm warm warm warm, en ik ben al helemaal niet van het hele warme weer. Maar op zich valt het mij nog mee. Het is niet erger dan warm en niet zwanger zijn. Wel opvallend hoeveel mensen ineens tegen je beginnen te praten als je zo'n dikke buik hebt>>>>> Wildvreemden die vragen of je niet te veel last hebt van de warmte en hoe lang je nog moet. BIZAR!!!! Jem+ Marb; leuke foto hoor van jullie date met kinders! Daniel goed gegroeid, Sarah lekker geen spruw. Houden zo!!! Maarreh ik wil UPDATE; Klingel IUI???????????????? Boesje.......hopelijk geen tsunami in sauna ( mijn angst) Trees....... wanneer weer de malle medische molen in???? Ik zweet nog even verder Welterusten!!
Inderdaad... hoe kon het ook bijna anders... toch een ware tsunami in sauna. Had wel zo mijn voorbereidingen getroffen. Met tampons en schaar om het touwtje af te knippen zodat niemand het zag Het geeft ook wel weer een rustig gevoel. De aankomende weken in ieder weer een hoop minder stress. Erg leuk om Jem en Marb met beebs samen te zien. Inderdaad Jem: weinig anonimiteit zo dus des te leuker dat jullie ons zo mee laten genieten. @Marb, fijn dat het nu weer helemaal goed gaat met Sarah. Gelukkig toch geen spruw. @Jem, je gelooft het misschien niet maar het is ook met dit weer heerlijk om in de sauna te liggen. Kon de ontspanning goed gebruiken en na een aromamassage was ik bijna weer helemaal de oude. (Heb ook ijs gegeten ) @Pookie, tja, bijzonder he dat ineens iedereen zoveel aandacht aan je schenkt. Volgens mij wordt dit nog erger wanneer de kleine er is maar dit moet je bij de deskundigen vragen (J en M) @Klingel en Trees: waaaaaaar zijjijijjijijijn jullllllie??? (riep ze door het gehele noorden) Het gesprek met boesman probeer ik zo nog even op papier te zetten. Kort verslag is onmogelijk dus ik ga er even een ander bericht van maken. Komt eraan dus...
oke, voor de belangstellenden... Korte update laatste jaar. Ben vorig jaar gestopt met pil. Boesman en ik hadden afgesproken dat we het eerst "met" zouden doen zodat ik rustig kon ontpillen. Dit gebeurde in de praktijk maar zelden dus heb ik hoop vanaf het begin. Tot jan. was ik zeer onregelmatig dus had geen idee wanneer ei sprong en uiteraard had ik een schommelende temp Met operatie, cursusdagen van Boesman ging het met het PP niet helemaal oke, en voor ik het wist was het jaar alweer voorbij. Toen ik van de week negatieve test had en dit aan Boesman vertelde reageerde hij met: gelukkig maar. x:x:x) Ik vond dit een klote reactie en zei dit ook. Vervolgens brak ik in huilen uit, schrok hij nogal van. Niet zo zeer de negatieve test als wel zijn reactie erop maakte me heeel verdrietig. Hij gaf een knuffel en zei dat hij niet door had dat ik er zo mee bezig was. (dit had ik op zich ook wel beter kunnen laten merken) Hij zei dat hij op dit moment ook heel gelukkig met mij was en dat hij er geen problemen mee zou hebben wanneer we nog even met zijn tweeen zouden zijn. Ik heb verteld dat ik (natuurlijk) ook nu heel gelukkig ben maar heeeeel graag een kindje wilde. Ik zei dat ik zijn reactie enorm bot vond (hij gaf aan dat hij ook niet zo goed is met dit soort gesprekken en dat klopt ook want die lieve boesman van mij heeft soms het sociaal en empatisch vermogen van een kurk). Ik vroeg hoe hij gereageerd zou hebben wanneer de test wel positief zou zijn. Gelukkig zei hij toen dat hij het fantastisch zou vinden. Uiteindelijk een beter PP besproken en toch nog de natuurlijke weg proberen (met een beetje hulp van ovus). Het was wel even goed dat dit gebeurde want ik deel kinderwens inderdaad meer met vriendinnen en lieve schommelina's dan met Boesman. We zitten nog steeds niet helemaal op 1 lijn want hij vindt het nog steeds niet erg wanneer het nog even duurt en ik wel maar hij weet wel beter wat er in mij omgaat. Zo, pffff, een gesprek op papier zetten is zo makkelijk nog niet. Nu snel aan de wijn.. die heb ik namelijk wel verdiend vind ik.. trusten X Boes
Boesje, wat een openhartig verhaal! Het is zeker moeilijk om dit fatsoenlijk op papier te zetten, maar dat is je zeker gelukt hoor! Petje af Goed dat je met Boesman hebt gesproken, tja, het blijft wel een vent he... vrouwen onder elkaar begrijpen elkaar met dit soort dingen natuurlijk veel beter. Komt door onze hormoonhuishouding Luchtte zeker wel op he!! Moet je dus maar vakar doen Dan gaat het ook steeds makkelijker en misschien leert Boesman je op een gegeven moment wel helemaal begrijpen!! Trusteh, Jem
jajajajajaaaa daar bennik weer! zomaar zonder te zwaaien een weekje aan zee gewees, en niet eens geklaptopt! ik ga even bijlezen en daarna onwijs bijreageren!!
Hi schommelina's! Boes heftig gesprek met de boesman, maar denk wel een duidelijk gesprek. Mannen komen soms inderdaad van Mars en begrijpen moeilijk hoe groot de wens is voor de Venus-bewoners. Soms moet je dat inderdaad eens even goed helder maken. Begrijpen beide planeten elkaar ook weer een stukje beter. Klingel hoe is het met jouw geschommel? Hoeveel eitjes heb je de laatste keer gecreeerd? Een echte crea-bea minerva-type ben je . Even serieus hoe is life met alle schommelige 'help waarom word ik niet zwanger' emoties? Ze zeggen dat geduld een schone zaak is, maar heb er ook nog niks 'schoons' aan kunnen ontdekken. Het is allemaal maar heavy hoor. Marb en Jem hebben twee piesbeebs . Erg lollig de verhalen over volle weegschalen en natte dokterskamers! De kleintjes groeien hard zeg! Fijn dat meisje Sarah geen spruw heeft moet eerlijk bekennen dat ik geen flauw idee heb wat dat is.... Het klinkt in ieder geval als iets dat je NIET moet hebben. Pook is goed aan het socializen met vreemde mensen. Gaan mensen nu ook ongevraagd aan je buik zitten? Elke nog steeds goed aan de broei? ----- Heb ik nog iets zinnigs te melden? Uhm doe momenteel een zelf-studie geneeskunde en heb dinsdag een afspraak met mijn nieuwe en volgens mij wel geschikte huisarts met de vraag of hij me op 1001 dingen wil testen. Ik ben het geneuzel van al die gyanecologen zat. Duurt me allemaal veels te lang! Oh ja en Noorderzon. Wie gaf me nu de tip over de 'twee jongens'? Ik ga dit weekend even loeren naar kaarten om te zien waar ik allemaal heen wil. Tip zit in het hoofd opgeslagen. Dank! Boes vroeg jij nu naar het adoptieverhaal? We staan sinds kort ingeschreven en hebben november de informatiebijeenkomst. Het zit nog steeds in het hoofd en over een jaar zal de cursus beginnen en moet we beslissen of we het echt willen of niet. We zijn ons ook al aan het verdiepen in pleegzorg. Weet zeker dat we dit niet meer lang gaan volhouden en geen kinderen in huis is gewoon geen optie. *smok*
@ Pookie: jeetje, ja... Dat had ik ook: wildvreemden die je aanspreken en nakijken (echt mensen die hun hoofd omdraaien als je langsloopt. Vroeg me dan altijd af of ze nog nooit een zwangere vrouw hadden gezien ofzo...). Hihi, ik kreeg op een gegeven moment van de man achter de kassa bij het tankstation de vraag hoe lang ik nog moest. Ik heel onnozel: 'ehm... 50 km ongeveer' Zoals boesje zegt wordt dat nog erger als de baby er is. Of nou ja, ze hebben 0,0 belangstelling meer voor mij, maar ie-der-een spuit ongevraagd zijn/haar mening over Sarah. 'is het niet veel te warm voor zo'n kleintje?' 'smeer je haar wel goed in?' 'staat ze niet op de tocht?' etc. Ach, goed bedoeld zal ik maar zeggen. Blijkbaar straal ik enorm veel incapabiliteit (is dat een woord?) uit, tijdens de zwangerschap kreeg ik ook al heel veel adviezen: 'kan je man die tas niet tillen?' AAAARGH @ boesje: verdorie zeg... Toch ongesteld... Wat jammer. Dat touwtjes afknippen ken ik wel ja, haha! Alleen dan is het daarna volstrekt onmogelijk om die krengen er nog uit te krijgen Supergoed trouwens dat je dat gesprek met boesman hebt gehad! Dapper hoor... Lastig dat hij zo anders tegen jullie kinderwens aankijkt dan jij. Of nou ja, niet heel anders gelukkig (had ook gekund dat hij het echt nog niet zou willen natuurlijk), maar toch... Kan me voorstellen dat je je behoorlijk eenzaam voelt soms. Wie weet gaat hij er wel over nadenken nu jullie dat gesprek hebben gehad en kunnen jullie er binnenkort echt samen over fantaseren. Hihi, zie dat je morgen precies een jaar lid bent trouwens @ Trees: afspraak met de huisarts, fijn! En ook bezig met adoptie... Hmm... Hoe is dat? Best heftig lijkt me? Ik kan me wel voorstellen dat het ook een keer ophoudt voor jullie. Maar helemaal het idee van een zwangerschap opzij schuiven doe je nog niet, toch? Deze maand ook nog afspraken met gyn en prive-kliniek. Ik hoop toch echt dat iemand met een goede oplossing komt, want volgens mij ben jij juist heel geschikt om mama te worden (jullie allemaal natuurlijk ). @ Klingel: fijn weekje weg gehad? Hoe voel je je? Je temp ziet er goed uit! Maar ja, is nog niet zoveel over te zeggen natuurlijk...