temp schommelt onwijs!

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door klingel, 6 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    iets met kunst en michelinsterren..
    import drentherella
    haai schommelinaatjes! :)

@trees: fijne vakantie gehad? vertel eens wat jullie allemaal gedaan hebben?
    *kijkt diep in treesoogjes: hebben jullie nog durven galmen, mevrouwtje??*

enne, jij hebt jezelf ook tot je eigen gynnegap gebombardeerd?
    GOESO!
    als je veel googlet, leest en leert weet je toch meer wat de mogelijkheden zijn he, waarom je dan kan gaan gillen bij de diverse (driedubbele) lijntjes!
    denk dat t een heel goed idee is, eens via de huisarts te bekijken wat voor onderzoeken er zouden kunnen plaatsvinden!
    17 en 20 aug heb jij ook je dubbeldate trouwens?
    even een vraagje tussendoor: weten zij van elkaar dat je ze allebei opzoekt?
    ik zat me af te vragen wat de verzekering daarvan vindt; ik heb ook een cyclus (de vorige) bij woody EN in heerenveen gelopen (beter gezegd gelegen), vandaar.. hoop maar niet dat ze gaan zeuren daarover?
    trouwens, ik ga DE dok ook weer even bellen deze week, of er al eerder plek is, enz. bedenk me dat, tegen de tijd dat ik mag komen, ik allang in t IVFtraject zit, en of het dan nog zin heeft??
    over de adoptie/pleegzorg-voorbereidingen... pfoe.... heftig. je wil gewoon een eigen uitgefloepte treesbeeb, maar ik kan me voorstellen dat je ondertussen toch ook andere scenario's uit gaat werken.
    maar wat druk en vol raak je ermee he, in hoofd en hart.. het is een dag&nachttaak, pfff....
    hoe het gaat (ondertussen) met je werk dan? werk je weer volledig? nee toch? wel?
    enne, lekker weer, een niet goed uitgevoerde curretage???? :(
    mok, je vertelt t zo tussen neus en lippen door, en misschien komt het ook wel omdat je zon ervaringsdeskundige (beter: ervaringsslachtoffer) bent, maar dat maakt t nog KLOTIGER vind ik!
    STAMP!
    :x

over joe vraag aan mij: ik heb uiteindelijk een IUI gehad met 1, misschien 2 eieren. de anderen zijn allemaal blijven steken rond de 12, 13mm... volgende ronde dus niet van schrik bij 6 eieren de dosering weer braaf verlagen!!! wat ik wel erg jammer vond.
    met name omdat: klingkwakje weer slecht was... :( maar 0.8 miljoen beste (snelste) zaadjes! :$
    zo raar, de 1e 2 keren was prima (kan altijd beter, maar toch een stuk of 5 miljoen) en de laatste 2 keer is gewoon BUTT

ik vond t heel erg moeilijk om dit tegen klingman te zeggen, maar ja ik lag te janken op de stoel toen hij binnenkwam (moest een kwartier blijven liggen in heerenveen, doen ze in meppel ook niet aan!) en toen heb ik t er toch maar uitgeperst, hoewel ik het aantal eerst niet wilde zeggen...

die dinsdag had ik echt een dip de rest van de dag, wat niet zo handig was want we zijn die week met mijn familie in een superhip loungehotel aan zee geweest... maar ja, zij weten ervan dus ze lieten mij met rust in mijn design-hangmat op de hei 8)

moet zeggen, ik ben nu neutraal met mn hoop; we hebben wel heel erg goed ge PPt dus wie weet komt het allemaal goed..

inderdaad, de stress/verdriet/paniek om het nog steeds niet, nooit, zwanger (geweest) worden is pijnlijk aanwezig. nu zo na IUI valt het wel weer even mee, maar ik weet zeker dat ik na de 18e, indien ik ronde 20 in ga, ik weer even helemaal in een dal flikker.

tjah, wat doen we eraan he... leidzaam afwachten zonder zelf controle te hebben, niet mijn sterkste kant!

@noorderzon: volgens mij komt paulien cornelisse ook, een grappige chick die cabaretiert over taal; is leuk! :)

@boesje: ten eerste: gefeli met je eerste ZPverjaardag! :)

respect voor het luchten van je hart, en ik begrijp je wel.
    de reactie van boesman was even hard als nuchter als manlijk denk ik: ' ze ' zijn er gewoon veel minder (opvallend) mee bezig en ' ze ' hebben denk ik ook meer geduld en vertrouwen, en zien minder spoken..
    komt vooral omdat zij het allemaal niet lichamelijk voelen; het rammelen (klingelen) van je eierstokken, de pijn in je hart wegens je lege buik, en gewoon het puur archetypische MOEDERRRRRRRGEVOEL dat zich nog steeds niet op een beebje kan uitleven!
    wel fijn dat jullie er nu over gepraat hebben, en ik denk dat dat ook het enige is dat je moet blijven doen samen.
    klingman en ik, niet lachen, mailen er vaak over, dat werkt ook heel goed bij ons.

en dan natuurlijk: KLOTE dat je ongi bent geworden! grommm!!! :(

maar, wat zijn nu de plannen? ga je een afspraak maken bij de huisarts, en dan de gyn?
    ik ben misschien anders dan joe, maar ik raad het je echt aan.
    tussen de tijd van eventuele (hopelijk niet nodige) onderzoeken en het aanmelden bij de gyn zit zo weer een aantal maanden!

@pook: seg, willen ze wel even van je afblijven en zich niet met je bemoeien!! :p
    wel irri hoewel goed bedoeld, of niet?
    en hoe gaatie verder met zwangeren? verttellll!!

@marb: hahahahah moest lachen om je antwoord, die gaak onthouden! nog 50km !! :D
    fijn dat sarah geen spruw heeft..

@spruw/trees: das toch van die frummelige uitslag overal??

@jem: hoest daar met joe? vertel ook eens (en marb ook!!) hoe is het nu, MOEDER ZIJN??? snap je alles wel? kan je alles wel? gaat dat allemaal vanzelf??

@elke: elke is op vakantie, maar ze broedt lekker door! :)
    @elke: hoe istie, maak je je niet teveel zorgen?? je zit nu alweer in t 2e trimester he (zo heet dat toch?) ongelooflijk!!!
    :)

so, dat was t wel weer even!

ik ga lekker chillen vandaag, begin pas woens weer met werken dus heb er onverwacht paar vakantiedaagjes bij. :)

trouwens, ik ga dus wel overal heenbellen over (wachtlijsten :$) van ivf, second, tripple opinions, nieuwe zaadonderzoeken enz enz...

soms denk ik, moet ik dat wel doen, altijd maar verder vooruit denken en stressen dan misschien nodig is; maar ik denk van wel want het scheelt allemaal tijd he...

dan nog iets leuks: klingman is, omdat we allebei vakantie hadden, de hele tijd meegeweest naar alle echos (om te kijken hoe snel eitjes groeiden) en naar de IUI
    hij zei... ' jemig, het is eigenlijk best wel zwaar en tijdrovend, dat spuiten van de hormonen, die enge lange pregnylspuit zelf zetten (hij durfde het niet te doen en ging met wit gezicht de tuin in toen ik bezig was ;)), om de dag rijden naar ziekenhuis voor een echo, enz enz...

ik ben wel heel blij dat hij dit nu zo actief heeft meegemaakt, ik merk sowieso dat hij er nu ook meer, en met name opvallender mee bezig is.

tijdens weekje aan zee liep ie ook de hele tijd met neefje (3) en nichtjes (5 en 7) te spelen en doen en ze heimelijk te bespieden met grote smile op gezicht.. :)

misschien is dat wel het allermooiste van onze vakantie, hoe ik klingman meer in (her uiten van) zijn kinderwens heb zien groeien! :)

so, en nu gaak die nietsvermoedende klingelman dus een giga knuffff in de tuin geven, waar hij dan niets van snapt, maar jullie wel! :D

griebels, alle kletsende klingels op een ovu-stokje!
    zo is ze er niet, zo kwettert ze weer een hele pagina vol! :)

smak, smok en smek!

2. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Klingel: wahahaha, wat een verhaal!
    Maar van de inhoud word ik niet zo vrolijk... :( Klingelkwakje weer slecht? En Klingel eigenlijk heel down (lees ik zo'n beetje tussen de regels door...)? :(

Wel super om te horen dat Klingman meer met jullie kinderwens bezig is en dat hij het zo actief heeft meegemaakt. En daar klink je dan weer zo blij mee dat ik er een beetje van smelt... :)
    Hele dikke knuffel voor jou! *smok*

(oh ja... spruw is idd uitslag, zie Candidiasis - Wikipedia (pas op, vies plaatje) )

3. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    hi marbelous!

valt wel mee hoor, ik niet zo down, was het dinsdag.
    moet wel zeggen dat ik, nu ik weer heb lopen googlen en gepraat met andere meisjes hier op ZP, heb ' geconcludeerd' dat wij rijp zijn voor IVF, nee erger nog (hoewel, ik vind van niet: beste kans!) ICSI.

want, onder 1 miljoen heeft IUI geen zin en doen ze eigenlijk ook geen IVF... raar alleen dat eerste twee keren goed genoeg (3,4,5 miljoen, weet niet meer) waren.. :(

kortom, twijfels en piekerspul; ga morgen meppel bellen wat zij nu denken/vinden en adviseren.. (lees: gillen dat ik NU op alle wachtlijsten van NL, ach doe ook maar meteen europa, wil)

@spruw: boeh! ziet er sielig uit!

@marbgezin: hoe gaat t met jullie? hoe doet marbman t?

4. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Haai ho,

wat een openhartige verhalen allemaal.

@boesje; tja mannetjes zijn makkelijk he, ze denken gewoon dat het altijd vanzelf gaat:) Wij hebben er vooral na MA serieuze gesprekken over gehad en toen werd mannetje ook wel wat fanatieker.

@Klingel; Ook zo'n verhaal, toch vreemd dat het kwakje niet zoveel zwemertjes bevat. Misschien iets minder PP-en??? en mannetje op deen strikt dieet zetten; Niet roken, weinig alcohol en heeeeeeeel veel groente en fruit en wijde boxershorts en broeken:)

@Trees; spannend een bijna dubbele date met gyns! En huisarts wordt ook weer aan het werk gezet! Ik zet mijn geld dr Antiek!!!

@Elke; broed nog goed???????12 weken gepasseerd?????

@marb + Jem; bees doen het nog goed? Mooi zo.

maar wat hoor ik nu gaan mensen je ongevraagd advies geven over beeb????????? WILDVREEMDEN???? Argggggggggggg

Ik houd niet zo van vreemde mensen, en al helemaal niet als ze aan mij gaan zitten!!! Er is tot nu toe slechts 1 poging gewaagd wat dat betreft en dat was niet eens een totaal onbekende maar een oud oud klasgenoot. Die waagde mij te zoenen en buik te aaien, gelukkig kon ik nog achteruit deinzen en mij achter grote "kleine broertje" verstoppen. BRrrrrrrrrrrrrrrrrr

Verder broed goed, morgenochtend weer even daarbinnen spieken en hopelijk zijn niertjes dan binnen de specs.
    Ik baal wel een beetje dat hubby niet mee kan, heb het tig keer naar hem gemaild en gezegd maar hij moet collega's opvangen na hun vakantie en overdracht regelen:( Hij snapt dus niet dat ik eventueel de afspraak wel verzet zou hebben naar een moment dat hij wel mee kon. daarvoor is het nu een beetje te laat.
    maar het is niet anders nu mag ik alleen gaan spieken:)

5. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    @Klingel, jeetje meis wat een verhaal. Ik had er tranen van in mijn ogen en zo'n zin om je een knuffel te geven. Hierbij een digitale dan maar. Uit het verhaal las ik ook wat Marb voelde, en frustratie!! Ik vind het knap dat je het op deze manier kunt verwoorden...

Wel mooi te lezen hoe er gedragsverandering plaats vindt bij klingelingsliefde. Het lijkt toch of een man of "ze" het nodig hebben de feiten te zien om ze ook te kunnen voelen. (ietwat ingewikkelde zin misschien maar ik denk dat je me wel begrijpt) Hoop dat weekje zee goed heeft gedaan en vanaf nu spreek ik denk ik niet voor mezelf als ik zeg dat we er volop voor je zijn. Ik duim mijn duimen eraf voor dat ene ei. Schrok ook beetje van de impact van het verhaal hoe en wat je allemaal doet aan gynbezoeken. Misschien stom maar ik ben nog niet zo ver. (is dat hoofd in zand steken?) Ik laat het nog even wachten.

Hier weer rustig... tot aan volgend ei!! Boesman is 37 geworden van de week (hooooog tijd om vader te worden by the way)

@rest, denk ook aan jullie maar laat het hier even bij. Elke al bijna terug???

Smokt smakt en smekt terug.

6. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    goedeschommiddag! :)

@pook: en en, vertel, hoe was check?
    @boesje: knufff trug, en ik snap je zinnen! :D
    gefeli met boesman trouwens, 37 is een mooie papaleeftijd!:)
    so, en nu gaak... ontbijten! :$

7. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Check was OK, hubby is toch meegegaan gelukkig.
    Hij vond zelf toch ook wel dat dit ff wat belangrijker was dan overdracht. Dat kon best een uurtje wachten:)

Wel lief beebje in mijn buik............schattig neusje.

8. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Pookie: fijn dat de check in orde was! En leuk om nog een extra keertje naar jullie meisje te mogen kijken. Enneh... TUURLIJK heb jij een lief beebje in je buik!

@ Klingel: foei, ontbijt overgeslagen?! Mag niet, hoor :p (sorry, ben melig...)

@ boes: hihi, ik sluit met aan bij Klingel. Tijd voor 'n beeb ;)

9. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @marbL gij melige kip! goeso! :D
    @pook: jeeeeeej goede check en mooie LNB dus??? :)
    @marb: was dat, zwanger in een wip???

@mij: welja, ga jezelf maar in de ICSI bombarderen omdat je 2x <1miljoen zaadjes (grens voor IVF en IUI) had... :( zucht

gamaar een of andere verdacht hoog slagingspercentagende turkse kliniek googlen Home - Human First IVF

gamaar gamaar, raar kind!

;)
    smak!

Home - Human First IVF

10. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    @marb: ik heb gekeken, WOW heb je je eigen zwangercoachbedrijf??? heb ik iets gemist??
    vertellllll :)

11. klingel

klingel VIP lid

15 feb 2008
    16.318
    14
    38
    import drentherella
    ha, ik denk dat je hier wel een gat in de markt hebt!
    *meldt zich vast aan*

(..hoewel, ik denk dat het voor mij al te laat is ;))

12. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Klingel: oei, rijp voor de IVF/ICSI (wat is eigenlijk het verschil? IVF wordt een eicel buiten de baarmoeder bevrucht en weer teruggezet toch? Wat is ICSI dan? Heb gegoogled, maar het wordt me niet echt helemaal duidelijk... :) )...
    Wat zei Meppel ervan?

Wat lief dat je naar het gezin vraagt trouwens! Het gaat heel goed. Heb net alleen Sarah helemaal over de mik gekregen door te niezen (???) Echt zo zielig, ze schrok er heel erg van. :( Maar voor de rest gaat het super. marbman heeft nog steeds vakantie, zo fijn! En het is super om hem met Sarah te zien!

Oh ja, vandaag 2e date van Daniel en Sarah geweest. Ze zijn allebei wakker geweest, alleen nog niet tegelijk :p Het wordt steeds beter dus... :D Oh, ze zijn trouwens wel heeeel even tegelijk wakker geweest en toen hebben we meteen een foto gemaakt. Die komt zsm.

Smok, smak etc. :)

13. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hihi, terwijl ik typte (en tussendoor Sarah moest troosten) heeft Klingel maar liefst 3 (!!) berichtjes geplaatst :p

Wat gaaf dat je het zo'n goed idee vindt. Als je nog tips/adviezen hebt hoor ik ze heeeeel graag!

Enneh... Dat bedrijf heb ik dus sinds gisteren, hahaha :D

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Enneh... tis voor jou nog helemaal niet te laat! (alleen woon je wel een beetje ver weg... :( )

15. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Waar is Maar eigenlijk?

16. Jem

Jem Actief lid

7 sep 2008
    421
    0
    0
    Zuid-Holland
    Dag schommelmeisjes,

Hoe schommelen jullie vandaag?? Er is in ieder geval weer een hoop bijgeschreven!

Marb, jeetje!! Wat een goed initiatief! Ik hoop natuurlijk dat je heel weinig klanten krijgt, want dat betekent dat er heel weinig beebwensen niet snel worden vervuld, maar helaas is de realiteit anders... trouwens een originele bedrijfsnaam :D

Klingel, het is wat Boesje zegt: er ligt inderdaad een behoorlijk impact in je verhaal. En het lijkt alsof je het zo makkelijk schrijft, maar het niet nooit zwanger (geweest) na zo lang intensief proberen is echt te frustrerend voor woorden, maar jij vindt er zelfs nog woorden voor! .... maareehh Klingman, b'vo! Heerlijk dat hij er zo naartoe groeit, daar word ik helemaal warm van :)

Trees, jullie gaan zekersteweten trotse ouders worden van een heerlijk kindeke. Alle lijnen staan open, dus one way or the other, het gaat jullie lukken. :)

Pookie, ook jouw vent heeft het goed gedaan! En mooi dat alles goed is met je beebje! We mogen toch als schommeldames met zijn allen niet klagen over onze mannen, toch???? Je hoort/leest/ziet toch ook wel hele andere verhalen... :$

Boesje, gefeli met Boesman! :D

Helaas hier wel iets minder nieuws: Sarah heeft geen spruw, maar Daniel wel!! Net nadat bij het CB was geconstateerd dat hij geen spruw heeft, kreeg hij een of twee dagen daarna een blaasje aan de binnenkant van zijn lip. In het weekend kwamen er een paar bij, maar totnogtoe zit het alleen aan de binnenkant van zijn lippen en niet in zijn mondje zelf *klopt meteen af*.... Anyway, maandag huisarts gebeld, gisteren meer dan een uur gewacht tot we aan de beurt waren bij het inloopspreekuur (afspraak kon pas vrijdag!) en meteen begonnen met medicijntjes. Het is een zalf voor mijn tepels en een gel voor Daniel, die ik met mijn pink overal in zijn mondje moet smeren. Hij vindt het gelukkig niet vies, maar zit wel raar te kijken en als hij dan met zijn mondje aan het smakken is, ziet het er echt heel schattig uit.. ik merk zelf eigelijk niets aan hem, dus hopelijk heeft hij er geen last of pijn van... hij drinkt en slaapt nog prima.

Nou, nu koffie en koekjes klaarzetten, want mijn schoonouders komen zo koffiedrinken!

Liefs,
    Jem

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    @ Jem: gadver, wat vervelend dat Daniel toch echt spruw heeft :(
    Hopen dat het gauw over is. En wel goed dat je er snel bij bent en dat hij het niet vies vindt :)

18. boesje

boesje Bekend lid

9 aug 2008
    993
    0
    16
    Groningen
    He Jem, wat vervelend zeg. Hopen dat het met medicijnen snel over gaat.

Pook, fijn dat alles goed gaat met niertjes. Toch mooi dat pookman toch mee is gegaan. Enne... wipneusje???

Marb, kom net met mijn volste verbazing van je site... WAUW!!! Dat ziet er goed uit. Ik hoop dat de mensen die je hulp kunnen gebruiken zich snel bij je aanmelden want je site straalt vertrouwen uit. Ik sluit me bij Klingel aan... *nog een aanmelding*. :)
    Is er niet ook zoiets in het noorden??

Klingel, eerst deze ronde toch afwachten??? Of nu alweer verdere stappen. ICSI??
    (Boes met diepe frons begrijpt het weer es niet)

Ik alweer druk bezig met voorbereiding werk. Maandag begin ik weer echt. Heb de nieuwe ovus in huis dus... we gaan er weer voor deze ronde :):)

19. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hihi, vind het zo leuk dat jullie m'n site mooi vinden! Er is weer een hoop aangepast trouwens... (hij is nog volop in de maak hoor... Moeten nog veel meer plaatjes op en artikelen)

Enneh... Er is helemaal niet zoiets in het Noorden nodig meiden. We hebben hier met dit topic allemaal gratis coaching, ghehe ;) Maar goed, feedback kan ik goed gebruiken dus: shoot!

@ boes: je klinkt lekker positief! Goeso! Heb je alweer zin om aan t werk te gaan trouwens? Of had je liever nog even vakantie? :)

20. pookie66

pookie66 Fanatiek lid

9 mrt 2008
    4.888
    1
    38
    Zaanstreek
    Tja Marb.
    Ik zou persoonlijk niet voor dit soort coaching gaan als ik heel eerlijk ben. Sowieso omdat ik daar niet van houd maar daarbij zou ik denk ik liever praten met iemand die hetzelfde heeft meegemaakt ( en dan heb ik het meer over MA en MK).
    Wel een heel mooie site hoor, ziet er zeker betrouwbaar uit en professioneel.
    Het is alleen niet mijn cup of thea.

Boes; succes weer deze ronde en gewoon lekker sexen in de OVU week. Je moet er zeker ook nog plezier in houden en hubby ook!!!Dat hebben wij weer geleerd van al die ronden!

@Trees; spannund, de afspraken met dr Antiek en gewone gyn komen nu heel dichtbij! Heb je ook nog je eigen HA gestalkt voor bloedtesten???????

@klingel;jij mag vast ook alweer bijna junken....... Wanneer komen er beslissingen over vervolgtraject??? Hopelijk heb je nog een paar "normale" kansen. HET MOET toch een keer RAAK kunnen zijn!

@Jem; och arme beeb. Spruw, en het klinkt al vies. Hopelijk krijgt hij er niet meer last van.

Hier: broed nog steeds goed. Nog lekker 8 dagen werken voor verlof!!!!! Verder weinig te melden.SAAAAAAAAAAAAAAAAI

Deel Deze Pagina