Hulp bij tempkaartje.. Word er onzeker van help!

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by mennehh, Sep 23, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hallo meiden,

Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen. Ik heb altijd een mooie cyclus duur van 28/29 dagen. Altijd en dan dus echt altijd voel ik mijn eisprong. Dan weet ik dat ik precies 2 weken daarna mijn menstruatie krijg. Dus een lf van 13 dagen.
    Vorige cyclus had ik ovulatietesten gebruikt en deze cyclus ook. Zodra deze positief zijn dan de tweede positieve dag krijg ik mijn eipijn. Zelfs vrijen is dan niet prettig want alles lijkt wel super beurs van binnen.

Nu dacht ik deze maand eens voor de lol te temperaturen. Wilde kijken of mijn gevoel bij de cyclus klopt en ik vond het interessant dat je dus eigenlijk aan je temperatuur al beetje zou kunnen zien of je zwanger bent. Als deze natuurlijk hoog blijft op nod.

Nouja goed heb dus getempt.. Mooie positieve ovutesten.. Tweede dag dikke eipijn en beurse baarmoeder gevoel (zondag). Dus ik dacht gister nou dan moet nu mijn temp omhoog en dat was in de ochtend niet zo. Dus ik op internet gezocht dat dit meestal pas 12/24 uur na eisprong omhoog gaat. Nu is het dinsdag en mijn temp is nog steeds niet omhoog terwijl de ovutesten al weer twee dagen negatief zijn. En ik ook helemaal geen pijn en beursheid meer voel.
    Hoe kan dit nou? Gevoel zegt
    Ei is geweest, temp zegt dat ie nog niet is geweest. Is dit normaal?
    Ik word er onzeker van en betrap mijzelf erop dat ik ga twijfelen of ik überhaupt wel eisprong heb.. I know doemdenken.. Maar betrap mezelf erop...

Wie o wie kan mij meer info geven? Albast heel erg bedankt! ☺️

Attached Files:

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,042
    15,636
    113
    Nabij Utrecht
    Temp je elke dag op dezelfde tijd en rectaal voor het opstaan?

Die eipijn die je voelt kan ook het groeien van de eitjes zijn.
    ik denk dat jouw temp dan morgen omhoog gaat en je gisteren/vannacht je ei hebt gehad

3. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hey Rogijuli, bedankt voor je berichtje.
    Ja ik temp elke dag om 5:25 rectaal voor het opstaan. Juist omdat ik twee dagen per week rond die tijd uit bed moet. De rest van de week zet ik mijn wekker en slaap na het tempen weer verder.
    Het gekke is dat ik ook die groei pijn wel voel af en toe en een aantal dagen voordat ik dan echt een paar uur soort pijn voel.

4. mennehh

mennehh Niet meer actief

Zijn er nog andere die mij kunnen helpen?

5. mennehh

mennehh Niet meer actief

Niemand...

6. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik weet het niet. Weet alleen dat een positieve ovulatietest niet garant staat dat er ook daadwerkelijk een eisprong plaatsvindt. Het geeft slechts de LH-piek weer.

Wacht nog even een paar dagen af. Wellicht dat je temperatuur nog gaat stijgen en dat FF toch nog een eisprong aangeeft.

7. bonita

bonita Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,155
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik denk zelf dat je misschien op maandag je ei hebt gehad. Maar dan zou je temp morgen wel moeten doorstijgen.

8. larisa1

larisa1 Actief lid

Jun 30, 2014
    272
    0
    16
    Ik heb ergens gelezeb dat je temp binnen 2 dagen omhoog gaat dus zou nog even afwachten...

9. mennehh

mennehh Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties! Hartstikke fijn dat jullie met me mee denken. Ik zal nog even afwachten.. Jeetjje wat spannend!

Al maanden regelmatige cyclus dus dan verwacht je toch ergens dat je je lichaam wel kent. Nu met temperaturen leer ik toch weer wat. Hopen dat ie morgen stijgt! Ik hou jullie op de hoogte ☺️

10. lorreke

lorreke VIP lid

Sep 10, 2013
    5,302
    395
    83
    Ik zie inderdad nog geen duidelijke eisprong in je temp kaartje,
    maar ik denk dat je temp morge wat omhoog gaat en dat je dan maandag je ei hebt gehad.
    Of misschien is je ei wel niet goed gesprongen ? want ovutest staat niet garant voor een goede eisprong, dus miss heb je deze keer geen goed eisprong gehad? dat is ook nog mogelijk, als je temp morgen niet doorstijgt denk ik niet dat die al is geweest

11. mennehh

mennehh Niet meer actief

Hallo meiden, zojuist mijn temperatuur gemeten en hij is omhoog 😀😀😀
    Van 36,5 naar 36,8. Dus dat is een goed teken! Ben erg benieuwd naar morgen. Als mijn temp dan nog omhoog gaat zet ff toch een kruis ofziets??

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,042
    15,636
    113
    Nabij Utrecht
    Nee, ff zet pas een kruis als je temp 3 dagen hoger is ;)

13. mennehh

mennehh Niet meer actief

Aha oke ☺️ nog even afwachten dus. Maar het zit wel goed denk. Ben in ieder geval niet meer onzeker of ik een eisprong heb gehad ☺️

14. mennehh

mennehh Niet meer actief

Temp is vandaag weer iets gezakt naar 36,7. Ben erg benieuwd wanneer ff een kruis gaat plaatsen! 😛

Share This Page