tempen om 6.00 en andere dag om 8.00?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door muurbloem, 16 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muurbloem

muurbloem Actief lid

18 dec 2007
    119
    0
    0
    Hallo ik ben ook begonnen met tempen, ik heb mijn
    wekker standaard op 6.00 uur gezet omdat ik er
    dan meestal uit moet, maar als ik een dag vrij heb
    dan slaap ik wel eens door de wekker heen, en
    wordt het wel eens 8.00 uur voor ik temp. Ook
    door mijn werk kom ik soms laat op bed en temp
    dan wel weer om +- 6.00 uur maakt dit iets uit?
    Groetjes en bedankt.

2. ik deed het altijd gewoon meteen als ik wakker was. ik denk niet dat die 2 uurtjes er veel uitmaken.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Bij mij maakt het echt heel veel verschil als ik een paar uur later temperatuur! Kan wel 0.5 graden schelen, dus dan kun je net zo goed niet temperaturen.
    Maar nu weet ik bijvoorbeeld dat vorige week mijn eisprong was, en dan ben ik nu wat minder precies met temperaturen. Maar voor de eisprong doe ik het echt elke dag op dezelfde tijd. Vorige cyclus begonnen en toen verschilde de tijd nogal, en toen was mijn temperatuurkaart ook heel onduidelijk. Nu ik dezelfde tijd aanhou (max. half uur verschil) is mijn kaartje echt heel duidelijk.\
    Succes!

4. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.093
    1.073
    113
    Hier maakt het niets uit.

Ik gebruik de Ladycomp,
    en daar staat dat je 3 uur vóór, en 3 uur ná de wektijd (bij mij 07:00) mag meten.
    En dat gaat ook altijd goed.

Als je maar min. 5 uur geslapen hebt.

5. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik sta ook bijna dagelijks om 6 uur op. Als ik later opsta scheelt het vaak 0.1 graad. Dus dat is niet echt een groot verschil. Pas als de temp 0.3 graden stijgt weet ik dat ik mijn eisprong heb gehad.

6. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ik was gisteren vergeten te tempen, en tempte dus 2,5 uur later dan gewoonlijk, maar wát een verschil. Het scheelde wel 0,4 graden. Dat zou een goed teken kunnen zijn, maar heb hem maar niet ingevuld op FF. Ik denk dat die temperatuur onbetrouwbaar is om op mijn kaartje te zetten ivm het tijdverschil. Dan is het denk ik logisch dat er ook zo veel temperatuurverschil is.

7. Thura

Thura Actief lid

18 nov 2007
    365
    0
    0
    wat je zou kunnen doen is op dagen dat je vroeg tempt, oook een paar keer wat later tempt. Als je dat vaak doet kun je zien wat het verschil is, en dan kun je op dagen dat je een keer te laat bent, de temperatuur terugrekenen naar de vroege tijd. Als je er bijvoorbeeld achter komt (na vaak proberen) dat je temperatuur om 8 uur altijd 0.2 graden hoger is dan om 6 uur, kun je er 0.2 vanaf halen en zo toch een meting om 6 uur invullen.

Maar eigenlijk moet het gewoon rond de standaard tijd.

8. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    Als ik later temp scheelt het dus echt wel! Dus ik MOET wel om 06:00 elke dag tempen, zelfs in het weekend.....

Deel Deze Pagina