Wie is er goed in het analyseren van een temp kaartje? Ik heb nogal een vreemde namelijk. Ik heb op dag 12 in de avond en dag 13 in de ochtend een positieve ovulatietest gehad (smiley clearblue) en op dag 13 ook duidelijke ovulatiepijn (heftige buikpijn net als iedere maand). Ook mijn cervixslijm wijst op een ovulatie op dag 13. Maar mijn temp kaartje lijkt me dan zo vreemd. Mijn temp zou dan toch op dag 14 of anders in ieder geval op dag 15 moeten stijgen? En ik zou dan op dag 13 geen piek maar juist een dal moeten hebben? Ik snap er werkelijk niks van. Ik temperatuur wel oraal ipv rectaal maar wel iedere ochtend rond dezelfde tijd (tussen 6.15 en 6.30) en voordat ik opsta uit bed. Iemand hier ervaring mee? Nu heb ik wel een paar slechte nachten gehad (zoontje krijgt kiesjes), zou dat mee kunnen wegen?
lastig als je temp niet doet wat je verwacht/hoopt he? mijn temperatuur gaat pas na 3 dagen (dus op 4e dag) na ovulatie omhoog. altijd al zo laat geweest waardoor ik vaak dacht dat er iets niet optimaal was (progesteron moeilijk op gang oid). misschien is er bij jou ook zoiets vergelijkbaars aan de hand en stijgt hij de komende dagen alsnog!
Ik denk dat je door het slechte slapen icm het oraal temperaturen geen betrouwbaar resultaat hebt. Daarbij kan het zijn dat je ei ook gewoon nog niet gesprongen is ondanks de positieve testen. Zou dus sowieso nog even doortesten.
Je hebt helemaal gelijk! Vanmorgen opeens wel een hogere temp. Ik dacht altijd dat dit meteen na de eisprong moest gebeuren, maar dit is dus ook prima?
Ja, misschien toch maar doen. Al hoop ik dat de volgende cyclus niet meer nodig is natuurlijk! Jij nog gefeliciteerd met je zoontje!
Ik vind je kaartje onbetrouwbaar, door de slechte nachten en je hebt niet je hele cyclus getempt. Ik heb ook altijd oraal getempt en dat ging prima, dus of het daaraan ligt weet ik niet.