Temp stijgt niet na ovulatie, kan dat kwaad?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Fotofanaat, 22 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Wie is er goed in het analyseren van een temp kaartje? Ik heb nogal een vreemde namelijk.

Ik heb op dag 12 in de avond en dag 13 in de ochtend een positieve ovulatietest gehad (smiley clearblue) en op dag 13 ook duidelijke ovulatiepijn (heftige buikpijn net als iedere maand). Ook mijn cervixslijm wijst op een ovulatie op dag 13.

Maar mijn temp kaartje lijkt me dan zo vreemd. Mijn temp zou dan toch op dag 14 of anders in ieder geval op dag 15 moeten stijgen? En ik zou dan op dag 13 geen piek maar juist een dal moeten hebben? Ik snap er werkelijk niks van.

Ik temperatuur wel oraal ipv rectaal maar wel iedere ochtend rond dezelfde tijd (tussen 6.15 en 6.30) en voordat ik opsta uit bed.

Iemand hier ervaring mee? Nu heb ik wel een paar slechte nachten gehad (zoontje krijgt kiesjes), zou dat mee kunnen wegen?

Bijgevoegde bestanden:

2. Kara

Kara Fanatiek lid

2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    lastig als je temp niet doet wat je verwacht/hoopt he?

mijn temperatuur gaat pas na 3 dagen (dus op 4e dag) na ovulatie omhoog. altijd al zo laat geweest waardoor ik vaak dacht dat er iets niet optimaal was (progesteron moeilijk op gang oid).
    misschien is er bij jou ook zoiets vergelijkbaars aan de hand en stijgt hij de komende dagen alsnog!

3. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ik denk dat je door het slechte slapen icm het oraal temperaturen geen betrouwbaar resultaat hebt.

Daarbij kan het zijn dat je ei ook gewoon nog niet gesprongen is ondanks de positieve testen.

Zou dus sowieso nog even doortesten.

4. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Je hebt helemaal gelijk! Vanmorgen opeens wel een hogere temp. Ik dacht altijd dat dit meteen na de eisprong moest gebeuren, maar dit is dus ook prima?

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    Dag 12-13 posi ovu is uiterlijk dag 15 je ei en dag 16 je eerste verhoging.

6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.015
    15.626
    113
    Nabij Utrecht
    En oraal is mega onbetrouwbaar. Ik zou echt rectaal doen volgende cyclus.

7. Fotofanaat

Fotofanaat Actief lid

1 aug 2014
    470
    0
    16
    Ja, misschien toch maar doen. Al hoop ik dat de volgende cyclus niet meer nodig is natuurlijk!

Jij nog gefeliciteerd met je zoontje!

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik vind je kaartje onbetrouwbaar, door de slechte nachten en je hebt niet je hele cyclus getempt.
    Ik heb ook altijd oraal getempt en dat ging prima, dus of het daaraan ligt weet ik niet.

Deel Deze Pagina