sex om zwanger te worden

Discussion in 'Zwanger worden' started by gillian2009, Feb 13, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    hallo allemaal, ik heb een vraag. Hoe gaan jullie om met de sex om zwanger te worden? Normaal doen we het niet mega vaak, ik denk 1 of 2 keer id week maar nu heb ik gehoord dat je het beste het om de 3 dagen kan doen. We moeten dus alletwee iedere keer proberen om vaker sex te hebben en er zin in te krijgen. Stel je voor dat het niet snel lukt het zwanger worden dan vind ik het best veel energie kosten maar anders doen we het veels te weinig denk ik :confused: Hoe doen jullie dit allemaal en is het echt zo dat je heel lang met je benen naar boven moet liggen om alles te laten zakken? :oops: We proberen het leuk te houden en het moet ook ontspannen gaan en dat lukt allemaal wel maar af en toe denk ik: pff alweer? Herkent iemand dit?

2. Indogirl

Indogirl Lid

Dec 27, 2007
    71
    0
    0
    Wij doen het om de 2 dagen. En omdat ik niet weet wanneer mijn ei is, is dat best lastig. Normaal vrijen we 1 a 2 x in de week (tja.. al 19 jaar bij elkaar...) Dus het is voor mij echt aanpoten. Meestal wil ik echt een zwanger-technisch goed standje (hij boven - ik onder) en ik blijf altijd een half uurtje liggen daarna, anders loopt het er zo weer uit.. sorrie voor de details..
    Maar ja, je moet wel proberen het leuk te houden anders wordt het zo'n verplichting en lukt het ook niet. ;)
    Hoop dat het deze keer raak is...

3. Stacey88

Stacey88 Bekend lid

Oct 28, 2008
    526
    0
    0
    Limburg
    Wij doen/deden het iedere dag. Dat lijkt mij ook het beste, zo heb je de meeste kans ;).

En je hoeft echt niet een half uur met je benen in de lucht te liggen, als je na de gemeenschap 10 minuten blijft liggen is het denk ik wel genoeg. Maar dat is voor iedereen anders :).

Veel succes!

-xxx-

4. mas

mas Actief lid

Jan 26, 2009
    207
    0
    16
    Ik heb ervaren er toch maar een lolletje van te maken. We moesten de laatste keer beide ook enorm lachen. Het is zo anders als je met die reden sex hebt... ahaha! Dus dat is onze ervaring. En wij zijn bijna 5 jaar bij elkaar en hebben normaal ook 1a2 keer per week sex, dus tja ook voor ons even de schouders er onder! :D

5. Liz21

Liz21 Bekend lid

Oct 9, 2008
    500
    0
    0
    Hier deden we het voordat we zwanger wilden worden 1x in de week. Zijn vaak zoooo moe en ik werk ook nog eens in wisselende diensten dus vaak s'nachts aan het werk. Het is wel moeilijk om het nu vaker te doen maar het lukt tot nu toe best goed moet ik zeggen. Tja je moet er iets voor doen...

6. babs81

babs81 Niet meer actief

Uhm.. jah die vruchtbare periode wat vaker!
    Maar als dit niet echt jullie idee is.. Zou ik ovulatie testen halen.. zo weet je wanneer het ECHT nodig is

7. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Yep, heel herkenbaar. Alleen noem jij 1 a 2 keer in de week weinig...dat vind ik vaak haha. Wij doen het normaal soms maar 1x per maand, soms zelfs minder. Dat ligt aan mij, heb bijna nooit zin :oops: .

Voor ons is het dus behoorlijk wennen dat we het ineens vaker doen en ik denk dat mn kereltje het wel leuk vindt hahaha :rolleyes:. Maar wij doen het ongeveer vanaf dag 14 van mn cyclus om de dag. Soms om de 2 dagen. Dat schijnt je kans best wel te vergroten. Als mn ei is geweest dan is het geklus weer over. Dus we doen het ongeveer anderhalve week tot twee weken om de dag.

Succes :D

8. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,255
    6,152
    113
    Heel flauw, maar 1 keer is genoeg hoor :D
    maar als je het gevoel hebt pff nu alweer, dat lijkt me niet echt lekker sexen, of wel?
    en dan lijkt me 1/2 keer in de week 'spontane' sex toch een stuk aangenamer of niet?

9. Bobbie77

Bobbie77 Lid

Aug 2, 2008
    66
    0
    0
    regio utrecht
    Wij proberen al 9 maanden zwanger te worden maar het schiet niet echt op. Voor onze zwangerschapswens deden wij het ook zo'n 2x p.w. Afgelopen 3 maanden hebben we bewust om de dag sex gehad maar het mocht niet baten :( .
    Probeer gewoon lekker te genieten van de sex en niet alleen maar aan kindjes maken te denken want anders gaat de lol eraf als het niet 1,2,3 lukt!
    Succes!

10. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Pf lastig he..
    Ik vind het ook lastig.

We hadden al n tijdje wat minder seks door dat er veel familieomstandigheden waren en dan heb je er niet echt zin aan... elkaar vasthouden doet dan zoveel meer (ja sorry ik kan niet seksen als ik aan longkanker denk :S )...

Nu is dat achter de rug, maar het volgende probleem is dat manlief medicijnen heeft die een zaadlozing bemoeilijken... spontaan klussen kan dus niet echt.. en vluggertjes bestaan niet meer...
    Bij mn vorige ei 3 uur bezig geweest... zie nu al op tegen de volgende klusperiode... :S kweet dat het leuk hoort te zijn.. dus miss ga ik me er niet mee bezig houden en dan zien wanneer het gebeurt.
    Maar ik weet nu al dat ik het waarschijnlijk te graag wil om alleen maar te wachten en hopen op een gelukstreffer...

Nougoed ben iig blij dat er meer mensen zijn die het best moeilijk vinden..

11. Indogirl

Indogirl Lid

Dec 27, 2007
    71
    0
    0
    Ik heb ovulatietesten gedaan, bijna de hele maand door, maar nog kon ik mijn ei niet vinden. Nu zijn mijn testen op. Had wel het idee dat ik mijn ei deze maand voelde, dus hopelijk zat ik goed. We doen het voor de zekerheid maar de hele maand bijna door... Mannetje is er blij mee. Nou ja, zelfs hij zei gister: 'is het weer zover?' haha, heb ik 'm nooit eerder horen zeggen...
    En tja.. ik ben al op leeftijd dus ik heb een beetje haast zeg maar...

12. Kaylam

Kaylam Niet meer actief

Ik hoop voor je dat het raak is! Het wachten na ei duurt zo lang he!

13. Danjo

Danjo VIP lid

Feb 25, 2007
    18,384
    22
    38
    Female
    Hou het leuk.
    ook 2 x in de week kan zat zijn.
    Ik zou gewoon lekker doen wanneer je zin heb
    anders word je denk ik er niet gelukkiger van
    betreft ovutesten tja dan moet je weer zon verplicht nummertje maken tis maar waar je zin in hebt haha

14. Slagroomtoetje

Slagroomtoetje Actief lid

Dec 13, 2008
    417
    0
    0
    Nagelstyliste
    Iedere dag.... :p

15. hallo meiden,

Het was bij ons ook flink klussen maar ik ben zelf gaan rekenen omdat iedereen ook vertelde incl gyneacoloog dat ik zo rond de 14e dag een ei had zijn we op dag 10 al gaan klussen en om de 2 dagen en inderdaad even blijven liggen en de volgende ochtend pas douchen :oops: .
    Het op de dag dat je je ei hebt klussen helpt dus niet! je hebt je ei dan al gehad en het is beter om in je lichaam zaadcellen te hebben :oops: voordat het ei komt, de kans op bevruchting is dan vele malen groter.
    Wij hebben ook echt wel een periode gehad dat het verplicht sexen echt niet zo leuk is maar je doet het ergens voor en nu is het weer vrijen als vanouds.

En met wisselende diensten is het niet altijd even makkelijk hoor dan is de een moe en dan de ander geen zin, heel frustrerend.

Heel veel succes allemaal en we duimen voor jullie,
    liefs

16. gillian2009

gillian2009 Bekend lid

Feb 10, 2009
    727
    0
    0
    zo haha ik kijk naar mijn berichtje zie ik een hele rij antwoorden hihi. heel erg bedankt. Ja de sex is prima en het gaat ook goed alleen je moet er even tijd en zin voor maken ja.Wij zijn ook vaak moe en druk.Gelukkig ben ik niet de enige en ik dacht dat 2 keer per week echt weinig was. Heb net mijn best gedaan met klussen en mijn ovulatie test van clear blue, die nieuwe digitale, was positief dus hopelijk is het nu raak............. :({|=

17. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Hier is een ook redelijk lastig, daar vriend lief internationaal chauffeur is. We hebben alleen de weekenden.

Als hij door de weeks toevallig een keer thuis is, hebben we de ene keer wel sex maar ook vaak zat niet.

We zien wel hoe het loopt. Moet wel leuk blijven!

18. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Je bent ook pas net gestopt met de pil dus je kan t gelukkig nog even aankijken. Misschien is t wel voldoende ;) Zo niet, dan kan je na een paar maanden altijd kijken of er iets aan moet veranderen. kuss en succes met baby maken :p

19. Toen wij graag kinderen wilde (ruim 2 jaar geleden) hadden we zoiets van we zien wel en we vreeen om verschillende momenten en verschillende standen en nu naar 2 jaar zijn we echt op bepaalde momenten gaan vrijen en standjes maakte niets uit. Het belangrijkste is even blijven liggen en geduld hebben.

20. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    Klopt, maar stel dat ik over een paar maanden nog niet zwanger ben, kunnen we qua klus patroon weinig veranderen, daar hij door de weeks zelden thuis is.
    We moeten het echt van de weekenden hebben

Dank je wel! jij ook veel succes!

Share This Page