Nieuwe baan - en baby?

Discussion in 'Zwanger worden' started by j010, May 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. j010

j010 Bekend lid

Apr 27, 2015
    691
    186
    43
    Female
    010
    Hallo ladies,

Wil het een beetje van me af schrijven. Maar op dit moment zijn mijn man en ik aan het proberen voor een 1e kindje. Ronde 6 deze maand.. dus al wel eventjes bezig.
    Maar nu heb ik het op mijn werk niet naar mijn zin (al langere tijd) en ben ik opzoek naar een nieuwe baan. Binnenkort ook een sollicitatiegesprek...

Vind het zelf heel lastig want wil ook niet ergens na 1 maand werken al melden dat ik zwanger ben, maar ik wil ook niet even stoppen met proberen. :S Argh... Dus wat doe je dan? Iemand hier ervaring mee of mee gehad?

Ik weet ook dat ze er eigenlijk niet naar mogen vragen, maar ik zou er ook niet om liegen. Maar de kans dat je dan ergens wordt aangenomen is ook niet meer zo groot, vermoed ik.

Twijfels twijfels twijfels

2. LaDebs

LaDebs Actief lid

Jan 6, 2014
    443
    2
    18
    Amersfoort
    Hoi!

Gewoon solliciteren en de baan aannemen, officieel hoef je het pas te vertellen na 6 maanden. In ieder geval niet tijdens je gesprek beginnen over kinderen want de meesten zijn er zwaar allergisch voor. Op je oude werk zitten en daardoor stress hebben is ook niet goed.

x

3. Aloly

Aloly Actief lid

Jan 7, 2015
    320
    5
    18
    NULL
    Gelderland
    Dat+ je gevoel volgen in dit soort 'levensdingen'
    Praten kan sowieso, kun je daarna het gesprek in de weegschaal leggen met je huidige baan en dan bedenken of je het risico wilt nemen of dat je toch veiligheid kiest (maar dan wel minder naar je zin hebben misschien).

4. j010

j010 Bekend lid

Apr 27, 2015
    691
    186
    43
    Female
    010
    Bedankt voor de reacties.. :)
    Inderdaad alles op de weegschaal leggen. Eerst maar eens op resprek.

Share This Page