Hi, Op 3 feb ben ik erachter gekomen door een lichte bloeding dat ik een miskraam zou krijgen, het hartje klopte niet meer (7+3wk). De miskraam zette echter niet door voor mijn gevoel en daarom heb ik cytotec gekregen. Afgelopen maandag ingebracht en vandaag de controle echo omdat ik weinig bloedverlies had, ook geen weefsel/vruchtje gezien, wel wat stolsels. Tot mijn grote verbazing is het vruchtje toch echt weg en is de baarmoeder mooi schoon. Echt een opluchting dat ik niet weer een curettage hoef. De gynaecoloog zag ook al een eitje zitten. Nu is mijn vraag, hoe en vanaf welk moment moet ik nu mijn cyclus tellen? Vanaf 3 feb al (moment van bloeden)? Ik weet namelijk niet wanneer ik het vruchtje verloren ben, ik gok zelf dan in het weekend van 10/11 feb. Als een eitje op de inwendige echo te zien is, hoelang duurt het dan tot een eisprong volgt? Liefs Perlila
Heel lastig. Bij mij verschilde dat echt per keer. 2 keer zag mijn lichaam een miskraam als een menstruatie aan en had ik twee weken daarna een eisprong en was ik dus direct weer zwanger. Ik heb ook een miskraam gehad met 12 weken en toen had ik pas na 7 weken weer een eisprong.
Dank Fanne voor je reactie! Jij ook meerdere miskramen dus. Maar ook 3 plakkers zie ik ik hoop dat wij ook dat nog geluk mogen hebben. Na mijn curettage (10wk) had ik ook gelijk 2 weken later al een eisprong. Toen niet zwanger geworden. De maand erop was het wel raak. Helaas dus weer een miskraam geworden.
Klopt, ik heb vier miskramen gehad. Jij nu twee dus. Echt heel vervelend, het hakt er toch flink in. Na mijn laatste curettage heb ik direct na de ingreep (ik lag daar toch) een spiraal laten plaatsen. Ik zag het zwanger worden toen gewoon even niet meer zitten. Maar gelukkig inderdaad toch ook 3 keer goed gegaan! Ik hoop dat ook voor jou!