Nou, de titel zegt het al. Ik begin vanavond ineens (bruin) te vloeien. Ik was er nog totaal niet op voorbereid. Ik ben altijd heel regelmatig ongesteld. Na de curretage had ik min of meer na 4 weken een bloeding. Die verliep weliswaar anders dan ik gewend was, maar dat weet ik aan de curretage. Nu dacht ik mijn eisprong wel enigzins herleid te hebben. Als dat klopt moet ik pas over ongeveer een week ongesteld worden (weer 4 weken na de vorige bloeding). Ik baal zo: los van de miskraam (wat al erg genoeg was), heb ik de regelmaat die ik altijd had blijkbaar ook verloren. Ik vind het zo oneerlijk. Beide zwangerschappen de eerste keer raak, regelmatige cyclus. Nu kindje verloren, onregelmatige cyclus, en niet het geluk dat het de eerste keer raak is. Heb ik soms iets verkeerd gedaan waardoor het geluk dat ik altijd had ineens weg is?
Je hebt niks verkeerds gedaan hoor meid! Geef je lichaam even de tijd om te herstellen. Je hebt iets heel ingrijpend meegemaakt en dat je nu niet direkt regelmatig bent wil niet zeggen dat het zo blijft. Wacht het nog even een cyclus af. Naar voor je dat je dit mee hebt moeten maken. Sterkte meid!
Lieve Mummy, Ik begrijp je gevoel.... maar zoals Harley ook al zei, je hebt niets verkeerd gedaan. Geef jezelf en je lichaam even de tijd om die vervelende ervaring te verwerken. Heel veel sterkte en liefs toegewenst :flower: dikke knuffel en kus lovely
Thanks meiden... Toch nog even een vraagje: de eisprong is toch 14 dagen voor de menstruatie? Als ik van vandaag terugtel was ik toen aan het einde van de menstruatie, ik vloeide nog iets. Aan mijn afscheiding heb ik enigzins een eisprong kunnen herleiden, ongeveer een weekje geleden. Ik snap dan echt niks van mijn cyslus. Misschien wat dommig hoor, maar ik heb altijd zo'n regelmatige cyclus gehad en doordat ik altijd zo snel zwanger was hoefde ik hier niet erg op te letten. Ik heb nu sterke hoop op een innestelingsbloeding. Klinkt dit aannemelijk? Of ben ik nu hoop aan het hebben voor iets wat onmogelijk is?
Ik ben ook niet echt een expert op dit gebied maar volgens mijn is je ei-sprong (in een ideaal geval, of algemeen geval) op dag 14 van je cuclus. Daar gaan ze dan vanuit. In een ideaal geval gaan ze ook uit van een cyclus van 28 dagen dus klopt het ook dat dan je ei-sprong 14 dagen voor je menstruatie is. 14+14 is immers 28 Natuurlijk blijf je hoop koesteren en vind ik het helemaal niet gek als je denkt dat het misschien een innestelings bloeding is. Alleen geef ik je wel de raad om je er niet helemaal op vast te pinnen... Maar je weet het nooit hé meid!! XXX lovely
Het klinkt zeker aannemelijk...je eitje komt ongeveer een dag of 14 voor je ongie...en bij een evt innesteling is dat 5 tot 7 en soms wel 9 dagen na je eitje...Maar met zekerheid is het helaas nooit te zeggen... IK duim in elk geval... En kop op meis...JIJ hebt helemaal niks fouts gedaan hoor...zoek de schuld niet bij jezelf...beloofd?
Thanks lieve Ninetje... Ik weet wel dat ik niks fout heb gedaan, maar toen het me allemaal voor de wind ging vroeg ik me ook weleens (blij) af waar ik dit allemaal aan had verdiend: leuke man, leuk huis, leuke baan, 2x in 1 maand zwanger. Ik besefte me heel goed dat dit echt uitzonderlijk was. Vandaar dat ik me zo afvraag waarom het nu ineens zo omgeslagen is. Maar ja, op die waarom krijgt niemand hier antoowrd geloof ik! Ik ben toch ook maar een beetje aan het duimen op een innestelingsbloeding, tegen beter weten in (heb ik allebei de andere keren ook niet gehad). Liefs
Lieve Mummy, natuurlijk is het heel erg wat er nu gebeurd is bij je... Maar blijf het geloof in je eigen lichaam houden hoor meis! Deze keer zal het dus anders gaan. Ik heb meerdere verhalen gelezen over meiden die eerst meteen zwanger waren, en dat het bij de tweede of derde ineens veel langer duurde.. Misschien is het een idee om een topic te openen hierover zodat je wat meer ervaringen van anderen kunt lezen? Misschien dat dat je wat kan sterken? Dikke knufffffffff
Oei Mummy, wat moeilijk moment moet dat voor je zijn geweest (en nog) het zit je inderdaad niet mee. Ik weet ook niet wat er met je gebeurt ongi, innesteling??? Is ook allemaal nieuw, we behoren tot de happy few die zich van tevoren niet zo druk maakten omdat zwanger raken geen probleem was. Het is natuurlijk nu de kunst om daar weer een balans in te vinden na zo'n mk. Het lichaam regelt dat zelf maar in het hoofdje zijn wij de baas en daar gaat bij mij ook vaker mis hoor Had ik maar zo'n vertrouwen als mijn hubbie, die zegt altijd dat komt weer goed, je zult het zien. Ik wou dat ik ze af en toe kon lenen die mannen hersens niet te vaak want soms hahaha Kan niet meer als zeggen kop op en moed houden liefs en knuffies
Bedankt meiden. Ja, Sandra dat is een goed idee. Alleen wil ik er nu nog niet helemaal aan dat het nog niet lukt. Het is tenslotte 'pas' de tweede ronde na de miskraam (direct na de miskraam meeberekend). Ik heb nog een klein beetje hoop op een innestelingsbloeding, maar wanneer blijkt dat dat het niet was, ga ik dat doen! Ja Diana, eigenlijk waren we gewoon een beetje verwend, dat het zo makkelijk was. Maar ja, voor mij was dit dus de norm, dus is 2 maanden lang!! Ik krijg het echt benauwd als ik eraan denk dat ik eventueel maand na maand een teleurstelling krijg. Ik hou het nu vol omdat ik hoop heb dat het snel raak is. Als dat niet zo is vrees ik dat ik het emotioneel niet zo goed trek. Tja, dan zou ik ook weleens die manlijke nuchterheid willen hebben!
Hey mummy, de cyclus kan heel verschillend zijn. Zelf heb ik mijn eisprong rond dag 21 in een cyclus van 30 dagen. Dus het hoeft niet altijd rond de 14e dag te zitten, kan ook nog per maand verschillen. Sterkte en succes, liefs Bianca
Ja klopt dus ook, weet dat ik begin van dit jaar eens ovulatietesten heb besteld, hoezo ongeduldig , en bleek die maand geen eisprong te hebben , was dan ook niet zwanger. Heb ze niet meer aangeschaft omdat in april wel gelukt was. Nu heb ik dus dat tempkaartje bijgehouden en volgens temp blijkt mijn eitje dus op dag 11 Tja hebben dus altijd op de gok geklust en was vrij snel zwanger .... misschien moet ik weer op de oude voet doorgaan mmmmm....in de praktijk lukt dat wel, maar in mijn hoofdje liefs