hoge temperatuur is eisprong gehad???

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Seth, Sep 30, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Seth

Seth Niet meer actief

hi,
    Even een simpele vraag...
    Krijg je alleen een hoge bassale temperatuur als je ook daadwerkelijk een eisprong gehad hebt die cyclus...??

ik ben sinds mijn bevalling in januari nog niet ongi geweest..
    ben nu geheel gestopt met de bv (sinds afgelopen zondag) maar had zaterdag 19 september, (toen ik nog 1 voeding gaf) vruchtbaar slijm (?)... heb de donderdag en vrijdag daarvoor (17en 18 sept gevreeen...
    Vroeg me dus af of ik zwanger kan zijn.....

heb nu de laaste drie dagen getempt.. (uit nieuwsgierigheid..) en mn bassale temperatuur om 7 uur sóchtends was:
    37,01 - 36,99 - en vandaag 37,11..... ben alweer benieuwd naar morgen...
    lijkt me aardig hoog... kan ik hieruit concluderen dat ik dus iig een ei heb gehad.....??? of werkt het zo niet...

2. Seth

Seth Niet meer actief

hmmm... volgens mij heb ik een hele moeilijke of hele domme vraag gesteld....

Heb even op internet lopen zoeken en stond...

De BBT van een vrouw varieert van 36,11°C tot ongeveer 36,38°C tijdens de ovulatie

Niet alleen je ovulatie kan leiden tot een temperatuurverhoging bij het wakker worden. Ook grieperigheid, het hebben gedronken van alcohol de avond ervoor, onrustig slapen, een ander tijdstip van opnemen (denk aan uitslapen) of het gebruik van een elektrische deken die je anders niet gebruikt kunnen je temperatuur doen stijgen. Belangrijk is dus dat de temperatuurstijging blijvend is. Als je temperatuur na drie dagen nog hoog is, en je bent niet grieperig, dan kun je ervan uitgaan dat je eisprong heeft plaatsgevonden.

hmmmm grieperig ben ik niet... had niet gedronken.. dus.....

3. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,270
    6,801
    113
    Ja als het is verhoogt en dit blijft zo dan heb je je ei sprong gehad,

Hier heb ik een normale temperatuur van 36.8. Gister van het ineens 37.4 en vandaag 37.9.

Ik voel me kiplekker en toch een hoge temp. Ik heb last van mij buik net alsof ik ongesteld moet worden.

...

4. Katalaya

Katalaya Fanatiek lid

Jan 3, 2009
    4,937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Ik denk dat je meer weet als je je temperatuur kunt vergelijken met die van vóór je eisprong.

5. Seth

Seth Niet meer actief

Heb weleens gemeten en dan zat ik laag in de 36.....

Temp was vanochtend 37,08
    Heb er vanochtend (tweede plas) ook nog maar een ovutest tegenaan gegooid... en nu snap ik er helemaal niets meer van...

op[ de foto komt het misschien niet duidelijk over, maar strepen lijken even donker..:(

Vorige week donderdag was ie zo:
    en daarna werd ie lichter.... al had ik nog wel steeds twee duidelijke strepen....

Denk dat mn lichaam gewoon van slag is ofzo....
    hoop op snel duidelijkheid.. maarja zal niet de enige zijn hier..:D
    Gewoon maar afwachten.... en anders zondag maar een zw.test tegenaan gooien...

6. Seth

Seth Niet meer actief

nou had het eerder moeten typen...
    ben nu net ongi geworden.... (?) voor het eerst weer sinds
    01-04-2008...

begrijp niet dat mn ovu-test dan positief kon zijn... maar goed... hoef iig zondag niet te testen... :)

Share This Page