Alleen in de ochtend tempen?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Kuukske, Jun 13, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Hoi meiden,

Ik wil graag beginnen met tempen, maar ik weet van mezelf dat ik dit 's ochtends gewoon ga vergeten. Dit in tegenstelling tot het tempen voor het slapengaan. Maakt het heel veel verschil of je in de avond of in de ochtend tempt? Gisteravond was mijn temp 36,2.

2. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Oh en ik temp onder mijn tong, rectaal gaat me iets te ver ;)

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja, ze zeggen dat dat toch écht het beste is ;) Na minimaal 4 aaneengesloten uur slapen, meteen als je wakker wordt het zelfde tijdstip. Mooier kan ik het niet maken haha!

Bij mij heeft het een paar ronde's geduurd voordat ik er aan gewend was en het ook (bijna) elke dag deed.
    Ik zet mijn wekker elke dag om 6.00 uur omdat dat de tijd is dat ik eruit moet als ik moet werken. Ben ik vrij? Dan slaap ik daarna nog een uur verder.
    Ik temp wel rectaal. Onder de tong zal ook vast goed zijn?

4. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Bedankt voor je reactie! Oef zou ik het mezelf toch maar moeten aanleren dan! Ik heb speciaal een thermometer gekocht hiervoor (had eerst een oorthermometer maar wat een onbetrouwbaar ding!) en had nog gevraagd aan de kassa of het ook voor onder de tong kon. Ze zei ja, dus zal wel dan ;) Merk je dat je nu een goed inzicht hebt in je cyclus en wanneer je een ei krijgt?

5. Jennifer2106

Jennifer2106 Fanatiek lid

Nov 23, 2012
    4,203
    1
    0
    Zuid Holland
    In de avond testen heeft totaal geen nut helaas. Je moet minimaal 4 uur geslapen hebben om een basale temperatuur te hebben. Ook onder de tong is niet betrouwbaar. Als je het goed wilt doen zul je echt in de ochtend zodra je wakker wordt moeten tempen voordat je ook maar iets anders gaat doen. En rectaal en vaginaal zijn de beste manieren. Onder de tong is niet nauwkeurig.

Succes ermee

6. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Oh..oeps haha nou gelukkig begin ik net en zal ik dan maar de temp richting beneden plaatsen :p Bedankt voor je info! En gefeliciteerd met je zwangerschap!

7. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik sluit me volledig bij Jennifer aan.

8. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    Dank je! Voor mij is het duidelijk: geen temp onder de tong en toch echt 's ochtends testen bedankt meiden!

9. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    En rond dezelfde tijd ;) .

Je bent er vast zo aan gewend! Succes :) .

10. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ja best wel ;) Ik kwam er achter dat mijn ei een beetje later is als gemiddeld met 29 dagen... wat dus betekende dat we steeds te vroeg stopten met klussen. De laatste maanden is mijn ei wel meer gemiddeld ;)
    Ik kan nog steeds niet van tevoren zeggen wanneer mijn ei is maar we klussen wel altijd op tijd al. Wel kan ik aan mijn temp goed zien wanneer ik ongi word.
    Vaak gebruik ik er ook ovutesten bij trouwens

11. Kuukske

Kuukske Bekend lid

Nov 26, 2012
    661
    10
    18
    @BabyD Haha tot nu toe ben ik het nog iedere keer vergeten..:) het zit nog niet in mijn systeem.

@Cynthia het is dus wel de moeite waard! Irritant he dat je dan steeds te vroeg stopte met klussen! Hoop dat het gauw lukt voor je meid! Succes!

12. Babke

Babke VIP lid

Oct 24, 2011
    5,895
    4
    0
    Roosendaal
    Oraal heeft een onbetrouwbaar karakter, omdat dat aan veel meer schommelingen onderhevig is. Daarnaast is in de avond temperaturen errug onbetrouwbar. Bij mij is hij dan bijvoorbeeld altijd hoor als ik eens kijk. Je meot minimaal 3 uur geslapen hebben. In het begin even een herinnering zetten. Mijn lijf is er nu aan gewend en ik wordt om dit tijd nu automatisch wakker en ben ik eens laten, ach. En temp ik eens niet, ook ach. Het is een middel om achteraf dingen te kunnen constateren, dus als het een keer anders is, is dat geen ramp.

Share This Page