7 dagen na miskraam alweer een eisprong?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Motherlove76, 25 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Willen jullie even naar mijn temp. kaartje kijken? Ik heb afgelopen week dinsdag, 15 april, een natuurlijke miskraam gehad. Eigenlijk zou ik dan 9 weken zwanger zijn, maar het vruchtje was gestopt met 5/6 weken. De vrijdag daarna verloor ik nog wat restweefsel. Ik heb alleen in de eerste 2 dagen veel bloed verloren, daarna weinig met slijm.

Zou het kunnen dat ik alweer een eisprong heb gehad na 7 dagen? Wij hebben toen ook geslachtsgemeenschap gehad, omdat ik al zo'n voorgevoel gehad dat mijn eisprong eraan kwam. Ik had buikpijn rond die dagen, maar dacht dat dit nog van de miskraam was. Ik ben trouwens schoon verklaard door vk, voordat ik nog restweefsel verloor. Het zou dus of een eisprong geweest kunnen zijn of er zit toch nog wat restweefsel. Maar dan zou ik nog wel bloed verliezen en buikpijn hebben, lijkt mij.

Heeft iemand al zo snel na een miskraam een eisprong gehad (dan bedoel ik niet bij de hele vroege miskramen, maar meer bij gevorderde)? Is een zwangerschap dan wel mogelijk, ondanks afscheiding?

2. nana84

nana84 Fanatiek lid

18 jul 2013
    1.003
    9
    38
    Het lijkt mij wel erg snel, maar ik zeg niet dat het onmogelijk is. Meestal komt het voor dat het lichaam eerst even weer op regelmaat moet komen en dat het een paar weekjes kan duren.
    Uit je kaartje kan ik niet duidelijk een eisprong halen, ten eerste omdat je maar weinig dagen hebt getempt, waardoor je niet duidelijk je basale lichaamstemperatuur kunt aflezen en een eventuele ovulatie eruit kunt halen. Ten tweede zie ik veel open bolletjes en vraag me dan af of je op verschillende tijden temperatuurt en het resultaat wel betrouwbaar is?

3. miepje1983

miepje1983 Fanatiek lid

13 feb 2008
    1.089
    1
    38
    Nederland
    Hoi!

Ik denk niet dat dat kan, eerst moet het hormoon uit je lichaam zijn voordat je een eisprong kunt hebben. Bij mij duurde dat 2,5 weken na mijn miskraam van 8,5 weken. En daarbij had je tijdens je vorige cyclus, toen je zwanger raakte, een eisprong op dag 16, ik denk dat het dan bijna onmogelijk is dat je lichaam in 7 dagen tijd een eitje laat rijpen en springen. Ik denk dat je lichaam een beetje van de leg is door de miskraam.

4. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Weet je eventueel hoe je hcg stond? Bij mij stond het nog om 39 en 13dagen later had ik een eisprong.

5. Motherlove76

Motherlove76 Actief lid

29 nov 2013
    310
    0
    16
    Noord-Limburg
    Op de dagen van de bolletjes heb ik op hetzelfde tijdstip gemeten, maar werd ik ruim een uur van te voren wakker en ben daarna weer in slaap gevallen. Dat is inderdaad niet zo betrouwbaar. Je ziet wel een stijgende lijn, als je naar de correct gemeten dagen kijkt. Vandaar dat ik dacht dat er eventueel een eisprong had plaatsgevonden. Ik had toen ook rekbaar slijm, maar weet niet of dat van de miskraam was.
    Het lijkt mij ook wat vroeg, maar ja. Waarschijnlijk kan ik er over een aantal weken pas iets over zeggen en is het nu 'wishful thinking'.

Mijn eisprong hiervoor was inderdaad op dag 16, maar dat is bij mijn niet standaard. Na mijn vorige ma had ik al een eisprong op dag 11, de maand daarna op dag 12 en die maand daarna op dag 16. Dat was dus die maand toen ik zwanger raakte.

Mijn hcg werd nooit gemeten, dat vind ik wel jammer. Ik had bij de afgelopen zwangerschap heel weinig/nauwelijks symptomen, dus misschien ook niet veel hcg. Ik was niet misselijk, mijn borsten deden geen pijn (alleen een aantal dagen, als ik ze kneep), ik lustte nog alles. Terwijl ik de twee zwangerschappen daarvoor meer symptomen had. Geen idee of dit iets wilt zeggen over het hcg gehalte, maar ik vond het wel verdacht.

6. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het lijkt mij bijna onmogelijk dat het een eisprong is. Na een zwangerschap van 9 weken blijft vaak nog een aantal weken het zwangerschapshormoon in je lichaam. Dus meteen een eisprong is al vrij uitzonderlijk. Op dag 7 al een eisprong is sowieso erg zeldzaam, omdat een eicel eerst moet groeien en rijpen. Daar is tijd voor nodig.

Dus ik denk dat de buikpijn meer met de miskraam te maken heeft. Hier ook meegemaakt dat ik dacht dat het allemaal voorbij was, maar dat de buikpijn toch ineens weer kwam opzetten. Vooral de eerste weken als je toch iets teveel had gedaan (ik had wel een curretage gehad). Soms kreeg ik dan ineens ook weer bruinverlies. Dat heeft zeker een week of 3-4 geduurd.

Deel Deze Pagina