Tempdaling na positieve ovulatietest?? Heb ik nou geen eisprong??

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Iloiza, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    #1 Iloiza, 29 nov 2011
    Laatst bewerkt: 29 nov 2011
    Meiden, ik heb iets raars. Ik vraag me af of het theoretisch überhaupt mogelijk is.

Op 28CD en 29CD een positieve ovutest. (Dit weet ik zeker, want ik gebruik de digitale CB tests en kreeg een smiley op die dagen).
    Ik ging er dus vanuit dat ik op 29CD of 30CD(gisteren) mijn eisprong zou hebben.
    Vandaag (31CD) zou dan mijn temperatuur gestegen moeten zijn, maar in plaats daarvan is hij juist flink gedaald...!!

Kan dat überhaupt, een flinke tempdip na positieve ovulatiestesten??
    Heb ik nou geen eisprong (gehad)?? Of kan het vandaag nog zijn??
    Kun je een LH-piek krijgen, maar geen eisprong??

Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik word hier echt zo onzeker van.
    Ik kan wel janken... :(

Wat moet ik nou doen? Moet ik me zorgen maken??

2. Delta

Delta Niet meer actief

ohh meissie! ik snap je.. pfff ik heb geen idee! ik snap zelf ook helemaal niks van mn temp! wat is dat toch met ons?!

3. SuusjeLove

SuusjeLove Fanatiek lid

4 feb 2011
    3.233
    0
    36
    Vrouw
    Simpelveld
    Lieve schat,

er is niks aan de hand... Bij een positieve ovulatietest moet je eitje nog springen en dat kan zelfs 48 uur duren..
    Ik denk dat jouw temp morgen en de volgende 2 dagen lekker de lucht in schiet en dan krijg je je kruis...

Kijk maar eens bij mijn vorige cyclus... Daar heb ik op dag 8 een positieve test, op dag 9 gaat hij omlaag....

4. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    meis, je ei springt na je LH piek.. dus als je temp flink gedaald is, zou ik zeggen dat vandaag je ei springt..

5. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt Suusje en Isis, jullie hebben me wel een beetje gerustgesteld.
    Ik weet wel dat m'n ei pas springt na de LH-piek, maar aan de hand van mijn ovutestjes (28CD en 29CD positief, en 30CD weer negatief), dacht ik dat mijn LH-piek van 28CD t/m 29CD had geduurd en gisteren mijn ei wel gesprongen zou zijn. Ik schrok gewoon heel erg toen ik vanmorgen zo'n dip in mijn temperatuur had. Ik heb wel 10 keer achter elkaar opnieuw getempt, maar elke keer kreeg ik temperaturen tussen de 35.7 en 36.0!!

In mijn vorige cyclus had ik ook op de dag van mijn eisprong een kleine temperatuurdaling van 0,1 °C.
    Maar vandaag daalde mijn temp met minstens 0,3 °C!!
    Is dat dan wel normaal??

Ik hoop heel erg dat jullie gelijk hebben en dat mijn eisprong dan vandaag zal zijn.
    Ergens wist ik wel dat mijn eisprong nog niet geweest was, want normaal voel ik altijd ei-pijn, maar ik heb nu alleen een paar kleine steekjes gevoeld, nog niet hetzelfde als hoe ik het anders altijd voel.
    Pffffffffff, ik ben zó slecht in wachten... ook al is het nog maar 1 dag. Morgen zal mijn temp wel gestegen zijn. Zo niet, dan bel ik m'n huisarts maar, want dan klopt de hele theorie niet meer bij mijn praktijkvoorbeeld.

6. Bouwjaar1979

Bouwjaar1979 VIP lid

20 apr 2011
    8.087
    2
    36
    onderzoek in de gezondheidszorg
    Noord-Holland
    @Iloiza even een reactie hier.
    Op zich als het zo is dat het wel tot 48 uur kan duren voor je ei springt, zou het nog kunnen.
    Dag 29 piek --> ei springt dag 31 (vandaag) --> morgen temp hoog?
    En op zich is een dipje ook niet abnormaal de dag voor de eisprong.

7. Ik vind het juist een goed teken dat je temp flink naar beneden is gezakt. Morgen is je temp vast omhoog (gok ik).
    Ik heb het ook vaak dat mijn temp nog even naar beneden zakt na een posi test. Soms springt je ei pas 2 of 3 dagen na een positieve ovulatietest, dus maak je voor nu niet druk.

8. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Bedankt meiden!! Jullie hebben me wel een beetje gerust kunnen stellen. De enige twee keren dat ik mijn eisprong in kaart heb kunnen brengen met ovutesten én temperaturen, had ik mijn eisprong 1 dag na mijn eerste positieve ovutest.
    Nu zit ik op de derde dag na mijn eerste positieve ovutest, dus ik had gewoon al verwacht dat mijn ei al gesprongen zou zijn.

Nou, hopelijk is het vandaag dan echt gebeurd en zal ik morgen temperatuurstijging hebben. Ik meld morgen nog wel even of het inderdaad zo is geweest, en zo niet, dan kom ik morgenvroeg gewoon weer gezellig panieken en bel ik de ha.

9. Haha, ik was ook verward toen ik na 13 ronden temperaturen ineens een latere tempstijging kreeg dan ik gewend was.
    Maar je moet pas gaan tellen vanaf je laatste positieve ovulatietest eigenlijk. Een LH piek komt niet altijd op hetzelfde moment. Soms heb je je ei al als je nog een positieve ovulatietest hebt en een andere keer heb je je ei pas ruim na je laatste ovutest.
    Hoewel het vaak wel ongeveer hetzelfde gaat, kan je er niet op vastpinnen want je lichaam kan zo veranderlijk zijn.. ;)

10. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ja, dat blijkt wel weer. En eigenlijk is het ook logisch dat je eisprong niet altijd precies op hetzelfde moment na je positieve ovutesten komt.
    Immers kan elke cyclus weer afwijken van de vorige, dus waarom zou elke eisprong niet af kunnen wijken van de vorige? ;)
    Ik heb me waarschijnlijk onnodig druk gemaakt, maar ik schrok gewoon van die lage temp omdat ik 'm juist 0,3 hoger had verwacht en niet 0,3 lager.
    Morgen is mijn temp vast weer gestegen, anders snap ik het echt niet meer...
    Bedankt, Desiree!

11. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Hmmm... 36.2
    Slechts 0,2 graden gestegen. Nu weet ik nog niks...
    Ik denk dat ik moet afwachten wat mijn temp morgen gaat doen. Als hij nog verder stijgt, zal ik gisteren wel mijn eisprong gehad hebben. Als hij morgen gelijk blijft of daalt, is er iets mis...?

Wat denken jullie?
    Ik weet niet wat ik hier mee aan moet...!!

12. Delta

Delta Niet meer actief

ik snap je onzekerheid! is bij mij ook.. wat gestegen, maar moet wachten tot morgen! dat is echt het nadeel van tempen, FF geeft pas een kruis als je paar dagen dpo zit! minimaal 3 dpo.. ik hoop dat jou temp morgen stijgt! en de mijne ook.. anders dan weet ik het ook niet meer.. maaaar mijn gevoel zegt dat we beide morgen een hoge temp hebben hoor!

13. Nou, ik denk dat jullie allebei gisteren je eisprong hebben gehad! Misschien zie je liever een grotere tempstijging, maar dat zegt verder niks, want je temp is van veel meer afhankelijk natuurlijk. Als ie de komende dagen maar in verhouding hoger blijft, dat betekent dat het progesteron aan de slag is gegaan

14. Delta

Delta Niet meer actief

dat denk ik ook desiree! dankjewel hoor..!

15. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Dank je, Desiree. Ik heb er ook al meer vertrouwen in vandaag. :)

Delta, hoe was jouw temp vanmorgen??

Ik denk dat ik intussen op 2DPO of op 4DPO zit.
    Mijn temp was vanmorgen weer iets gestegen, naar 36.4. De vorige cyclus steeg mijn temperatuur ook geleidelijk, en niet in één keer met 0,3 graden.
    FF geeft nu nog niets aan bij mij, maar als ik bij morgen en overmorgen fictieve temperaturen invul (van 36.4 of hoger) zet hij mijn kruis op dag 29!! Dus wél de tweede dag van mijn positieve ovutest, net als de vorige keer. Ik zou het prima vinden, of ik nou op 29CD of op 31CD mijn eisprong zou hebben gehad. Ik ben al lang blij dat ik zeer waarschijnlijk wél gewoon een eisprong heb gehad, en rond beide dagen hebben we geklust, dus ik zit nu op het wachtbankje.
    Maar als mijn ei inderdaad op 29CD is geweest, snap ik alleen die rare tempdip van twee dagen geleden niet...

16. Nyna

Nyna Niet meer actief

Ik denk dat je eisprong op CD31 was, als ik naar je baarmoederstand en vruchtbare afscheiding op je kaartje kijk ;) weet je dat je zelf het kruis op je kaartje kunt plaatsen? het is dan een blauw kruis ;)

17. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Eh nee, dat wist ik niet... hoe doe je dat dan??

Ik wacht overigens eerst af wat mijn temp de komende dagen doet. Als hij morgen weer lager is, bel ik de ha want dan klopt er iets niet naar mijn mening. Ik ben al bij hem geweest ivm mijn korte LF elke keer, dus hij zal me niet zomaar weg sturen.

18. Nyna

Nyna Niet meer actief

Bij ovulation detector (onder je kaartje) staat: tuning/overide (daar op klikken) je kunt dan je cuclusdag en coverline invullen! als je het weg wilt halen dan kan dat via remove (dan zal FF zelf weer de eisprong aangeven) ;)

19. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    Ok, dank je Eeva!!

Ik denk dat ik het eerst maar zo laat en afwacht wat mijn temp doet en wat FF zal doen. Maar nu weet ik in ieder geval hoe het moet, zelf een kruis zetten. ;)

20. Iloiza

Iloiza Fanatiek lid

26 mrt 2008
    2.894
    1
    0
    Multitasker
    OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD OH MY GOD!!!!!!!!!!!! HELP!!!!!!!!!!!!
    Ik moest net plassen en zag ineens bij het afvegen dat mijn afscheiding ehm... 'anders' is. Donkerder dan normaal. Normaal gesproken heb ik echt witte afscheiding, maar nu was het een soort van vermengd...? Het was niet roze, het was ook niet bruin. Eerder een soort beige?? Alsof het vermengd was met heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel weinig roze of bruin?? Echt heel raar.
    Ik ben zo bang dat ik morgen al ongi ga worden!! De vorige keren had ik echt bruinverlies vlak voor mijn ongi begon, maar ik heb hier zó'n slecht gevoel over...
    Als ik morgen ongi word, dan heb ik deze keer maar een LF van 4 of 2 dagen gehad!!!!!!! WTF!!!

Of zou het ook een innesteling kunnen zijn?? Ik denk het niet; ik heb nog nooit eerder iets gemerkt van mijn innesteling. Waarom zou het nu wel zo zijn??
    Ik heb wel even gekeken, en als mijn eisprong inderdaad 27 november was, dan zou gemiddeld morgen de innesteling plaatsvinden (volgens de calculator hier op ZP). Check:
    Eerste dag van je laatste menstruatie: 13 november 2011 (nja, deze klopt dus niet omdat ik zo'n lange cyclus heb)
    Een beetje vruchtbaar: 24 november 2011
    Vruchtbaar: 25 november 2011
    Erg vruchtbaar: 26 november 2011
    Eisprong: 27 november 2011
    Innesteldag: 2 december 2011
    Vanaf hier kun je testen: 11 december 2011
    Vermoedelijke bevallingsdatum: 19 augustus 2012

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLLLLLPP!!!!!!!! !

Deel Deze Pagina