Temperaturen na miskraam

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door blossom1, 20 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. blossom1

blossom1 Lid

1 jul 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Heb ongeveer 4 weken geleden een miskraam gehad. Nu weer aan het temperaturen en ovutesten.
    Zoals op het kaartje te zien is is het onzeker of ik mn ei al gehad heb of niet. Mijn temperatuur is lager dan normaal. Bij mijn vorige cyclussen is mijn temperatuur gestegen boven 36.7-36.8 nu dus nog niet. Zou dat kunnen komen omdat het ook kouder buiten is (of is dat onzin) of zou mijn ei gewoon nog moeten komen?

Wat de ovutesten betreft, een paar dagen positief getest daarna weer negatief en dat nog 3 x met tussenpozen van een week ongeveer. Ik weet wel dat je nog een restje hcg in je lichaam kan hebben maar dan had ik toch geen negatieve testen tussendoor gehad? Heeft iemand dit ook meegemaakt na een miskraam?

Groetjes Blossom

2. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    heb je wel een echo gehad of je schoon was ?
    en heb je een negative zwangerschapstes gehad ?
    ik vind namelijk dat je nog lang positief test...
    na een miskraam kan het wel een tijdje duren voor je cyclus weer op gang komt .

3. blossom1

blossom1 Lid

1 jul 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miskraam is spontaan op gang gekomen en ik heb een echo gehad en alles was schoon. Zwangerschapstest was een week later negatief.
    Alleen ovutesten zijn wisselend positief en dan weer negatief.

4. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    wat ik wel weet is dat ze zegen dat na een miskraam beter geen ovulatie testen te gebruiken omdat die inderdaad wat langer positief kunnen blijven dus zou als ik jouw was even kijken wat je cyclus doet en dan de volgende cyclus weer ovulatietesten gebruiken

5. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik zit nu ook met een cyclus na een miskraam. FF had een eisprong aangegeven op 2/11 en dat was ook na een kleinere stijging in vergelijking met vorige cyclus. nu is het wel zo dat ondertussen FF niet meer aangeeft dat er een eisprong is geweest dusja, ik weet nu niet of er één is geweest of niet. Ik weet alleen dat ik nog steeds niet ongesteld ben geweest na de miskraam van eind september.

6. blossom1

blossom1 Lid

1 jul 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reactie, jullie zijn al veel langer aan het wachten dan ik. Begrijp dat ik gewoon veel geduld moet hebben.

cheriseken: idd als ik jou temperatuurkaartje zie kan ik er ook geen touw aan vast knopen. Balen zeg. Meet je de temperatuur rectaal en steeds op hetzelfde moment?

Blossom

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Als ik je kaartje bekijk, denk ik niet dat je ei al geweest is. Je temp moet dan minimaal 0,3 hoger zijn dan normaal en dat gedurende minimaal 3 dagen om van een eisprong te mogen spreken.
    Ik denk dat FF de stippellijn heeft gezet op basis van je ovutesten.
    En omdat je ovutesten ook vaker positief zijn geweest, denk ik ook niet dat je daar nu op kunt vertrouwen.

Je cyclus kan flink in de war zijn van een miskraam. Ik heb in mei en augustus dit jaar een miskraam gehad en mijn cyclussen zijn ook nog steeds niet zoals het hoort.

8. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Je kunt indd geen touw aan vast knopen aan jouw kaartje. Heb je tussen door al weer eens een test gedaan? Misschien dat je daarom wel niet ongesteld bent, t kan zomaar.. Anders misschien toch eens de HA bellen, duurt indd best lang voordat je ongesteld bent geworden als je miskraam al eind september was..

9. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Na mijn miskraam in 2009 zijn mijn ovulatietesten ook nog vrij lang positief geweest. De zwangerschapstesten bleven (zwak) positief tot rond de eisprong. Eisprong kwam toen pas op dag 26.
    Het zou best kunnen dat jouw laatste positieve ovutesten echt een ei aankondigen, maar dat weet je pas als je temp omhoog gaat. Nu heb je nog geen tempstijging gehad. Even geduld hebben nog dus.

Ter illustratie mijn kaartje van die ronde, dan kun je zien hoe lang alle testjes bij mij positief bleven:

Bekijk bijlage 200660

10. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    op weekdagen meet ik altijd rond hetzelfde tijdstip, enkel in het weekend is da meestal later. Ik meet telkens onder de tong, wat mijn eerste gyneacoloog zei om te doen.

Ondertussen zit ik bij andere gyneacoloog. Zou deze week mijn bloed laten trekken om te kijken hoe het zit met bepaalde waarden.
    Ik ben altijd heel onregelmatig geweest, dus heb geen flauw idee hoe mijn cyclus er uit ziet. Varieert enorm, soms wel extreem lang. Vandaar dat mijn gynea zei om mijn bleod te laten nemen, als ik eind november nog steeds niet ongesteld was.

Een test heb ik niet meer gedaan, aangezien mij dat zo overbodig lijkt ? Je kan toch niet zwanger zijn als er geen eisprong is geweest ? Alléja volgens mijn curve is er toch nog geen geweest.

11. blossom1

blossom1 Lid

1 jul 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    wel fijn dat je waardes even nagekeken worden. Dan weet je ook of dat goed zit.

Wel fijn om te weten dat er meer zijn met veel positieve testen en dat ze dus eigelijk in de ronde na de miskraam niet gebruikt moeten worden.
    Ga niet meer testen nu, maar afwachten of temperatuur stijgt of dat de menstruatie inzet.

Blossom

12. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    vandaag mijn bloed laten trekken, morgen weet ik de uitslag en weet ik mss ook of mijn gyn al verdere stappen wil ondernemen.
    Hoe kan je nu zwanger worden, als je maar geen eisprong krijgt... dag 56 en nog geen eisprong te bespeuren.

Op basis van mijn temperatuur vind ik een zwnagerschapstest doen dan ook overbodig. Zouden jullie een test doen ?

13. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb net de uitslag gekregen van de bloedtest, de exacte waarden weet ik nog niet, maar de dokter zei dat alle waarden normaal waren en zouden overeenstemmen met 2de dele van de cyclus. Maar dat is dan toch het deel na de eisprong ? In mijn curve merk ik nergens een eisprong op...
    Nu vanavond weet ik de exacte waarden en mag ik ook de gyn opbellen dus mss weten we dan meer.

14. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb ondertussen naar de gyn gebeld, maar ze was er niet, twas haar vervanger. Zij heeft dan maar eens naar mijn waarden gekeken en zei zij dat mijn eierstokken stil liggen... (in tegenstelling tot mijn huisarts die zei dat alle waarden normaal waren)
    moet morgen terugbellen naar mijn eigen gyn om te kijken wat er nu moet gebeuren.

15. blossom1

blossom1 Lid

1 jul 2011
    36
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is geen leuk nieuws.. hopelijk morgen duidelijkheid voor je wat verder te doen.

blossom

16. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    jeetje wat vervelend nieuws zeg!

ik wilde je net mijn denk ik opbeurende verhaaltje vertellen...
    ik heb ik september een curettage gehad en ik hield posi zwngerschapstesten en een redelijk hoge temp (geen voor-ei-temp in ieder geval). ook op het moment van mijn eisprong had ik nog een duidelijke posi zwtest... en toch zwanger geworden!!
    zal mn kaartje erbij zoeken.

17. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
  18. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja heb gebeld, maar ze was weggeroepen voor een bevalling, dusja heb haar niet aan de lijn gekregen.
    Maandag mocht ik pas terugbellen... ik begrijp toch nie waarom ik haar nie op een ander nummer kan bereiken dan hoor, want nu moet ik nog zoveel dagen afwachten zonder iets meer te weten.

Hetgeen ik wil horen is dat ze eigenlijk met clomid wil beginnen en niet dat ze gaat zeggen van je bent al eens spontaan zwanger geraakt dus..... spontaan zwanger geraken kan allemaal wel goed zijn, maar als je maar paar keer per jaar een eisprong hebt, en je hebt die eisprong dan juist gemist, kan het ook lang duren zenne... pfff

19. cheriseken

21 aug 2011
    94
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb eindelijk mijn gyn aan de lijn gekregen, maar het heeft opnieuw veel moeite gekost, maar heb laten blijken dat ik al lang genoeg geprobeerd heb, dat ik ze aan de lijn MOET hebben, en dat heeft zijn vruchten afgeworpen :)

Ze heeft mijn bloedwaarden eens bekeken en mijn eierstokken zouden nie aan het werken zijn voor den moment. Het waren nu wel al waarden van een week oud, maar op basis van die waarden zag ze nie in dat mijn MS er binnenkort zouden aankomen. Ze ging mij meteen Clomid voorschrijven. Ze hield rekening met het feit dat ik altijd van die lange onregelmatige cyclussen heb en vandaar mocht ik meteen met Clomid beginnen en moest ik niet langer meer wachten. Ben echt content dat ze er nu al wil mee beginnen.

Moet nu gedurende 5 dagen 1 pilleke nemen. En dan half december moet ik langsgaan voor een echo om te zien of de eierstokken in gang zijn geschoten. Dusja we zijn al een beetje verder geholpen...

20. @ blossom, mijn cyclus lag ook compleet overhoop na mijn miskraam, kreeg geen eisprongen ook al dacht FF van wel. Ik heb in totaal 2 cyclussen gehad zonder eisprong. Daarna is het weer op gang gekomen, en ben ik zwanger geworden van mijn dochter*.
    Als ik je kaartje bekijk dan is er nog geen eisprong geweest.
    De kou buiten heeft geen invloed op je temperatuur, want wij zijn tenslotte warmbloedigen, maar er zijn wel andere dingen die invloed hebben op je temp. Maar je temp is nu wel erg stabiel dus lijkt echt niets te gebeuren in je lichaam. Denk dat je lijf nog wat van slag is, helaas! Blijven doortempen en hopen dat het weer gauw op gang komt allemaal, succes en knuffel, hier in hetzelfde schuitje!!

@ cheriseken, heb je PCO dan? Wel beter dat je nu clomid krijgt, heb je inderdaad wat meer kansen om zwanger te worden. Maar hoef je niet voor echo's langs te komen, dat ze kan zien of er eitjes rijpen?

Deel Deze Pagina