Wie heeft er ervaring met provera??

Discussion in 'Miskraam' started by Anto1909, Jan 27, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Op 2 dec 2014 was er een ma vastgesteld. Op 5dec deels verloren, of 8 dec gecurretteerd. Op 21 januari bleek er nog een klein restje te zitten. Dus de 12 dgn menstruatie was geen opruimbeurt helaas. Dus nu voor 10dagen tabletten gekregen en dan moet op dag 13 het restje loskomen. Lukt dat niet dan als nog poliklinisch weg halen.
    Maar nu vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met deze provera tabletjes? Wat kan ik verwachten?? Krijg ik hevige buikpijn en veel bloedverlies of gewoon een hevige menstruatie en dat t dan meekomt? Ik vind het zo lastig dat ik niet weet wat ik nu kan verwachten.

2. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Provera wordt gebruikt om je menstruatie op te wekken, over het algemeen bij vrouwen die niet uit zichzelf ongesteld worden (PCOS). Of als je cyclus in de war is, na bijvoorbeeld een miskraam, bevalling of hormoongebruik.

Je neemt een kuur van 5-10 dagen. Na het stoppen met de kuur word je ongesteld. Hier was dat meestal op dag 3-5 na het stoppen. Ik weet niet hoe het is als je nog wat resten van een curretage in je baarmoeder hebt. Je hebt kans dat het bloedverlies daardoor wat heviger is dan normaal, misschien wat meer krampen, wat meer en/of grotere stolsels. Ik denk dat je je het beste kan voorstellen als een hevigere menstruatie, het is niet te vergelijken met bijvoorbeeld Cytotec, wat gebruikt wordt om een miskraam op te wekken.

Sterkte & succes!

3. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank jippie!!! Nu heb ik een beetje een idee wat ik zou kunnen verwachten. Hopelijk werkt het.

Share This Page