Hoi meiden, Ik ben 14 augustus gestopt met de nuvaring en heb de eerste 3 maanden steeds goed mn eisprong gevoeld. De 3e ronde was het dan ook raak, alleen heb ik toen een vroege miskraam gehad. Sindsdien doet mijn cyclus erg raar en heb ik steeds wat last van spotting, vaak al 5 dagen voor mijn NOD. Ik voel wel nog steeds iets rond mn eisprong, maar niet de eisprong zelf meer. Denk dat ik misschien t groeien van mn ei voel ofzo? Mn cyclus is nog niet echt regelmatig geweest, maar gemiddeld genomen zou hij op 28 uitkomen nu, mijn laatste was echter 25 dagen, dit vond ik wel erg kort... Om een duidelijker beeld te krijgen ben ik nu dus begonnen met tempen, maar heb hier een paar vraagjes over en misschien kunnen jullie daarbij helpen. - Ik temp vlak voordat ik opsta, maar ivm wisselende diensten is dit niet op vaste tijdstippen, is dit heel erg en hoe doen jullie dit? Merk wel, hoe later ik temp, hoe hoger mijn temperatuur, is dit bij jullie ook? - Heb op dag 8 van mijn cyclus al vruchtbaar slijm gehad en voelde toen ook al mijn eitje rommelen ( dit heb ik tot gisteren toe gevoeld ) Wat denken jullie, ook gezien mijn tempkaartje, zou die nu al gesprongen kunnen zijn? Zou wel erg vroeg zijn toch? En heb wel een duidelijke tempdaling gehad, maar had toen ook gewoon vroeg getempt en dit was op dag 5 dus lijkt me onmogelijk he? Mijn kaartje staat in mn handtekening, zouden jullie misschien een kijkje willen nemen? Als jullie verder tips hebben, hoor ik ze graag! Liefs engeltje
Zelf ben ik ook nog niet zo ervaren in het tempen,maar ik denk dat je temp tijden veels te onregelmatig zijn.Zo krijg je geen betrouwbaar overzicht. Ik probeer echt elke ochtend rond dezelfde tijd te tempen.
Ja dat denk ik dus ook, maar als ik dus naar dezelfde tijdstippen kijk, is dit wel dezelfde temperatuur, dus toch wel aardig stabiel dan. Maargoed volgende maand ga ik gewoon mijn wekker iedere dag om 6 uur zetten om te tempen en dan kan ik daarna misschien gewoon nog verder tukken Thnx voor je reactie in ieder geval!
Niks te danken hoor Zelf merk ik ook direct verschil in mijn temp als ik eens later meet.Dan is ie gelijk een stuk hoger.Ik voer mijn temp in bij FF als ik een uurtje later als normaal meet geeft ie dat ook aan middels een wit bolletje.Witte bolletjes zijn dus niet zo nauwkeurig.Als je wilt kun je dat ook bekijken bij mijn plaatje (staat in mn handtekening) Maar ondanks dat je curve nu niet erg betrouwbaar is denk ik niet dat je je eisprong al hebt gehad. Als je eisprong is geweest is je temp hoger als voor je eisprong.Ik zie wel dat je een dipje hebt gehad,maar je temp is daarna niet minimaal 3 dagen hoger geweest als voor dat dipje. Maar nogmaals erg ervaren ben ik ook niet,waarschijnlijk zijn er hier andere vrouwen die je er veel meer over kunnen vertellen.
Je hebt me nu al meer verteld dan dat ik zelf wist hoor, net als dat t dan minimaal 3 dagen hoger moet zijn na t dipje, dat wist ik dus niet, thnx! Heb net je kaartje even bekeken en met jouw uitleg erbij snap ik um wel een beetje. Volgens mij is die tempkaart ook veel uitgebreider als die andere, maar mijn engels is niet zo goed helaas!
Hoi meiden, Zouden jullie nog eens naar mijn tempkaartje willen kijken? Naar mijn gevoel heb ik mn eisprong al wel achter de rug, maar er wordt nog geen streep neergezet. Gebeurt dit altijd later, of had ie er al moeten staan? Heb wel een temp dip gehad en sinds die tijd is hij aan het stijgen. Was mn eisprong dan misschien tijdens die dip? Liefs engeltje
ik denk dat als je de temps van dag 4 en 6 weghaalt (toen heb je ook heel laat getempt en dus is je temp hoger) je wel een kruis krijgt. Weet niet of dit programma ook na 3 dagen hoge temp een kruis zet
Ik denk idd ook dat het door de hoge temp van dag 4 en 6 komt dat je geen kruis krijgt. Het ziet er wel naar uit dat je je eisprong hebt gehad.
Thnx voor jullie reacties! En wanneer denken jullie dan dat ik mijn eisprong heb gehad? Is dat meestal vlak voor de dip, of zo rond dag 14/15?
ik zou denken dag 15, maar omdat je op dag 17 ook een dip hebt, zo t ook daar kunnen. Eisprong is op de dag voor je temp omhoog gaat, in jouw geval de dag van de dip. Dus nog even wachten wat je temp de komende 2 dagen gaat doen
Ok, dankjewel dat je wilde kijken! Probeer nu ook zoveel mogelijk rond hetzelfde tijdstip te tempen, dus tussen 6.00 en 7.00 uur.
Okidokie, begin het nu eindelijk te snappen allemaal haha Nu is het afwachten dus! We hebben toevallig wel op beide dagen geklust, 1x in de ochtend en 1x in de avond, zodat er genoeg tijd tussen zat voor manlief zn zwemmertjes