He meiden, nou helaas deze ronde is het niks geworden, na een teleurstelling ben ik in de volgende ronde beland. Vraagje, moet je tempen op dezelfde tijd, althans op het uur nauwkeurig? Bij de vorige heb ik in het weekend ongeveer een uur later getempt, door de weeks gaat de wekker altijd dus dat is een makkie.
het beste is om op een vaste tijd 's ochtends vroeg te tempen. Mijn wekker staat in het weekend ook om 7 uur, vooral op de belangrijke dagen rond eisprong en NOD naderende dagen.
temp op ongeveer hetzelfde tijdstip. Maar moet soms een half uur voor ik er uit ga heel nodig naar de wc dan temp ik dan alvast. Denk dat het bij mij ongeveer een half uurtje kan schelen. Tot nu toe een hele stabiele temp.. of 36,4 of 36,5. heb nog geen eisprong kunnen ontdekken dus weet niet of het dan van invloed is.. In het weekend zet ik ook geen wekker, maar heb een biologisch ingebouwde plaswekker moet altijd om ongeveer hetzelfde tijdstip plassen dus temp dan meteen.. Succes deze nieuwe ronde!
Dat vroeg ik me dus ook af! Mijn gyn heeft mij een temp kaart gegeven, daar staat op dat je niet speciaal in het weekend je wekker moet zetten, maar hier lees ik steeds dat je wel op het zelfde tijdstip moet tempen! Nou ja, ik zet mijn wekker dus ook in het weekend! Daarna gewoon verder slapen! (al lukte dat vanmorgen niet! Grrrr)
Wat je anders kan doen, is een keer 'testen' van het verschil is tussen je temp als je om 7 uur tempt en dan doorslaapt en dan om 10 uur bijvoorbeeld weer tempt. Ik heb dan zelf toch een klein temperatuurverschil. En rond de tijd van ei wil ik dat niet hebben anders weet je helemaal niet zeker wanneer je ei was..
ik temp ook altijd op dezelfde tijd zet er in het weekend ook mijn wekker voor alleen met mijn werk heb ik soms vroege diensten en dan moet ik ongeveer 2 uur eerder beginnen dus dan kan het niet maar ik dan is mijn temp altijd wel iets lager als normaal
Ik temperatuur elke dag voordat ik opsta. Dus door de weeks is dat heel erg vroeg (jammer genoeg ) en in het weekend is het wat later. Volgens mij maakt het niet zoveel uit, als je het maar doet voordat je je bed uit gaat (of andere leuke dingen in bed gaat doen ) Ik heb het daardoor elke maand nog goed kunnen zien, alleen deze maand is mn temp een beetje in de war, maar heb me deze maand ook niet zo lekker gevoeld, dus zal wel van mn 'griepje' komen. Temp stijging rond ei-sprong vind ik altijd duidelijk te zien, zelfs als ik in het weekend een paar uurtjes later temp. Gewoon doen waar je je prettig bij voelt, alleen zie ik het in het weekend niet zitten om mn wekker om 6 uur te zetten
Ik werk onregelmatig. ene dag gaatde wekker om 6 uur, andere dag ben ik vrij, of begin ik om 9 of op 12 uur. Vond het een beetje onzin om iedere ochtend om 6 uur wekker te zetten. Op advies van HA: Temp tijd maakt niets uit, als het maar iedere ochtend meteen als je wakker wordt is. Niet eerst opstaan. Meteen tempen. Merk wel dat mijn temp om 6 uur altijd iets lager is als om bv 11 uur. Maar als je gaat curven zie je toch wel duidelijk wanneer je ei hebt gehad. Tempen is vooral handig om straks naar HA te gaan en cyclus in kaart te hebben. OOk weet je wanneer je niet meer hoeft te klussen en evt. kunt testen.Daarvoor ben ik ook gaan tempen. Als je verhoging hebt ben je met klussen toch te laat. Ik vond het wel prettig om te weten wanneer ik kon testen, omdat ik rare cyclussen had: 32, 29, 46, 27, 42. Dus mijn man en ik hebben het vanaf dag 11 gewoon netjes om de dag gedaan. (Man was hier héél erg blij mee ) Totdat ik 3 dagen een hoge temp had. succes ermee!
Bij ons gaat de wekker voor het eerst om 10 over 6. Mijn man doet hem dan nog 3 keer uit en gaat uiteindelijk om 10 over half 7 eruit. Meestal temp ik dan, maar dan ben ik al wel een half uur wakker. Zou dat invloed kunnen hebben? Als ik temp meteen als ik wakker wordt, kan ik mijn thermometer nog niet aflezen omdat het dan te donker is. En lichten aandoen als ie nog niet (helemaal) wakker is vind ik ook weer niet prettig.
Had dat ook wel eens, dat mijn ogen nog niet in staat waren om de temp te lezen. Bij mijn thermometer was het zo dat als ik bv 36.9 had getempt, de thermometer uit zette en dan weer aanzette hij weer 36.9 aangaf, voordat hij zich opnieuw instelde voor je nieuwe temp. Dit duurt wel maar heel even, 2 seconden of zo, maar lang genoeg om af te lezen. Misschien heeft jou thermometer dat ook wel. Ik had vaak na tempen een onwijs volle blaas, dus ging eerst op mijn gemak alles doen en dan later eens een keer kijken wat er nu echt opstond en mijn temp opschrijven. Mijn HA zei wel dat als je wakker bent en dingen gaat doen dit van invloed op je temp is, maar ik denk dat als je gewoon rustig in bed blijft liggen dit echt geen 0,3 tot 0,5 graden kan schelen. Succes ermee!