tempen en nachtdiensten

Discussion in 'Zwanger worden' started by cyntje78, Jul 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Bah bah... heb ik weer....

Ik ben deze ronde begonnen met tempen. Braaf elke ochtend gedaan. Maar nu schiet me net tebinnen dat ik morgenavond voor 3 nachten in de nachtdienst zit.... en nu? Deze cyclus voor niets getempt? In september heb ik weer nachtdiensten dus ik kan na deze cyclus maar 1 ronde tempen. Zo schiet het niet op natuurlijk!

Of is er een andere oplossing? Ovutesten wil ik eigenlijk niet meer gebruiken... kost steeds geld, tempen is gratis :D

Groetjes cyntje78

2. maartje84

maartje84 VIP lid

Oct 8, 2008
    12,810
    4,446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Ik werk ook onregelmatig. Heb wel eens geprobeerd te tempen, maar dat werkte bij mij niet.
    In het ZH waar ik inmiddels loop vinden ze het totaal geen probleem dat ik nooit goed getempt heb. Bovendien: de temperatuur zegt niet alles. Mocht je bijv. problemen met je progesteron hebben, dan kun je tempen wat je wilt, maarwordt je er echt niet wijzer van.
    Je zou via internet goedkope ovulatietests kunnen kopen. Kijk anders eens even in het gedeelte hier op het forum over ovulatietests en vraag daar ff wat de beste en goedkoopste is.

Je zou overigs ook je cervixslijm in de gaten kunnen houden. Heb je geen enkel hulpmiddel voor nodig ;)

3. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Dankje voor je antwoord Maartje!

Tja... eigenlijk wilde ik niets meer gebruiken en alles maar op zijn beloop laten gaan. Maar dat valt me toch tegen ;) Je hebt inene geen houvast meer. Ei-sprong klachten heb ik wel, alleen begint dit een paar dagen voor mijn ei tot een week na mijn ei.
    Even op mijn tantjs bijten dan maar... ik wil echt zonder hulpmiddelen proberen hihihi...

Liefs cyntje78

4. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Tempen is alleen geschikt als je het elke dag op precies hetzelfde tijdstip doet voordat je opstaat. Minder slaap of nachtdiensten hebben zeker effect. Ik heb van mijn gyn nooit hoeven te tempen, omdat ze het als zeer onbetrouwbaar beschouwen. Als je wilt weten wanneer je eisprong is, kun je beter ovulatietesten doen.

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,472
    4,922
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik zou goedkopere ovulatietesten proberen, bijvoorbeeld die van L10. Deze zijn net iets meer dan een euro per stuk. Als je niet op vaste tijden kunt tempen wordt het een chaos. Door de week sta ik om 6:00 op, in het weekend om 8:00. Door dit verschil in tijd ligt mijn temp in het weekend 0,2 graden hoger dan door de week.
    Zelf weet ik inmiddels behoorlijk goed wanneer mijn eisprong is, maar het voelt toch als een soort hou-vast om dit bevestigd te zien met een test.

6. Lauw

Lauw Fanatiek lid

Jan 8, 2009
    1,475
    0
    0
    Ik werk ook onregelmatig.... en heb eigenlijk wel gewoon getempt..
    en ff vond mijn eisprong dan ook altijd redelijk goed.

Ik zette mijn wekker dan ongeveer 7-8 nadat ik was gaan slapen en tempte mij dan....
    Dan wel in ff in voeren met het juiste tijdstip dan krijg je ook een open bolletje... dan weet je ook dat het iets afwijkend kan zijn..

en nog even dit:
    als hij na de nachtdienst reeks duidelijk hoger is dan ervoor... dan weet je dat je tijdens je nachtdiensten ergens je ei hebt gehad..
    het kan dan misschien 3 of 4 dagen verschillen, maar dan weet je in ieder geval iets...

7. cyntje78

cyntje78 VIP lid

Nov 11, 2008
    6,297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    toch maar besloten om deze maand niet verder te gaan met tempen.... Volgende maand kan het wel. Ik heb niet iedere maand nachtdiensten gelukkig.

We zijn toch wel aan de klusserdeklus.... het is nu alleen een stuk spannender omdat ik niet weet wanneer ik kan testen hahaha!

Bedankt voor jullie antwoorden!

Liefs cyntje78

Share This Page