HCG na curettage

Discussion in 'Zwanger worden' started by Makkie, Jul 3, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Weten jullie hoelang je hcg in je lichaam hebt na een curettage? En hoe snel je weer een eisprong kunt hebben? Ik ben 4,5 week geleden gecuretteerd en ik denk zelf na 17 dagen een eisprong gehad te hebben en ik heb zelf het vermoeden weer zwanger te zijn.

Stel dat ik positief test, kan dat dan zijn van een nieuwe zwangerschap of nog van de miskraam?

Iemand hier ervaring mee?

liefs Makkie

2. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi makkie,

ik weet het ook niet precies, eerlijk gezegd... ik heb 6 juni een mk gehad en ik heb daarna elke week een testje gedaan of de hcg al minder werd... je zag wel dat het minder was geworden, maar afgelopen maandag was ie nog steeds een heeeeel klein beetje posi... Toch denk ik ook dat ik op dag 20 ongeveer mn eisprong heb gehad weer. Ik weet dus ook niet of dat eigenlijk wel kan aangezien ik nog hcg in mn lichaam had. Nu heb ik ook het gevoel weer zwanger te zijn, het voelt gewoon precies als in mn voorgaande 2 zwangerschappen.
    je kan dus nog posi testen van je vorige zwangerschap, maar kan ook van een nieuwe zijn, daarvoor moet de streep dan dikker worden. Ik zou dus twee testjes doen met een dag of 4 er tussen... dan weet je of je (hopelijk) alweer zwanger bent.
    ik zal voor je duimen!

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

he meid, bedankt voor je reactie. Wat erg dat jij dit helaas ook mee moest maken.

Ik heb de vraag hier ook aan de verloskundige gevraagd en volgens haar kan dat heel goed, snel weer een eisprong en zwanger zijn. Ik waag mis zondag een testje.

En jij, wanneer wil jij gaan testen??

4. Trees

Trees Niet meer actief

Meerdere testen over een paar dagen verspreid en kijken of het streepje meer duidelijk wordt. Of twee keer een bloedtest doen om te kijken of het stijgt.
    Ik heb zelf beiden meegemaakt. Ik heb weleens 5 weken na een curretage nog oud Hcg in mijn bloed gehad en daardoor een hele lichte positieve test. Maar deze zwangerschap heb ik 15 dagen na de laatste miskraam weer een eisprong gehad en meteen zwanger geraakt.

Spannend ik hoop voor je dat je weer zwanger bent!

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Trees, wat goed zeg, zo snel zwanger. Ik hoop voor je dat nu alles goed mag gaan.

Vind het echt zenuwslopend. Ik durf niet te testen... bang voor een nega test en ook bang voor een posi.... straks is ie posi door nog wat restjes hcg, hoe kom je daar achter dan? Straks denk ik dat ik zwanger ben door een posi test en dan blijft bij een echo dat dat niet zo is.... als het echt een dikke streep is dan zal het toch wel? Bij een hele lichte posi test denk ik dan niet... pffff onzeker dit he?

Vandaag nog steeds met vlagen het gevoel ongi te worden. Ietsjes buikpijn, rugpijn en zware benen. Maar dat had ik ook toen ik zwanger bleek.... dus tja, testen is de enige oplossing denk ik. En als ie nega is dan heeft mijn lichaam me goed voor de gek gehouden!

6. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    @makkie: ja zondag wordt spannend dan.... ik ga denk ik maandag testen, als ik tot zo lang kan wachten, mn gevoel is echt heel sterk, maar goed je leest hier ook zo vaak dat je lichaam je voor de gek kan houden, dus het blijft afwachten...
    @trees: wat fijn dat je weer zwanger bent, hopelijk mag het nu eindelijk een keertje goed gaan!

7. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    als je zondag trouwens voor het eerst test en de test is nog licht, dan zou ik bv woensdag of donderdag nog een keer testen, dan kan je zien of de test duidelijker wordt, want in principe verdubbeld hcg elke 2 dagen. Maar ik hoop voor je dat het gewoon een knaldikke test is, want dan is wel duidelijk dat het van een nieuwe zwangerschap is...

Share This Page