hoi , ik heb zelf een zeer onregelmatige cyclus(gehad)nu door middel van clomid loopt het weer redelijk goed. maar ik temp.altijd zodat je zekerweet dat je een eisprong hebt en doe ook ovulatietesten. op de site www.testjezelf.nu kun je hele goed kopen waarbij je niet je plas zo veel uur hoeft op te houden en je mag wel drinken, mits je niet super veel drinkt vlakvoor het testen. het testen raden zij aan om tussen 10-20.00uur te doen. kan dus zelf kiezen wanneer. ze hebben ook voordeel verpakkingen en betalen gaat heel gemakkelijk,. vooral als je inetrnet bankieren hebt. vaak is het binnen 2/3 dagen bij je thuis. o.ja gyn raad aan om zaadjes klaar te hebben liggen voordat je je eisprong krijgt. daarom om de dag klussen rond je eisprong periode. meestal vanaf een dag of 10 van je cyclus.(mocht je altijd later hebben dan kan je het iets verlaten) hierdoor loop je niet de kans het niet gedaan te hebben en is het zaad van betere kwaliteit. succes! groeten remke
Remke bedankt voor de tip! Als die van mat care op zijn dan zal ik deze proberen. Ik hoop natuurlijk dat dat niet nodig is ha ha. Dat plas ophouden valt niet mee maar is misschien ook ff wennen.
ik heb ook ff een vraagje over ovulatietesten. Misschien vinden jullie me wel veel te ongeduldig hoor omdat ik net met de pil gestopt ben en nog aan het ontpillen ben. Maar.... ik zit nu dus op eerste ongi te wachten (of zwangerschap natuurlijk), ik heb geen flauw idee wat er nu met mijn lichaam gebeurt en of ik dus eisprong heb etc. Ik ben gewoon zo benieuwd naar hoe mijn lichaam nu werkt en zou daar beetje zicht in willen krijgen. Zou ik nu ovulatietesten kunnen gaan uitvoeren om te kijken of er uberhaupt iets gebeurt met mijn lichaam of moet je dan echt wachten totdat je eerste echte ongi geweest is?
Esther, het kan een dure zaak worden om nu al met ovulatietesten te gaan werken, omdat je niet weet wanneer je ei gaat springen. Je kunt dus zo 2-3 weken aan het testen zijn, of nog langer. In jouw geval is temperaturen goedkoper. Zie je dat de eisprong geweest is (verhoogde temperatuur, die hoog blijft) dan weet je dat je na 10-16 dagen je menstruatie kunt verwachten OF kunt testen. NB: je moet klussen als je temp nog laag is
dan moet ik toch maar even geduld hebben tot ik mijn eerste echte ongi achter de rug heb, zucht. Ben vanochtend toevallig begonnen met temperaturen. Bedankt voor je antwoord. Heb nooit durven denken dat ik zo graag ongesteld zou willen worden, hihi.
Hallo Allemaal, Hier lees ik nu eens fijne informatie. Ik ben eind november met de pil gestopt, dus nu twee ronde's gehad en net een dag van mijn ongi af. Ben deze keer begonnen met tempen, puur en alleen om te kijken wanneer ong. mijn ei komt, wij willen het rustig aan doen. Ja hoop natuurlijk zo snel mogelijk, maar ga voor mezelf uit dat het wel een jaartje kan duren! Die banners zijn allemaal wel leuk en ik heb er natuurlijk ook één, maar bij de menstruatie kalender gaf ie aan dat ik al na bijna een week mijn ei had en dat we vorige maand dus te laat waren begonnen met serieus klussen. Daarom ben ik nu met tempen begonnen en wil ik de ovu testen nog even laten, dat kan over een tijdje altijd nog! Toch valt er nog een hoop te leren a;s je zo eens rond leest in de forums, maar dat vind ik erg leuk! Succes allemaal en lief dat er ook zwangere zijn die je van allerei zaken op de hoogte houden! X Judith