Vraag, hoop op antwoord want snap er niks meer van :(

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lastbelly, 17 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Hallo meiden,

Ik hoop op reacties, want snap niks meer van mijn cyclus en dat maakt me erg onzeker.

Begin jullie met de pil gestopt, we willen graag een 2e kindje.
    Eerste cyclus 33 dagen. (vorig jaar bevallen van een zoontje, mijn cyclus was toen na stoppen met de pil: 33-31-29-31-32-zwanger.)
    Redelijke normaal dus. Cyclus daarop: 27 dagen. Vrij kort, maar ach, ik zie nog geen problemen.
    Maar dan ineens een cyclus van 16 dagen! Heel kort dus. En veel bloed. Nou ja, ik denk misschien komt het door het ontpillen, we starten gewoon weer vol goede moed. Maar dan, na exact 16 dagen, weer een bloeding. Ik had bij het afvegen bloed aan mijn toiletpapier. Dus ik neem een tampon. Nu heb ik 6 dagen zeeer licht bloedverlies gehad. De tampons elke keer netjes verschoond, maar er zat maar een heeeeel klein beetje roze bloed in elke keer. Ik had eigenlijk de 6 dagen wel met 1 tampon kunnen vullen, zo weinig bloedverlies. Moet ik dit nu als een menstruatie zien, of wat? Ik weet nu namelijk niet of ik vanaf die heeeele lichte bloeding opnieuwe moet tellen (als in; een nieuwe cyclus) of dat ik vanaf de eerste korte cyclus van 16 dagen moet tellen... Iemand enig idee?? Ben zo onzeker, en heb nu dus geen flauw idee waar in de cyclus ik me ongeveer bevind....

2. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Hai,

Ik weet het eigenlijk niet. Misschien kun je voor de zekerheid een zwangerschapstestje doen? En daarna beginnen met ovulatietesten te gebruiken om te kijken of en zo ja wanneer je een eisprong hebt? En mocht het nou elke keer maar 16 dagen zijn (dus je hebt het nu nog zeg 2 x achter elkaar) dan even langs de huisarts. Die kan je vast meer vertellen.

Succes!

3. Mama in spe

Mama in spe Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.837
    0
    0
    Noord-Holland
    Klinkt als ontpillen...
    Of een innestelbloeding....? Heb je al een testje gedaan?

Als je je er heel onzeker bij voelt, kun je voor de zekerheid altijd eens langs de huisarts gaan.

4. chulla

chulla Bekend lid

17 apr 2009
    609
    0
    0
    noord brabant
    ik denk zelf aan ontpillen je cyclus kan heel erg in de war raken na het stoppen met de pil als dit zo blijft zou ik toch maar even langs de ha gaan

5. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Hmm, heb de vorige keer niet echt last gehad van ontpillen. En ben nu 3 en een halve maand van de pil af, dus zou het zo gek vinden als ik nu ineens nog moet ontpillen? Weet het niet. En een innestelingsbloeding lijkt het me ook niet, omdat het echt zeer licht bloedverlies was, maar wel 5 dagen lang. Geen donkerbruin bloed ofzo, eerder roze.

Ik vind ovulatietesten vrij prijzig, helemaal omdat ik geen flauw idee heb waar in mijn cyclus ik me precies bevind.. Om dan een maand lang die testen te gebruiken is me veel te duur.

Whaaaaaa word er gek van. Vorige week al naar de dokter geweest, maar die heeft er nog niets over gezegd. Ben naar dokter geweest omdat ik sinds mijn bevalling vorig jaar zoveel afgevallen ben. 14 kilo, zonder reden! Daarbij dus ook aangegeven dat mijn menstruatie ineens 'gek' doet, maar hij zei er nog niets over. Donderdag weer heen voor uitslag bloedonderzoek (schildklier heeft een iets verhoogde werking) dus ik hoop dat hij me dan kan aangeven, waar in mijn cyclus ik me nu bevind.

Wat denken jullie, moet ik de laatste 'bloeding' (die heeele lichte die wel 5 dagen duurde) als menstruatie zien, of niet??? Zo nee, dan ga ik volgende week testen (zit dan vanaf de menstruatie ervoor gezien op dag 32)

6. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    iemand? :(

7. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Mijn eigen reclamebureau!
    Emmen
    He LastBelly,

Ik heb een soortgelijk "probleem". Ik heb na mijn MK ineens op dag 18-19-20 last van bloeding. De vorige cyclus was het bruin, slijm, etc en nu deze cyclus 3 dagen helderrood bloed.

Ik naar de HA, ach, de boel in de war, zei de dokter. Nou dat geloofde ik dus niet, ik bedoel, je voelt toch wel wanneer je ongi bent. Ik gebeld met gynaecologie van het ziekenhuis, denkt die mevrouw daar aan een eisprong-bloeding.

Dat is namelijk ca. 14 vóór je nieuwe menstruatie. Mmm, dat kan dus.. Had ik ook gevraagd aan de dokter, maar volgens hem bestond dat niet?! hihahiha ;)

Dat zou het in jou geval ook kunnen zijn.. 33-14=19 (dag 16 zei je?)
    Je hoort vaak dat een ei-bloeding ná je eisprong komt. Bij mij klinkt het minder logisch overigens 36-14=22? Dan krijg ik hem ervoor? Misschien heb ik wel een vroege ei-sprong, zou heel goed kunnen want bij mijn MK had ik dat ook.

Ik weet niet of dat het is, ben namelijk geen dokter, maar zou kunnen. Wat de mevrouw in het ziekenhuis tegen mij zei, omdat ik inmiddels op dag 48 zit en nog niet ongi ben én niet zwanger, dat de folikel wel geknapt is, maar mijn eitje niet gesprongen?! Althans als ik het goed begreep kwam het daarop neer. Wacht dus op mijn alsnog ei-sprong en/of ongi.

Liefs!

8. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Dat is ook waar ik aan dacht, Ik heb het ook wel eens gehad dat ik heel licht bloedverlies had rond mijn eisprong. Dit heb ik gehad in de maand nadat ik gestopt was met de bv.

9. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Bedankt voor je reactie! Ben er gewoon onzeker over omdat ik dus de eerste keer met 16 dagen veel bloedverlies had, en 16 dagen daarna ineens wederom bloedverlies, lang(5/6 dagen) maar erg weinig. Dus mocht ik nu een test willen doen heb ik geen idee wanneer ik die het beste kan uitvoeren. Zou ik nu in het eind van mn cyclus zitten, en dan de eerste 16daagse cyclus aan moeten houden?

liefs!

10. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Ik denk dat de eerste keer de "gewone" mensturatie is geweest en de keer erop je eisprong en dan zou je 2 weken daarna moeten kunnen testen...

11. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Hee hoi,

Ik zou gewoon rekenen dat die eerste keer op de 16e dag, je ei-bloeding is geweest. En die 16e dag die erop kwam, had je 6 dagen heel weinig bloed?

Dan zit je nu ongeveer op dag 38? 16+16+6(dagen bloeding)?
    Heb je je ongesteld gevoeld? Of zeg jij net als ik, wat het was, weet ik niet maar zeker geen ongi!?

Voel je verder al iets?

Je zou een testje kunnen wagen, een KV (2v5) ofzo, niet te duur..

Het zou ook kunnen zijn, dat die 1e 16e dag met veel bloed onig was, dan zit je nu op dag 22, das wel een beetje vroeg. Al testte ik bij mijn MK op dag 23 al en kreeg ik op dag 47 een MK.

Wat voel je.. Wat denk je zelf? Heb je je ongi gevoeld?

12. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Heb me beide keren niet ongi gevoeld, hahaha dat maakt het weer lekker moeilijk allemaal. Ik heb testen thuis liggen, dus misschien maar eens eentje ertegenaan gooien. Gezien de eerste keer met 16 dagen wel veel bloedverlies was, ga ik er maar vanuit dat dat een menstruatie was. Weet het anders ook niet. En misschien de tweede een ovulatiebloeding ofzo. Weet alleen niet of die 6 dagen aan zou kunnen houden, met zeer licht bloedverlies. Wat kan je lichaam toch vreemde dingen doen he!?

13. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Nee 6 dagen is misschien lang, maar ja sommigen hebben vanaf hun eisprong bruinverlies tot ongi.

Ik had de laatste keer zoveel helderrood bloed dat ik me ook echt afvroeg wat er met me zou zijn. Alsof je een bloedneus hebt gewoon!

Zal gewoon een testje doen, wie weet..

Voor het zelfde geldt is je cyclus wel op de hobbel en wordt je na een (hoop ik natuurlijk niet voor jou) nega-test gelijk ongi. Dan kan je tenminste weer bij 1 beginnen te tellen. Dit is ook niks, vervelend en irritant.

Weet zelf ook niet wat ik ermee aan moet. Voel af en toe wel wat ongi krampen maar er komt steeds niks.. een positieve test heb ik ook nog niet gehad. En ik weet, als ik mezelf voor de gek houdt en ik negatief test, ik vrijwel binnen een uur ongi ben. (dit heb ik al een keer gehad) Maar nu al 2 nega-testen, geen ongi, bluh

14. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Ik zie de eerste korte cyclus maar gewoon als menstruatie. Dan zou ik een dezer dagen waarschijnlijk weer ongi worden.
    Zo niet, dan zal de tweede korte cyclus met heeeeel weinig bloedverlies misschien toch een menstruatie geweest zijn en wacht ik dus af tot en met de 1 week nov.
    Als er dan nog geen duidelijkheid is, doe ik wel een testje.

Hoef ik nu niet te doen eigenlijk, want lijkt me niet dat ik zwanger ben.
    Voor een zwangerschap moet je natuurlijk wel klussen, en dat ontbreekt er hier nogal eens aan.... :(
    Niet dat IK niet wil, maar manlief denkt op de een of andere manier nu elke keer dat ik seks wil dat het alleen maar is om zwanger te raken :S
    En for some reason, komt het er dus niet echt meer van. Jammer, een jaar geleden kon hij niet met zijn handen van me afblijven, en vandaag de dag voel ik me soms net een lelijk mormel :(

En na 2 avonden 'ik ben moe' te horen vind ik dat de 3e avond wel eens op initiatief van manlief mag komen...alleen heb ik daar lang op kunnen wachten helaas. Oftewel, het werd weer niets. Snap niet dat mannen niet kunnen inzien dat vrouwen ook gewoon behoeftes hebben. En dat je dan van de pil af bent omdat je graag een kindje wilt, houdt toch niet in dat je alleen daarom maar seks wilt?!

Pfffff, wordt weer een totaal ander verhaal nu hahahaha sorry. Praat er met niemand over, dus het is wel eens fijn om het eens van je af te schrijven en de reacties van anderen te kunnen zien. Lekker anoniem allemaal, is ook wel fijn. Zo kan ik toch mijn 'ei' een beetje kwijt.

liefs

15. Joyce85

Joyce85 Lid

15 jul 2010
    96
    0
    0
    Emmen
    Hee Meis,

Zit je verhaal net te lezen en moet kan alleen maar zeggen dat ik dat heel erg voor je vindt. Zeker fijn hier anoniem je verhaal kwijt te kunnen en kan me goed voorstellen dat je dat wel even wilt.

Zou je graag nog meer willen zeggen.. Je mag me altijd PB'en hoor, als je je verhaal kwijt wilt, even wilt kletsen of je frustratie wilt uiten, NO problemo!

Hier vandaag ongi geworden dus pfff...op naar een nieuwe ronde..

Kop op, meid! Komt heus goed allemaal, schrijf het lekker van je af..
    Liefs!!

16. lastbelly

lastbelly Lid

17 okt 2010
    62
    0
    0
    nagelstyliste
    Friesland
    Thanks voor je lieve reactie Joyce! Had gister echt ff een rotdag *schaam schaam*, vandaar mijn 'klaagzang'. Inmiddels ben ik weer gewoon de oude ik, en ik moet me niet zo aanstellen hahahahaha. Gisteravond heeerlijk geklust, of het nut heeft gehad; geen idee, hahahahaha! Nog steeds geen ongi. Wel eergister 's avonds een testje gedaan (toch nieuwsgierig natuurlijk, en de mogelijkheid was er heus wel. Tis nou niet zo dat we noooooooit klussen, was alleen de laatste 2 weken ff amper, doordat manlief gewoon bekaf was.) maar goed, die was negatief. Dus óf de vroeg getest (dag 29 gezien vanaf de eerste korte cyclus), of ik ben niet zwanger, of ik zit pas ergens halverwege de nieuwe cyclus (2e korte cyclus als menstratie gezien);) Snap jij het nog, hahaha.

Balen dat je menstruatie is gekomen zeg! Maarja, nieuwe ronde..nieuwe kansen ;)

Deel Deze Pagina