tempen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door anoniem28, 8 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Een vraag over het tempen, als ik ongi ben (vandaag geworden, net rond 18.00 uur),
    Moet je dan beginnen met tempen? En moet ik vandaag als 1ste dag rekenen of morgen pas? Bedankt voor jullie reacties!!

Groetjes

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    1e dag is wanneer de ongi is doorgezet (dus geen bruin verlies) en tempen doe je niet in de avond.
    Elke ochtend om hetzelfde tijdstip VOOR je uit bed komt moet je tempen (via de billen) en elke dag de temp ergens noteren....
    Na verloop van tijd zal je een verhoging van ca. 0,2-0,3 zien die minimaal 3 dagen aanhoudt.
    Dat betekent dat je eisprong vaak de dag voor de eerste verhoging is geweest.
    Als je ongi wordt daalt de temp weer naar de waardes in het begin.
    Ben je zwanger dan blijft hij hoog.

Wel tempen zoals ik hierboven schrijf want anders is het onbetrouwbaar

3. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik weet dat je in de ochtend moet tempen, heb ik afgelopen maand ook gedaan! Maar ik lees ook vaak als je pas in de avond ongi word, rood verlies, dat je dan de dag erna pas als 1ste dag moet tellen!?
    Ik heb vanmorgen nog temp opgemeten, moet ik die nu als dag 1 aanhouden of de temp van morgenvroeg pas? Weet ook dat ik iedere dag zelfse tijdstip moet doen, heb ik afgelopen maand ook gedaan!

4. milika15

milika15 Bekend lid

13 aug 2008
    927
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik zou die temp van vanochtend als dag 1 aanhouden. Dus vandaag CD1.

5. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.047
    15.638
    113
    Nabij Utrecht
    Pas om 18 uur ongi geworden? En gelijk goed rood ongi? Dan zou ik vandaag als dag 1 rekenen.
    Is het nog wat licht en/of bruin dan zou ik morgen als dag 1 nemen

6. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst.

7. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    De eerste dag van echt bloedverlies is dag 1 van je cyclus. Zo te horen vandaag dus. Als je nog nooit getemperatuurd hebt dan zou ik aanraden om gewoon heel de cyclus, alle dagen op dezelfde tijd de temperatuur op te nemen. Na enkele cyclussen weet je voort een beetje hoe het zit en dat je bijvoorbeeld ook prima op dag 10 kunt beginnen met temperaturen. Je kent dan je temperatuur van voor/na eisprong en weet wanneer die ongeveer plaats vind. Succes.

8. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal, bedankt voor jullie reacties, gisteren heb ik als dag 1 geteld! Was meteen rood, helder kon het niet, vandaag is mijn temp ook weer 0,2 gezakt! Bedankt allemaal

9. Infantem Amor

Infantem Amor Niet meer actief

Anoniem28

Mijn gyn vertelde mij dat als ik na 18.00 ga menstrueren, ongeacht welke kleur, bruin of helder rood ik pas de dag erna mag tellen als 1ste dag. Nou moet ik heel eerlijk bekennen dat ik ook gewoon als ik 's avonds helder verlies die dag als eerst dag tel :p En dan vul je bij dag 1 gewoon niks in met tempen, doe je bij dag 2 pas ;)

Succes in ieder geval...

10. anoniem28

anoniem28 Actief lid

26 jul 2012
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie!
    Ik heb het als opmerking erbij gezet, dus dat is dat duidelijk, haha.. Komt helemaal goed, we gaan er weer voor deze ronde :):)

Deel Deze Pagina