Ik snap dat je lichaamstemperatuur uit twee fases bestaat. Bij mij is dat eerst tussen de 36.6 en 36.8. In mijn tweede fase is het tussen de 36.9 en 37.1 Maar mijn vraag is: 'Hoelang duurt die tweede fase'. Staat daar een bepaalde periode voor? Bij mij is de temperatuur nu voor de 9e dag hoog. (Natuurlijk ben ik een paar dagen overtijd dus ik hoop.....) Weet iemand meer hierover? Groetjes Thea
Heb je misschien een kaartje? Hoeveel dagen zit je na je ei dan? Als dat 9 dagen is, ben je niet overtijd hoor? En de tweede fase is meestal een fase van 14 dagen.. Maar het is normaal als het tussen de 10 en 18 dagen duurt.
Hoi, heb wel een kaartje, maar niet digitaal. maar ik heb het er even bijgepakt. (als je weet waar kan ik er wel een invullen) Ik ben pas voor de tweede maand aan het temperaturen. (Op advies van de dokter omdat we al een jaar bezig zijn zeg maar) Vorige maand was het drie weken tussen de 36.6 en 36.8. En 1 week tussen de 39.0 en 37.2 en na die week zakte mijn temperatuur en de dag erna was ik ongesteld. Deze maand weer drie weken tussen de 36.6 en 36.8. In week 4 ging de temperatuur weer naar boven. Volgens alle boeken zou ik inderdaad op de helft mijn eisprong moeten hebben. Ik denk dat dat bij mij anders zit en dat het daarom al die tijd niet is gelukt. Iedere keer (nou ja, de laaste twee keer dat ik het weet omdat ik aan het temperaturen ben, hihi) stijgt mijn temperatuur pas aan het eind van week 3. Dit was een van 36.7 naar 37.1 en toen is tie boven gebleven. DUs dat zou toch eigenlijk in moeten houden dat ik dan pas mijn eisprong heb? maar goed, als we dat zouden aanhouden, ik heb net gekeken, ik zit op mijn 10e dag hoge temperatuur. Dus als het tussen de 10 en 18 dagen kan duren dan zou ik een cyclus krijgen van 5 en een halve week. En die heb ik wel eens 1 keer gehad. Maar over het algemeen duurt mijn cyclus tussen de 28 en 30 dagen. Een dag nadat mijn temperatuur is gestegen heb ik ook onwijze pijn in mijn buik gehad. Dit hweeft wel een paar dagen aangehouden maar het waren onverklaarbare pijnen. Het leek niet op ongesteld zijn. Maar net alsof iemand me pijn deed rondom mijn schaambeen in mijn onderbuik. Ik zat zelf al te denken dat er iets mis was met mijn darmen. OMdat het zo erg heerst op het moment. Maar in de loop van vorige week werd dat minder en nu heb ik nergens meer last van. (Dit was even ter zijde, het zal er werl niets mee te maken hebben maar toch) Kan jij er nog een touw aan vastknopen. hihi. ik hoop van wel. Ik probeer vanalles te begrijpen. Volgens de arts moet ik leren luisteren naar mijn lichaam, maar dat is nog verdomd lastig! Alvast bedankt
Thea, mijn eisprong had ik gemiddeld rond dag 20. Door het temperaturen ben ik er ook achter gekomen dat er bij mij tussen mijn ei en ongi maar 10 dagen zaten. Toen ik dus de laatste keer 11 dagen na mijn ei zat hoopte ik al dat het raak was. Een test gedaan en een heeeeel licht streepje (eigenlijk kun je dus beter later testen). Mijn vermoeden klopte want op 13 DPO had ik een positive test. Maar ik heb ook wel eens langere cyclussen gehad (zie banner). Ik had een keer pas een ei op dag 29 dus dan duurt het in het algemeen wat langer. Dus je moet nog wel een paar daagjes wachten, vooral als je niet weet hoevel DPO je NOD is. Maar ik zal voor je duimen. Succes!
Hoi leentje, Jij wordt dus mama, dat is heerlijk nieuws. Bedankt voor je reactie. Dan is er misschien nog wel een sprankje hoop. Zou een leuk uiteinde zijn toch? hihi. maar help me eens met de afkortingen (DPO) die je hebt gebruikt! Ik ben nog maar pas actief op internet op dit forum en heb me de termen nog niet geheel eigen gemaakt! ALvast bedankt. Groetjes Thea
dpo = days past ovulation, het aantal dagen na de ovulatie. Meestal kun je wel testen als je op 14 dpo zit. Als je luteale fase (LF) = het 2e deel van de cyclus, na de eisprong dus, korter duurt dan 9-10 dagen, dan is dat reden om terug te gaan naar de huisarts. Het eitje krijgt dan geen tijd om in te nestelen. Als je LF wel 10 dage of meer is, dan kan het zijn dat jullie altijd verkeerd geklust hebben, nl. zo rond de 14e dag. Dan kun je het dus nog zelf blijven proberen, maar dan echt klussen rond de eisprong...
Helaas, geen baby in 2007 (gemaakt hihi) 1e kerstdag daalde mijn temperatuur. Vanochtend nog later en helaas...... Nieuwe ronde nieuwe kansen! Bedankt voor alle info.