Hoeveel dagen nodig tussen eisprong en NOD?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door zwik, 9 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Dag allemaal.
    Ik heb even verheldering nodig:
    Ik had vandaag mijn eispong (vanaf vrijdagavond positieve ovu-test, zaterdagavond op hoogtepunt en vanmorgen bijna weg), maar als ik er vanuit ga dat mijn cyclus 24 dagen duurt, word ik al over 8 à 9 dagen (wel of niet) ongesteld.
    Zijn dit wel genoeg dagen voor een bevrucht eitje om in te kunnen nestelen?
    Heb wel eens gehoord dat er minimaal 10 dagen tussen moeten zitten :cry:

Weet iemand hier een antwoord op?

Thnx!

Gr Zwik (Zwanger - Ik?!?)

2. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.206
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb geen idee. Ik heb inderdaad ook weleens gehoord dat er minimaal 10 dgn moet zitten tussen eisprong en nod. Succes in ieder geval.

gr vruchtje

3. mejon

mejon Bekend lid

12 apr 2006
    750
    0
    0
    secretaresse
    noord-brabant
    in de meeste gevallen is het 14 dagen voor je ongi moet worden.

4. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    De periode tussen eisprong en ongi is altijd tussen de 12 en 16 dagen. Waarschijnlijk wordt je dus wat later ongesteld deze maand, of liever helemaal niet natuurlijk. de periode voor de eisprong varieert meer bij verschillende vrouwen. Dat moet minstens een dag of 10 zijn en dat kan ook veel langer zijn.

Maak je geen zorgen over dat je dan misschien wel niet zwanger kunt worden. Dat kun je nl wel. Je lichaam beint pas met een ongi als je geen bevruchting/innesteling hebt gehad.

5. Lievelief

Lievelief Bekend lid

2 nov 2007
    686
    1
    0

Dit is gevaarlijk om te zeggen. Want indien de periode na je eisprong te kort is, is de kans klein dat je zwanger raakt. Dus het is wel degelijk iets wat je even in de gaten moet houden!

6. Annna

Annna Fanatiek lid

20 sep 2007
    2.587
    0
    0
    ZUID HOLLAND
    Het is waarschijnlijker dat er bij een korte "lutheale fase" een eisprong is overgeslagen, eitje is niet gesprongen bv omdat het van onvoldoende kwaliteit was, of het eitje groeit door tot een cyste die daarna vanzelf weer verdwijnt.
    Je lichaam maakt zich op het moment van eisprong helemaal klaar voor een zwangerschap, niet voor een ongi. De ongi is een gevolg van een afwezigheid van innesteling of een verkeerde innesteling. Het werkt, zoals ik overal lees en hoor, niet andersom.

7. Julita

Julita Fanatiek lid

11 apr 2007
    3.923
    0
    0
    Danseres
    zoals leivelief zegt moet je het wel in de gaten houden hoor. het kan namelijk een rede zijn dat het niet lukt.
    Ik heb zelf van nature een luteale phase ( periode tussen eisprong en nod) van 8 a 10 dagen. Op zich schijnt dat geen probleem te zijn maar er is mij verteld dat het probleem dan in de eerste helft van de cyclus kan liggen. Bij mij groeit mijn eitje idd vaak niet door.
    Ik wil je niet bang maken, maar hou je oog erop!

8. zwik

zwik Actief lid

29 feb 2008
    155
    0
    0
    Delft
    Bedankt voor jullie antwoorden.
    Ik heb het idee dat mijn luteale fase (wist niet dat dat zo heet) altijd aan de korte kant is.
    Heb al 2 keer het gevoel gehad zwanger te zijn en werd dan toch ongesteld. Kan natuurlijk ook psychisch zijn, maar wie weet ligt het er inderdaad aan dat die fase te kort is.
    Ik hoop maar dat degenen die hierboven zeiden dat het niet uitmaakt gelijk hebben......

Wish me luck!

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Zwik, als je 2-3 cycli krijgt waarbij je zeker weet dat je luteale fase minder dan 10 dagen was, dan kun je met deze informatie naar de huisarts gaan. Ook als je korter dan een jaar bezig bent. Eén keer een korte luteale fase is niet erg (en je moet teslotte nog ongesteld worden, misschien is je cyclus net deze keer wat langer) maar als het steeds zo is, ga dan naar de dokter.

Deel Deze Pagina