zuur proeven?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Athina, 9 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi allemaal,

ik vroeg me af of iemand het volgende herkende:

Onze jongste dochter krijgt vanaf 6,5 maand yoghurt. Eerst halfvolle en volle, maar de laatste tijd magere yoghurt. Af en toe krijgt ze vruchtenkwark of gewone kwark.

Nu kreeg ze vanavond dus gewoon weer yoghurt, maar ze trok bij het doorslikken toch een gezicht! Zoals een volwassene kijkt als hij vol in een superzure citroen hapt. Ogen helemaal dichtgeknepen dus en bewust slikken.

Maar ze deed daarna gewoon wél telkens haar mond weer open. Maar bij iedere hap was het hetzelfde. Ik twijfelde even of haar keeltje zeer deed ofzo. Dus om de proef op de som te nemen heb ik vanillevla uit de koelkast gepakt (had ze nog nooit op, maar dametje eet eigenlijk alles wel :p ) en daarbij trok ze géén gezicht!

Ik dacht écht dat als ze aan het zure gewend waren, dat ze dan niet zo'n reactie zouden geven?
    En vies vind ze het dus niet. Want als ze iets niet wil of als ze genoeg heeft, houd ze écht haar mond wel dicht... en ze bleef har mond opendoen telkens....

mensen die het herkennen of hier meer over weten?

groetjes
    Athina

2. Mamatrees

Mamatrees Bekend lid

30 nov 2010
    603
    0
    0
    haha,grappig dat je het vraagd.
    Ik heb er bij mijn dochtertje ook zo aan getwijfeld en ze kreeg op den duur danoontjes maar dat vond ik toch geen succes elke avond.Dus toch maar weer over op de yoghurt.Wel even op hetCB over gehad en die adviseerde normale volle roeryoghurt deze schijnt het lekkerste te zijn voor de baby.
    Nu bijna 11 mnd en trekt soms nog een zuur gezicht.
    Vandaag had ik frambozen door de yoghurt gedaan en ze trok weer een gezicht alsof ze een citroen in dr mond had.Wij moeten er tegenwoordig om lachen.
    Dus geen zorgen!

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.825
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ja, dat bedacht ik me gisteren ook, tóch maar over op volle yoghurt ofzo, omdat die wat milder is van smaak. Maar leuk om te lezen dat ze niet het enige is. En ook wel prettig dat jij het gecheckt hebt op cb :) . Ik wist niet zo goed wat ik er mee aan moest. Stoppen met geven of juist niet? Maar een iets milder alternatief is wel een goede optie :)

Deel Deze Pagina