Hoi dames! Ik begin een beetje radeloos te worden met onze kleine meid, ze heeft altijd al veel lawaai gemaakt, maar de laatste tijd begint het echt de spuigaten uit te lopen.. Ze krijst zo scherp dat mensen hun oren dichthouden en de kinderen in het kdv beginnen te huilen en zelfs een beetje bang van haar hebben! Het lijkt precies haar manier van communiceren, want het is niet enkel als ze iets niet krijgt, maar ook als ze iets leuk vindt, aandacht wil,... Ze is ook heel hevig in haar bewegingen en ze kan niet stilzitten! Hoe gekker en wilder we met haar spelen, hoe harder ze lacht! We hebben al geprobeerd om het te negeren, er net op te reageren met "neen" en dat kent ze maar al te goed, dit helpt maar voor eventjes. Haar in de box zetten, maar dan begint ze te huilen, schreeuwen en zelfs bijna histerisch te worden. Ze zit dan als een aapje te schudden aan de sponnen van haar park! Na lange tijd als ze eindelijk stil is, haal ik haar er terug uit en speel ik met haar. Maar niets lijkt te helpen op langere termijn, want na enkele minuten begint het opnieuw! Aangezien het kdv er ons nu ook over aansprak zit ik er echt wel mee, zijn er hier nog mama's met zo'n hevige bengel en heeft er iemand een handige tip? Alvast bedankt!
Ik heb net zo'n pittige dame. Hier is het gelukkig met negeren voorbij gegaan. Misschien dat je tips kunt vragen aan het kdv, hier zitten toch leidsters die er voor geleerd hebben. Ik moet zeggen dat onze dame het nu weer af en toe doet net als dat ze er flink op slaat als het even niet loopt zoals ze het wilt (heb het dan over haar broertjes en neefjes en nichtjes)
Hier gilt ze ook weleens - maar het is altijd een paar dagen en dan stopt het weer voor een tijdje. Ik denk dat ze het zelf wel leuk vindt klinken. Als we in een restaurant zitten ofzo, dan gaat 1 van ons ff een stukje met d'r wandelen.
Hier ook zo'n pittig ding (de jongste) Ze is wat ouder dan die van jou, maar op die leeftijd begon ze ongeveer met gillen en driftbuien. Ze liet zich letterlijk omvallen om het vervolgens op een krijsen te zetten gewoon omdat ze iets niet mocht of kon. Ook bijt ze de oudste gewoon omdat ze boos is, maar maakt inderdaad ook veel geluid als ze blij en enthousiast is dat de mensen kijken of dat niet wat minder kan. Ik bleef gewoon consequent nee zeggen en vervolgens negeren totdat het over is en ja daar was/is een lange adem voor nodig want ze geeft niet snel op. Nu gaat ze tijdens zo'n bui naar de voorkamer met de deur dicht, door het glas kan ze mij wel blijven zien, als de bui over is zeg ik KLAAR met strenge stem em mag ze weer spelen soms na 5 min zit ze er weer... tis erg vermoeiend, maar het is echt haar karakter. Verder heb ik niet echt tips, dan consequent zijn en streng nee blijven zeggen, maar op deze leeftijd is het nog erg lastig, sterkte
Hier een mannetje van bijna 8 maanden wat dat ook heeft. Hij heeft inmiddels een soort van driftbuien en met spelen kan ie ook flink gillen en schreeuwen. Die driftbuien negeren we gewoon en dat spelen laten we ook lekker gaan. Hij heeft lol, moet ik m dan gaan 'shhh-en'? Hij maakt ook graag lawaai en slaat op alles wat los en vast zit (maakt lekker veel herrie). Overigens denk ik dat, hoewel het misschien vervelend voor de andere kindjes is, ze bij het KDV niet zo moeten zeuren. Je meisje is 9 maanden en dit is haar manier van communiceren. Als ze wat ouder is, kun je het gaan uitleggen, nu gewoon lekker laten gaan. Ze zal niet de eerste zijn op het KDV en ook niet de laatste. Die leidsters moeten gewoon de moeite nemen om de andere kindjes uit te leggen dat jouw dochtertje zo geluid maakt.
Oh ik zie nu pas dat er toch reacties op gekomen zijn! Alvast bedankt, ben ik precies toch niet de enige Want van alle vrienden/kennissen met een kleine dreumes, lijkt zij de enige met zo'n temperament. We hebben het samen met de leidsters van het kdv al besproken, zodat we allemaal een beetje dezelfde lijn volgen, lijkt me ook het duidelijkste voor onze meid. Het wordt een kwestie van veel geduld en volhouden lijkt me Het is natuurlijk wel jammer dat het genieten van je kleine uk een beetje wegvalt door nu al streng te moeten zijn..