onzeker door voorweeen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by danili, Oct 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    hoi,

momenteel ben ik 35,5 weken zwanger..
    Ons eerste kindje si met 35,2 weken geboren...ik bleek achteraf een dubbelhoornige baarmoeder te hebben (uterus bicornis)
    waardoor ons kindje te vroeg, klein en te licht is geboren (2185gram 44 cm)
    nu heb ik het record al wel gehaald ;) maar heb al bijna 3 weken last van voorweeen....
    bij onze eerste heb ik de weeen amper gevoeld....ik dacht toen dat het voorweeen waren, en toen dit toch snel achter elkaar kwam de vk maar gebeld, bleek ik al 9cm te hebben..dus hals over kop naar het z.huis...

Nu ik al zolang voorweeen heb, en ons kindje in stuit ligt.....word ik zo onzeker....ik weet gewoon niet meer wat ik moet voelen...ben zo bang dat ik die weeen die ik nu als voorweeen denk te herkennen weer echte weeen zijn op een gegeven moment, maar dat ik ze dan niet herken...en weer zo laat pas aan de bel trek....vannacht ook weer flink gerommel...maar ik moet dan z.huis bellen om daar heen te gaan als ik echt weeen heb...als ik dat vannacht had gedaan, was het dus achteraf om niks geweest, want nu nergens geen last meer van....

ik word er erg onzeker van, en weet soms even niet meer wat ik er mee aan moet als dit soort weeen er weer zijn....wel bellen, niet bellen.....
    moet ik evengoed onze vk nog bellen, ondanks dat ik nu onder het z.huis sta, bv omdat zij kan kijken of ik ontsluiting heb, of gewoon naar z.huis gaan, en dan risico dat er niks is, en weer naar huis, of nemen ze je dan evengoed al op?

heb jij misschien iets wat bij mij de onzekerheid kan wegnemen...een tip of advies of dergelijke?

bedankt alvast!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi danili,

Wat je kan doen is inderdaad eens met de verloskundige hierover te hebben ook al loop je er nu niet onder controle.
    Ik kan heel goed begrijpen dat de angst bij jullie aanwezig is. De drempel om naar het ziekenhuis te bellen is vaak wat hoger. Maar laat je dit niet weerhouden liever een keer te vaak controle dan een keer te weinig.
    Vaak als het moment er echt is weet je het ook echt weer en twijffel je niet. Je hebt inderdaad je record al gebroken dus dit kindje heeft al veel meer bij te zetten,d aar moet je niet angstig voor zijn!
    Heb je al eens je urine laten nakijken? een blaasontsteking kan hele vervelede harde buiken veroorzaken.

Imke

3. danili

danili Bekend lid

May 22, 2006
    808
    0
    0
    bedankt voor je antwoord....
    ik zal als de volgende keer weer zo/n last heb de vk gewoon even bellen idd...
    denk eerlijk gezegd niet dat het een blaasontsteking is, anders moet je toch ook nog veel plassen erbij?

4. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    hoihoi,

Nee dat hoeft niet! in de zwngerschap kan een blaasontsteking zelf symptoom loos verlopen en indien je er niets mee doet kan het vroegtijdige weeen geven. Ik zou het voor de zeker heid gewoon laten nakijken.Je kan het maar weten

Imke

Share This Page